Auteur |
Bericht |
f.alonso
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 2:29 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 30, 2010 2:27 pm Berichten: 1
|
weet iemand welke 2 takt kart het minst sleutel gevoelig is?
gr
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 2:36 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 2:45 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Er zijn er nog wel die minder sleutel gevoelig zijn, wel is de Rotax Max de minst onderhoudgevoelige
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Clercqske
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 2:45 pm |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
Iame X30 volgens mij De mensen waarmee ik ga rijden moeten veel meer afstellen aan hun Rotax Max dan ik, ik moet gewoon met schroefjes aan de carburator werken en niet heel mijn motor opensmijten.
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 2:57 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Misschien ook kijken naar het ondehouds interval... hoeveel uur is dat bij een iame X30?
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 3:31 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
De opgegeven interval bij normaal gebruik of de werkelijke interval? Want onder andere over de Rotax Max hoor je de wildste verhalen in verband met de onderhoudsintervallen en daarmee gepaard gaande kosten.
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 3:44 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
je kan ze ook allebei geven...
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 4:08 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Clerqkse..
Hele motor opensmijten bij een Rotax MAx ??? weet niet wat je dan doet maar dat is helemaal fout, derhalve verbreek je dan de verzegeling en mag je niet meer racen in een wedstrijd. Het makkelijke van de X-30 is alleen maar de carburateur die kan je dmv schroefpennen zelf direct afstellen, bij de R-Max gaat dat icm de sproeiers waarvoor de onderkant van je carburateur 30 sec. open moet.
Het feit dat de Rotax Max een interval heeft van ca. 50 uur is niet voor niks.... (de X-30 ca. 25 uur)
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Clercqske
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 5:07 pm |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
X30 gaat rond de 25-30u open, Rotax max gaatook niet veel langer dan 30 uren, meeste mensen doen hem dan open. Niet de hele motor moet open maar ik zie altijd die mensen klooien met hun sproeiers terwijl ik op de baan al ben. Ze moeten luchtfilter erafhalen, carbu open, sproeiers eruit, sproeiers erin, carbu dicht, luchtfilter op. Dit duurt toch wel een 5minuten, bij mij letterlijk 10seconden. Daarbij neem ik niet weg dat een Rotax Max zeker een supergemakkelijke motor is op circuit, ik denk gewoon dat een PRD of X30 makkelijker is omwille van de schroefjes aan de carbu. De vraag ging hem ook niet om revisieinterval, wel over het sleutelen op circuit dacht ik.
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
|
TechnoPro
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 5:08 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm Berichten: 68
|
Eigenlijk is dat hele "gedoe" rond de carburatie van de Max vind ik fel overtrokken. Er bestaan vele mythes rond de carbu als zijnde "de" bron om meer vermogen te krijgen uit je motor. Ik geef toe dat het een rol kan spelen maar ik ken er genoeg die het hele jaar rond met de standaard 168 sproeier rijden en er vele achter zich laten hoor!!!! Een beweren dat je een halve motor moet afbreken Zoiets doe je zonder te stressen op enkele minuutjes hoor.
|
|
Omhoog |
|
|
Clercqske
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 5:13 pm |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
beweer ik ook niet TechnoPro, ik zeg gewoon dat je bij een PRD of X30 gewoon aan schroefjes draait, aan een Max is er wat meer werk, als je het al werk kunt noemen, het is en blijft een hobby die je graag doet
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 5:21 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ja en als je even verkeerd zit met je stelschroeven loopt je motor vast!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
TechnoPro
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 5:52 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm Berichten: 68
|
Kortom ..... alles heeft zijn voor en nadelen .....
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 6:06 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
@ technopro, de carb afstelling per rotax max is echt super verschillend, waar david en paulo met 165 sproeiers konden rijden bleef ik aan het stellen om er uberhaupt vermogen uit te krijgen. De ene motor is er heel makkelijk mee, de ander is een kreng.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo mei 30, 2010 6:24 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Om alles kort samen te vatten: Als je de doorsnee recreantenmotoren neemt: PRD, X30, Vortex (Super)ROK, Rotax Max, enz. deze zijn op zich allemaal vrij niet-sleutelgevoelig. Natuurlijk moet je de ene motor meer afstellen dan de andere (niet enkel qua merk, maar zoals bovenin ook: de ene rotax moet je bijvoorbeeld ook nauwer afstellen dan de andere), maar dat is gewoon kwestie van wennen. op de duur doe je het gewoon op gevoel. Bougietjes veranderen en dergelijke zal ook bij elke motor voorkomen evenals kleine schade (membraamplaatjes die stuk zijn, kooltjes van startmotor, ...) en algemeen onderhoud (revisie carbu, revisie zuiger en lagers, ...) De "échte" onderhouds- en sleutelgevoelige motoren zijn de KF2 en KF1, andere type motoren zoals boven opgesomd zijn vrij gebruiksvriendelijk.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|