Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 2:29 pm 

Geregistreerd: zo mei 30, 2010 2:27 pm
Berichten: 1
weet iemand welke 2 takt kart het minst sleutel gevoelig is?

gr


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 2:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Ik denk een Rotax Max.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 2:45 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Er zijn er nog wel die minder sleutel gevoelig zijn, wel is de Rotax Max de minst onderhoudgevoelige ;)

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 2:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm
Berichten: 1130
Woonplaats: Torhout
Iame X30 volgens mij
De mensen waarmee ik ga rijden moeten veel meer afstellen aan hun Rotax Max dan ik, ik moet gewoon met schroefjes aan de carburator werken en niet heel mijn motor opensmijten.

_________________
Webshop Vici Motorsports!
Facebook Vici Motorsports Like!
Verdeler van:
FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 2:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm
Berichten: 848
Woonplaats: denderhoutem (belgië)
Misschien ook kijken naar het ondehouds interval...
hoeveel uur is dat bij een iame X30?

grtz
kenneth

_________________
Afbeelding

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 3:31 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
De opgegeven interval bij normaal gebruik of de werkelijke interval? Want onder andere over de Rotax Max hoor je de wildste verhalen in verband met de onderhoudsintervallen en daarmee gepaard gaande kosten. :roll:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 3:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm
Berichten: 848
Woonplaats: denderhoutem (belgië)
je kan ze ook allebei geven...

_________________
Afbeelding

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 4:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Clerqkse..

Hele motor opensmijten bij een Rotax MAx ??? weet niet wat je dan doet maar dat is helemaal fout, derhalve verbreek je dan
de verzegeling en mag je niet meer racen in een wedstrijd.
Het makkelijke van de X-30 is alleen maar de carburateur die kan je dmv schroefpennen zelf direct afstellen, bij de R-Max
gaat dat icm de sproeiers waarvoor de onderkant van je carburateur 30 sec. open moet.

Het feit dat de Rotax Max een interval heeft van ca. 50 uur is niet voor niks.... (de X-30 ca. 25 uur)

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 5:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm
Berichten: 1130
Woonplaats: Torhout
X30 gaat rond de 25-30u open, Rotax max gaatook niet veel langer dan 30 uren, meeste mensen doen hem dan open.
Niet de hele motor moet open maar ik zie altijd die mensen klooien met hun sproeiers terwijl ik op de baan al ben. Ze moeten luchtfilter erafhalen, carbu open, sproeiers eruit, sproeiers erin, carbu dicht, luchtfilter op. Dit duurt toch wel een 5minuten, bij mij letterlijk 10seconden.
Daarbij neem ik niet weg dat een Rotax Max zeker een supergemakkelijke motor is op circuit, ik denk gewoon dat een PRD of X30 makkelijker is omwille van de schroefjes aan de carbu.
De vraag ging hem ook niet om revisieinterval, wel over het sleutelen op circuit dacht ik.

_________________
Webshop Vici Motorsports!
Facebook Vici Motorsports Like!
Verdeler van:
FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 5:08 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm
Berichten: 68
Eigenlijk is dat hele "gedoe" rond de carburatie van de Max vind ik fel overtrokken. Er bestaan vele mythes rond de carbu als zijnde "de" bron om meer vermogen te krijgen uit je motor. Ik geef toe dat het een rol kan spelen maar ik ken er genoeg die het hele jaar rond met de standaard 168 sproeier rijden en er vele achter zich laten hoor!!!!


Een beweren dat je een halve motor moet afbreken :shock: Zoiets doe je zonder te stressen op enkele minuutjes hoor.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 5:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm
Berichten: 1130
Woonplaats: Torhout
beweer ik ook niet TechnoPro, ik zeg gewoon dat je bij een PRD of X30 gewoon aan schroefjes draait, aan een Max is er wat meer werk, als je het al werk kunt noemen, het is en blijft een hobby die je graag doet :wink:

_________________
Webshop Vici Motorsports!
Facebook Vici Motorsports Like!
Verdeler van:
FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 5:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Ja en als je even verkeerd zit met je stelschroeven loopt je motor vast!!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 5:52 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm
Berichten: 68
Kortom ..... alles heeft zijn voor en nadelen ..... :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 6:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Bad Bentheim
@ technopro,
de carb afstelling per rotax max is echt super verschillend,
waar david en paulo met 165 sproeiers konden rijden bleef ik aan het stellen om
er uberhaupt vermogen uit te krijgen.
De ene motor is er heel makkelijk mee, de ander is een kreng.

_________________
MS Kart 08 ft. TM K9bspecial

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 6:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Om alles kort samen te vatten:
Als je de doorsnee recreantenmotoren neemt: PRD, X30, Vortex (Super)ROK, Rotax Max, enz. deze zijn op zich allemaal vrij niet-sleutelgevoelig.

Natuurlijk moet je de ene motor meer afstellen dan de andere (niet enkel qua merk, maar zoals bovenin ook: de ene rotax moet je bijvoorbeeld ook nauwer afstellen dan de andere), maar dat is gewoon kwestie van wennen. op de duur doe je het gewoon op gevoel.
Bougietjes veranderen en dergelijke zal ook bij elke motor voorkomen evenals kleine schade (membraamplaatjes die stuk zijn, kooltjes van startmotor, ...) en algemeen onderhoud (revisie carbu, revisie zuiger en lagers, ...)

De "échte" onderhouds- en sleutelgevoelige motoren zijn de KF2 en KF1, andere type motoren zoals boven opgesomd zijn vrij gebruiksvriendelijk.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David