na het redelijk korte avontuur de vorige keer. oa de ketting eraf lopen en geen temperatuur. een lijstje gemaakt met de problemen. en deze 1 voor 1 opgelost.
koppeling. goed uitgezocht en geinformeerd. en opgelost.
water probleem. uitgezocht, doorzichtige slang gemonteerd en gekeken of water werd rond gepompt. dat werkte.
dus alles goed gemonteerd en een 2de elastiek erbij gezet op advies. tevens radiator voor helft afgeplakt zodat hij iets warmer werd. dat werkt prima hij kwam beter op temperatuur. ik had een orginele radiateur gezien en mijne is bijna dubbel zo groot.
voordat we naar eindhoven zijn opgereden natuurlijk ff koffie gedaan bij onze grote vrienden in thorn. ik moest nog een paar kleine dingetjes hebben. o.a. een nieuw tandwiel support een reserve ketting en een reserve tandwiel. ik heb de kunstoffen tandwielen en ben er zeer te spreken over. ik ben er nu 2 keer mee wezen rijden en ze zien echt nog uit als nieuw, terwijl de aan alu al duidelijk slijtage te zien was. ook had hij nog een paar mooie handschoenen maatje kolenschop en die paste prima.
na nog een paar goede tips was het helaas echt tijd om verder te gaan naar eindhoven.
ik ben uitermate te spreken over de service en begeleiding van onze vrienden in thorn. hier word nog echt de tijd genomen, en naar je geluisterd. En word je echt voorzien van deskundig advies. en kwaliteits materiaal.
ik moet zegen deze keer ging het van het begin goed. de moer blijft mooi zitten met starten. de koppeling schuift helemaal niet meer. de motor komt beter op temperatuur. wat wil je nog meer.
(alfrano, racepak, bandenpers, misschien flesje lachgas
maar zonder dolle we hebben een heerlijke middag gehad. zonder echte problemen. hopelijk hebben we meer van die dagen.
er was wel een klein incident met het vrouwtje met het uitrijden van de pits. ze wilde het gas loslaten en beetje remmen voor de bocht. echter liet ze wel het pedaal los. maar trapte ze met der hak vol op de kabel. dus de kart ging er volgas vandoor op een haakse bocht af richting pits. ze stak haaks de baan over. omdat ze de bocht niet haalde. gelukkig kwam er geen kart van rechts. en was ze alleen geschroken ipv gewond.en had ze tegenwoordigheid van geest om de dodemans knop om te zetten. de kart stond achterste voren aan de andere kant van de baan. netjes terug geduwd en opnieuw gestart en toen ging alles goed.
ik heb deze keer ook de kart achter een stuk breder gezet. maar ik vind der nog niet veel verschil inzitten. als ik vroeg in de bocht begin te gassen begint ie net zo vrolijk te zoeken en zwabberen. of ik ga natuurlijk veel te vroeg en hard op het gas. en dat het betonbandjes zijn speelt natuurlijk ook mee. ik had nog een setje vega blauw meegenomen . en dat was toch een stuk beter rijden.maar ik moet eerst nog eens mijn chassies nog eens goed afstellen en verdiepen in de mogelijkheden ervan. scheelt natuurlijk ook een hoop.
een paar filmpjes.
http://www.youtube.com/watch?v=oeOh9dU0Ms4&feature=player_embeddedhttp://www.youtube.com/watch?v=ojzUk5mE9fc&feature=player_embeddedhttp://www.youtube.com/watch?v=fGS71YKD15w&feature=player_embeddedhttp://www.youtube.com/watch?v=31eZxSPf-tc&feature=player_embeddedhttp://www.youtube.com/watch?v=1Hd-DNADwsU&feature=player_embeddedhttp://www.youtube.com/watch?v=Wpfe4N8Ecl0&feature=player_embeddedhttp://www.youtube.com/watch?v=ghOC9ZKjwXQ&feature=player_embeddedal met al een heerlijke dag......