Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 9:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 20, 2010 2:30 pm
Berichten: 54
Woonplaats: brunssum
na het redelijk korte avontuur de vorige keer. oa de ketting eraf lopen en geen temperatuur. een lijstje gemaakt met de problemen. en deze 1 voor 1 opgelost.
koppeling. goed uitgezocht en geinformeerd. en opgelost.
water probleem. uitgezocht, doorzichtige slang gemonteerd en gekeken of water werd rond gepompt. dat werkte.
dus alles goed gemonteerd en een 2de elastiek erbij gezet op advies. tevens radiator voor helft afgeplakt zodat hij iets warmer werd. dat werkt prima hij kwam beter op temperatuur. ik had een orginele radiateur gezien en mijne is bijna dubbel zo groot.

voordat we naar eindhoven zijn opgereden natuurlijk ff koffie gedaan bij onze grote vrienden in thorn. ik moest nog een paar kleine dingetjes hebben. o.a. een nieuw tandwiel support een reserve ketting en een reserve tandwiel. ik heb de kunstoffen tandwielen en ben er zeer te spreken over. ik ben er nu 2 keer mee wezen rijden en ze zien echt nog uit als nieuw, terwijl de aan alu al duidelijk slijtage te zien was. ook had hij nog een paar mooie handschoenen maatje kolenschop en die paste prima.
na nog een paar goede tips was het helaas echt tijd om verder te gaan naar eindhoven.
ik ben uitermate te spreken over de service en begeleiding van onze vrienden in thorn. hier word nog echt de tijd genomen, en naar je geluisterd. En word je echt voorzien van deskundig advies. en kwaliteits materiaal.

ik moet zegen deze keer ging het van het begin goed. de moer blijft mooi zitten met starten. de koppeling schuift helemaal niet meer. de motor komt beter op temperatuur. wat wil je nog meer.
(alfrano, racepak, bandenpers, misschien flesje lachgas :)
maar zonder dolle we hebben een heerlijke middag gehad. zonder echte problemen. hopelijk hebben we meer van die dagen.

er was wel een klein incident met het vrouwtje met het uitrijden van de pits. ze wilde het gas loslaten en beetje remmen voor de bocht. echter liet ze wel het pedaal los. maar trapte ze met der hak vol op de kabel. dus de kart ging er volgas vandoor op een haakse bocht af richting pits. ze stak haaks de baan over. omdat ze de bocht niet haalde. gelukkig kwam er geen kart van rechts. en was ze alleen geschroken ipv gewond.en had ze tegenwoordigheid van geest om de dodemans knop om te zetten. de kart stond achterste voren aan de andere kant van de baan. netjes terug geduwd en opnieuw gestart en toen ging alles goed.


ik heb deze keer ook de kart achter een stuk breder gezet. maar ik vind der nog niet veel verschil inzitten. als ik vroeg in de bocht begin te gassen begint ie net zo vrolijk te zoeken en zwabberen. of ik ga natuurlijk veel te vroeg en hard op het gas. en dat het betonbandjes zijn speelt natuurlijk ook mee. ik had nog een setje vega blauw meegenomen . en dat was toch een stuk beter rijden.maar ik moet eerst nog eens mijn chassies nog eens goed afstellen en verdiepen in de mogelijkheden ervan. scheelt natuurlijk ook een hoop.


een paar filmpjes.

http://www.youtube.com/watch?v=oeOh9dU0Ms4&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=ojzUk5mE9fc&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=fGS71YKD15w&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=31eZxSPf-tc&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=1Hd-DNADwsU&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=Wpfe4N8Ecl0&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=ghOC9ZKjwXQ&feature=player_embedded


al met al een heerlijke dag......

_________________
Opel Vectra V6 2.5 24v
Opel C-Kadett 1200 oldtimer
Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark
VDL Berkhof Ambassador 200
125CC iame k25 watergekoelde kart

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 10:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Leuk te horen dat het al wat vlotter ging vandaag:D

Ik weet niet of het in jouw topic was (denk van wel), maar heb enkele dagen terug enkele tips gegeven tegen het uitbreken van de achterkant:
- Stoelsteunen monteren
- Hardere as
- Langere wielklossen achter
- Bandjes achter wat hoger brengen per 20g (deze keer vergeetk het niet: niet té hoog gaan, dan verbranden de bandjes en ga je alsnog glijden)
- Voorin smaller
- Achterin breder. je hebt hem al breder, maar hoe breed? 139-140cm is aanbevolen.
- Middelste lager vast zetten als die nog niet vast staat
- Meer uitspoor geven aan kart
- Voorin stabilisator eruit
- Achteraan stabilisator erin
- ...

Vind op link nog wat meer informatie over afstellen van chassis.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 10:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
ik denk dat het zoals je zelf al zegt meer in de rijstijl zit.
toch wat meer gedozeerd op het gas gaan.
en goede banden zullen idd wel wat schelen mits je afstelling goed is

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 7:16 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Hey Bjorn,

Leuk om te lezen dat het je goed bevallen is.
Aan de filmpjes te zien kun je veel later remmen (kwestie van wenen/tijd)

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 8:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 20, 2010 2:30 pm
Berichten: 54
Woonplaats: brunssum
ja net als we gister al besproken hebben. ik ga eerst eens nieuwe blokjes zetten. want ik heb geen dozering erin en moet echt hard trappen voor ie begint te remmen. als ik echt later begin met remmen dan ga ik eraf omdat ik de snelheid er niet uitkrijg voor de bocht.
mijn rijstijl is idd nog een beetje aan de agresieve kant gas geven. kijken hoe vroeg het kan. en dan de volgende keer kijken of niet halve meter eerder kan :)

idd tom was in mijn andere topic. maar thx voor de tips. zijn echt dingen waar ik iets aan heb. net als de mail. lol zal wel rsi krijgen van het typen.

maar nogmaals. ik ben een beginner. met alleen beetje binnen ervaring. dit is een wereld van verschil.
en nu moet ik alles zal afstellen en uitproberen. bandjes, chassies, motor, enz enz enz.
ik leer het wel. maar dat duurd. voorlopig gaat mij erom dat alles werkt en niet kapot loopt. en alles uitproberen.
alles ben ik tevreden over. behalve de rem. daar moet ik nog naar kijken. dan en pas dan komen dingen zoals afstellen en sneller en sneller kijken. moet der goed gevoel overhebben en vertrouwen in. de rem maakt me stiekem zorgen.

gtz bjorn

_________________
Opel Vectra V6 2.5 24v
Opel C-Kadett 1200 oldtimer
Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark
VDL Berkhof Ambassador 200
125CC iame k25 watergekoelde kart

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 9:41 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
als je nieuwe blokjes zet en je remschijf is zo blinkend als jij zegt dan kun je hem het beste vervangen of je moet hem opschuuren maar dan moet je wel zeker weten dat die mooi vlak blijft

wat ik ook wel eens heb gedaan is de schijven op de vlak slijpbank gooien maar die moet je natuurlijk dan wel een tot je beschikking hebben :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 8:58 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 20, 2010 2:30 pm
Berichten: 54
Woonplaats: brunssum
ik denk dat de verstandige oplossing is dat ik gewoon meteen overstap naar een goede remsysteem.

_________________
Opel Vectra V6 2.5 24v
Opel C-Kadett 1200 oldtimer
Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark
VDL Berkhof Ambassador 200
125CC iame k25 watergekoelde kart

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 9:41 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Mijn remmen deden het in het begin van het seizoen ook niet meer 100%
Gewoon even reviseren en ontluchten en je zal al veel beter remmen, je hoeft dus niet persé een nieuw remsysteem te kopen ;)
Philippe

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 1:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 20, 2010 2:30 pm
Berichten: 54
Woonplaats: brunssum
ik weet. maar blokjes moeten vervangen worden (50) en schijf evt vervangen (80) anders opruwen. maar voor 150 vind je al compleet remsysteem van 2009. de vraag is of dat op mijn frame past.
moet me nog ff verdiepen erin.

gtz bjorn

_________________
Opel Vectra V6 2.5 24v
Opel C-Kadett 1200 oldtimer
Alfa Romeo 156 2.0 16V Twin Spark
VDL Berkhof Ambassador 200
125CC iame k25 watergekoelde kart

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David