Auteur |
Bericht |
Washandje
|
Geplaatst: di dec 15, 2009 10:49 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
KF3 heeft als het goed is een speciale KF3 demper. Deze is een heel stuk kleiner dan een MD. Maar ik kan het ook fout hebben.
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: wo dec 16, 2009 12:48 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
er is mij verteld dat een rotax max meer vermogen heeft met een dd2 uitlaat dit had hij zelf geprobeerd kan er zelf niks over zeggen zelf nooit geprobeerd
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
marc394
|
Geplaatst: ma mei 03, 2010 8:48 pm |
|
Geregistreerd: do mei 21, 2009 4:35 pm Berichten: 13
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: di mei 04, 2010 3:12 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Ja maar dan heb je wel een JollyMoto uitlaat!
|
|
Omhoog |
|
|
marc394
|
Geplaatst: di mei 04, 2010 6:10 pm |
|
Geregistreerd: do mei 21, 2009 4:35 pm Berichten: 13
|
tja, zal wel stukken mooier staan als een rotax max uitlaat.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di mei 04, 2010 8:16 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
@klainstain Het beste (en uiteraard, zoals altijd het duurste) van allemaal blijft nog altijd je uitlaat berekenen. Al heb ik dit bij een kart nog nooit gezien Dit kost je minimaal een euro of 450/500. Heb toen door DPR tuning mijn scooter uitlaat laten berekenen, kosten me 470 euro. Maja had wel snelste aerox van brabant maar zou t zonde van je geld vinden, vaak rijd het origineel al hard zat.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: di mei 04, 2010 8:18 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Wat wil je nu eigelijk zeggen? :p
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: wo mei 05, 2010 2:44 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
dat t zonde van zn geld zou zijn n handgemaakte uitlaat te laten berekenen
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: wo mei 05, 2010 2:49 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Die Jollymoto uitlaten zijn al berekent. Dus je hoeft verder niks meer te berekenen. En het origineel is lang niet altijd het snelste. Als je op een MAX een ; KF Uitlaat, kleinere carb en andere luchtinlaat zou zetten, dan kan de motor ( mits goed afgesteld ) veel hader lopen. Met de KF uitlaat op een MAX heeft Kombikart al mee geëxperimenteerd. Ik weet niet wat de vermogenwinst is. Maar het klonk wel al stukken beter!
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: wo mei 05, 2010 6:35 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Klinkt wel interessant voor de monteursrace!:D Op zowel Strijen als Genk!:D
|
|
Omhoog |
|
|
masteryoda
|
Geplaatst: wo mei 05, 2010 7:57 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm Berichten: 115
|
Citaat: Als je op een MAX een ; KF Uitlaat, kleinere carb en andere luchtinlaat zou zetten Een goede uitlaat kan ik begrijpen. Een andere inlaat ook, maar wat is de reden voor een kleinere carburateur ?? Gr. Reinier
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo mei 05, 2010 8:08 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
Citaat: maar wat is de reden voor een kleinere carburateur over het algemeen gaat die dan beter van onderuit trekken volgensmij
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: do mei 06, 2010 12:23 am |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Deze discussie is al eens eerder op dit forum gehouden tussen David en mij.
Maar de carb. van een Rotax zorgt er voor ( hoe raar het ook klinkt ) dat de motor in het lage-toeren gebied teveel benzine krijgt. De Carb van een Max is ook maar 2mm kleiner dan die van een ICC ( MAX 34mm / ICC 36mm ) terwijl een MAX veel minder brandstof nodig heeft dan een ICC. Daarom kan je ook op een MAX een kleinere carburateur plaatsen. Die zoals Joris al zegt. Zorgt voor beter vermogen onderin. En onder de 7000 toeren heeft een MAX echt nauwelijks vermogen. Pas na 7000 toeren als de powervalve opengaat dan krijg je het volle vermogen van de motor.
Martijn, als je nagaat wat je allemaal wel niet kan doen met je MAX voor optimaal vermogen dan blijft het niet alleen bij uitlaten e.d. maar ook dingen zoals:
- DD2 of bewerkte Cilinders - Premium Benzine ( Normaal alleen Euro Ongelood toegestaan ) - Vet in de koppeling - Bewerkte Powervalve
Zo kan je nog wel even doorgaan denk ik. Ik zal eens navragen wat je allemaal nog meer aan een Max kan doen.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do mei 06, 2010 8:34 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
een icc heeft maar een 30 mm carb washandje
de hoeveelheid brandstof die je carburatuer geeft licht niet aan de venturi maar aan de hoofdsproeier
wat echter veel verschil maakt tussen een 34 en een 30 mm carb is de lucht snelheid in de carb die is natuurlijk veel hoger bij een kleine venturi
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: do mei 06, 2010 10:44 am |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Dan heb ik me vergist. Dacht altijd dat er een 36mm op zat. Een motor zoals de SuperROK van Paulo heeft wel een 36mm carb. En volgens mij heeft hij ooit gezecht dat er daarop ook een kleinere Carb kon worden gezet.
|
|
Omhoog |
|
|