Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 15, 2009 10:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
KF3 heeft als het goed is een speciale KF3 demper. Deze is een heel stuk kleiner dan een MD.
Maar ik kan het ook fout hebben.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 16, 2009 12:48 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
er is mij verteld dat een rotax max meer vermogen heeft met een dd2 uitlaat dit had hij zelf geprobeerd kan er zelf niks over zeggen zelf nooit geprobeerd

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 03, 2010 8:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 21, 2009 4:35 pm
Berichten: 13
op http://www.50cc.nl is al een opmaat uitlaat te koop voor een rotax max.
wel een beetje duur..

http://www.50cc.nl/2stroke_pleasure.htm ... .htm~TsTop


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 3:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Ja maar dan heb je wel een JollyMoto uitlaat! :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 6:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 21, 2009 4:35 pm
Berichten: 13
tja, zal wel stukken mooier staan als een rotax max uitlaat. :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 8:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
@klainstain Het beste (en uiteraard, zoals altijd het duurste) van allemaal blijft nog altijd je uitlaat berekenen.
Al heb ik dit bij een kart nog nooit gezien

Dit kost je minimaal een euro of 450/500. Heb toen door DPR tuning mijn scooter uitlaat laten berekenen, kosten me 470 euro. Maja had wel snelste aerox van brabant :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
maar zou t zonde van je geld vinden, vaak rijd het origineel al hard zat.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 8:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Wat wil je nu eigelijk zeggen? :p

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 2:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
dat t zonde van zn geld zou zijn n handgemaakte uitlaat te laten berekenen :P

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 2:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Die Jollymoto uitlaten zijn al berekent. Dus je hoeft verder niks meer te berekenen.
En het origineel is lang niet altijd het snelste. Als je op een MAX een ; KF Uitlaat, kleinere carb en andere luchtinlaat zou zetten, dan kan de motor ( mits goed afgesteld ) veel hader lopen. Met de KF uitlaat op een MAX heeft Kombikart al mee geëxperimenteerd. Ik weet niet wat de vermogenwinst is. Maar het klonk wel al stukken beter!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 6:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Klinkt wel interessant voor de monteursrace!:D Op zowel Strijen als Genk!:D

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 7:57 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
Citaat:
Als je op een MAX een ; KF Uitlaat, kleinere carb en andere luchtinlaat zou zetten


Een goede uitlaat kan ik begrijpen. Een andere inlaat ook,

maar wat is de reden voor een kleinere carburateur ??

Gr. Reinier


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 8:08 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
Citaat:
maar wat is de reden voor een kleinere carburateur


over het algemeen gaat die dan beter van onderuit trekken volgensmij


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 12:23 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Deze discussie is al eens eerder op dit forum gehouden tussen David en mij.

Maar de carb. van een Rotax zorgt er voor ( hoe raar het ook klinkt ) dat de motor in het lage-toeren gebied teveel benzine krijgt. De Carb van een Max is ook maar 2mm kleiner dan die van een ICC ( MAX 34mm / ICC 36mm ) terwijl een MAX veel minder brandstof nodig heeft dan een ICC. Daarom kan je ook op een MAX een kleinere carburateur plaatsen. Die zoals Joris al zegt. Zorgt voor beter vermogen onderin. En onder de 7000 toeren heeft een MAX echt nauwelijks vermogen. Pas na 7000 toeren als de powervalve opengaat dan krijg je het volle vermogen van de motor.

Martijn, als je nagaat wat je allemaal wel niet kan doen met je MAX voor optimaal vermogen dan blijft het niet alleen bij uitlaten e.d. maar ook dingen zoals:

- DD2 of bewerkte Cilinders
- Premium Benzine ( Normaal alleen Euro Ongelood toegestaan )
- Vet in de koppeling
- Bewerkte Powervalve

Zo kan je nog wel even doorgaan denk ik. Ik zal eens navragen wat je allemaal nog meer aan een Max kan doen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 8:34 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
een icc heeft maar een 30 mm carb washandje

de hoeveelheid brandstof die je carburatuer geeft licht niet aan de venturi maar aan de hoofdsproeier

wat echter veel verschil maakt tussen een 34 en een 30 mm carb is de lucht snelheid in de carb die is natuurlijk veel hoger bij een kleine venturi


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 10:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Dan heb ik me vergist. Dacht altijd dat er een 36mm op zat.
Een motor zoals de SuperROK van Paulo heeft wel een 36mm carb. En volgens mij heeft hij ooit gezecht dat er daarop ook een kleinere Carb kon worden gezet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David