Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2005 6:18 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
gewoon door laten lopen hij loopt van zelf een keer kapot en dat is dan je max toerental dat ie niet verder door loopt zal wel aan je sproeier bezetting liggen een cros bloek moet toch wel die 14 a 15 duizend toeren halen zonder kapot te gaan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2005 6:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
ik heb uitgerekend dat ik zondag met mijn max iets van 120,1 km/uur reed :D .. maar ik weet niet of het precies klopt.. want ik dacht 13.600 toeren gereden te hebben, maar kan ook 13.500 geweest zijn en dan is het meteen 109 km/uur..

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2005 7:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Bij crosblokken zit er een cdi of hpi op, deze bepaalt je hoogste toerental.

Uit ervaring weet ik dat ze in de wegracerij gebruik maken van verschillende cdi units (toerenbegrenzer) dus er is WEL iets aan te veranderen. Alleen loop je dan de kans natuurlijk wel dat je blok overbelast word en kapot kan lopen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2005 7:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Je kunt een andere zuiger proberen of je poortjes in je cil veranderen. Dit werkt tenminste altijd bij brommers :lol:

@Fart: HPI is een ontstekingsspoel en een CDI regelt een beetje de ontsteking. Een CDI kan de boel een beetje vertragen en/of vervroegen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2005 7:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
joris schreef:
gewoon door laten lopen hij loopt van zelf een keer kapot en dat is dan je max toerental dat ie niet verder door loopt zal wel aan je sproeier bezetting liggen een cros bloek moet toch wel die 14 a 15 duizend toeren halen zonder kapot te gaan


hmmm ik kom niet verder dan 12.500
dan is het echt over
bij de 11.500 gaat ie inkakken :D

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2005 7:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
peter schreef:
joris schreef:
gewoon door laten lopen hij loopt van zelf een keer kapot en dat is dan je max toerental dat ie niet verder door loopt zal wel aan je sproeier bezetting liggen een cros bloek moet toch wel die 14 a 15 duizend toeren halen zonder kapot te gaan


hmmm ik kom niet verder dan 12.500
dan is het echt over
bij de 11.500 gaat ie inkakken :D


12.500 ?
ik draai over de 14.000 heen met mn rotax

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2005 7:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
ja maar de rotax is een automaat
dit is een schakelblok
en nog eens een cross die meer op koppel is gericht

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2005 7:58 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik zeg ook nie dat ie dan nog vemogen heeft maar hij moet het toch wel af kennen

maar gaat die niet verder dan 12500 of durf je niet verder


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2005 7:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
hoort evengoed wel meer toeren te draaien lijkt mij

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2005 9:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm
Berichten: 374
Woonplaats: Dedemsvaart
ja oke, maar hoe kan ik dus nu mn toerental omhoog krijgen? het is een TM cross schakel uit 2001 , zit daar zon CDI op?? en zoja hoe kan ik die aanpassen en waar zit die? kan het ook nog aan de sproeier liggen? moet deze dan groter of kleiner?

_________________
Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2005 9:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
Zou niet zelf aan je hpi/cdi gaan zitten knoeien,
Kan aan sproeier liggen ja, ik heb geen flauw idee welke maat ofzo, maar zou proberen met grotere, kijken wat verschil is, en ook kleinere en kijken wat dat verschil is,
smeerverhouding van je brandstof scheelt ook met toeren volgens mij,

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2005 10:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm
Berichten: 374
Woonplaats: Dedemsvaart
ik rij met een verhouding van 1:30, met een Dellorto 38 mm carburateur, ik weet alleen de sproeier maat niet, heb hem nog niet los gehad hehe. ik krijg er met pijn en moeite 11900 uit, dan is het echt op!

_________________
Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2005 10:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Jeroen Eggink schreef:
ja oke, maar hoe kan ik dus nu mn toerental omhoog krijgen? het is een TM cross schakel uit 2001 , zit daar zon CDI op?? en zoja hoe kan ik die aanpassen en waar zit die? kan het ook nog aan de sproeier liggen? moet deze dan groter of kleiner?


Probeer eens een grotere sproeier. Meer brandstof in je cil dus meer toeren. Ik heb maat 155 sproeier d8 ik. Honda CR 125cc 37mm carb.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2005 12:01 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
hmmm

als ik mijn 100 cctje meer toeren wil laten draaien moet ik um krapper zetten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2005 8:16 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
joris schreef:
ik zeg ook nie dat ie dan nog vemogen heeft maar hij moet het toch wel af kennen

maar gaat die niet verder dan 12500 of durf je niet verder

bij 12.500 is het echt op
ben wel eens hoger geweest maar toen schakelde ik mis :oops:

origineel draaien de blokken bij 11.500 max vermogen en is het dus eigenlijk nutteloos om door te gaan
je kan natuurlijk verder tunen maar ik rij alleen recreatief en wil het wel betaalbaar houden :D:D:D

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David