Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2010 8:14 pm 

Geregistreerd: vr jan 01, 2010 9:56 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Elsloo (L)
de kart is watergekoeld
en zonder koppeling

_________________
125 cc wat anders


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2010 8:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Ik gok erop dat hij het model zonder koppeling heeft, anders zal hij wel weten dat hij hem moet starten met een elektrische starter?

Maar goed, het kan natuurlijk, maar ik denk dat het over een 100cc, directe aandrijving, basic model gaat :D
(net als ik trouwens)

_________________________
EDIT: Watergekoeld model dus :D

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2010 10:03 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Citaat:
de kart is watergekoeld en zonder koppeling

Dan zal het duwen worden...

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2010 10:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm
Berichten: 848
Woonplaats: denderhoutem (belgië)
Waarom moet die kart eigenlijk opgetild worden achteraan bij het aanduwen?
Kan een domme vraag lijken, maar ik ken de uitleg er niet voor.

grtz
kenneth

_________________
Afbeelding

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2010 10:35 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Is inderdaad een goede vraag ;)
Misschien omdat je alle compressie ineens nodig hebt om hem te doen aanslaan ? Als je uit stand begint te duwen, dan bouwt de snelheid van de achterwielen zich traag op. Maar als je hem optilt en je loopt heeft die al snelheid, je laat hem op de grond vallen en er is meer kracht. Dat is mijn theorie...

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2010 10:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Ik dacht ook iets in de aard van wat Philipper zegt.

Misschien ook omdat hij anders stilletjes brandstof gaat aanzuigen en zo lichtjes verzuipt als we je wat te lang aanduwt of ben ik hiermee fout?

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2010 10:49 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
als je hem achter niet optild krijg je gewoon weg niet genoeg snelheid om hem aan te latenslaan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2010 10:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Is eigenlijk meer omdat je niet zomaar door de compressie heen duwt.
Als je de achterkant niet optild kom je ook niet door de compressie heen.
Door al een aanloopje te nemen slaat de motor ineens door de compressie heen en kan je hem meteen aanduwen.

( edit : Joris was me voor :mrgreen: )

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 02, 2010 10:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Probeer gewoon eens de kart te duwen zonder em eerst op te tillen, en je weet meteen het antwoord op de vraag :)
Zoniet wordt het tijd om je moter eens te laten reviseren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2010 2:13 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Je kunt je evt ook laten aanduwen/aantrekken.

Maar gewoon ff optillen van achter rennen kart neergooien erin springen en gasse.
Let op, dit lukt je niet gelijk de eerste keer (athans de meeste moeten het een paar keer gedaan hebben om het door te hebben)

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2010 1:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Voor je het pregrid op de baan gaat bezetten kan je misschien ook best eerst wat gaan oefenen op een industrieterrein oid?

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2010 1:30 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Klopt, zorg dat het aanlopen goed lukt. Als je op een mooie zaterdag/zondag op Genk of een andere druk circuit gaat rijden, is het te hopen dat je snel weg bent. Het is geen fijn gevoel om nog steeds te staan duwen als de andere piloten je voorbij razen :D

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2010 1:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Het is geen fijn gevoel om nog steeds te staan duwen als de andere piloten je voorbij razen


En zeer zkr ook niet veilig

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2010 1:44 pm 

Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am
Berichten: 277
Woonplaats: Sittard
dat wou ik ook zegge,
maar Basjuh was me voor :twisted: :D

_________________
Swisscorse - Swissauto Jr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 21, 2010 8:29 am 

Geregistreerd: wo jan 20, 2010 10:18 pm
Berichten: 7
Woonplaats: broeksterwoude
wij duwen hem gewoon aan, als je de afsteling goed hebt is er niks aan de han loopt ie zo,en spring jhe er in, wij rijden bijde met 100cc parilla dus,er is geen manier om hem aan te doen,jha met auto maar als hij goed is afgesteld,eerst even op een oude band warem aaten loopen en dan heb je hem zo aan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David