Auteur |
Bericht |
Rotax
|
Geplaatst: za jan 02, 2010 8:14 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 01, 2010 9:56 pm Berichten: 19 Woonplaats: Elsloo (L)
|
de kart is watergekoeld en zonder koppeling
_________________ 125 cc wat anders
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: za jan 02, 2010 8:15 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Ik gok erop dat hij het model zonder koppeling heeft, anders zal hij wel weten dat hij hem moet starten met een elektrische starter? Maar goed, het kan natuurlijk, maar ik denk dat het over een 100cc, directe aandrijving, basic model gaat (net als ik trouwens) _________________________ EDIT: Watergekoeld model dus
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za jan 02, 2010 10:03 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: de kart is watergekoeld en zonder koppeling Dan zal het duwen worden...
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: za jan 02, 2010 10:26 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Waarom moet die kart eigenlijk opgetild worden achteraan bij het aanduwen? Kan een domme vraag lijken, maar ik ken de uitleg er niet voor.
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za jan 02, 2010 10:35 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Is inderdaad een goede vraag Misschien omdat je alle compressie ineens nodig hebt om hem te doen aanslaan ? Als je uit stand begint te duwen, dan bouwt de snelheid van de achterwielen zich traag op. Maar als je hem optilt en je loopt heeft die al snelheid, je laat hem op de grond vallen en er is meer kracht. Dat is mijn theorie...
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: za jan 02, 2010 10:41 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ik dacht ook iets in de aard van wat Philipper zegt.
Misschien ook omdat hij anders stilletjes brandstof gaat aanzuigen en zo lichtjes verzuipt als we je wat te lang aanduwt of ben ik hiermee fout?
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za jan 02, 2010 10:49 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als je hem achter niet optild krijg je gewoon weg niet genoeg snelheid om hem aan te latenslaan
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: za jan 02, 2010 10:50 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Is eigenlijk meer omdat je niet zomaar door de compressie heen duwt. Als je de achterkant niet optild kom je ook niet door de compressie heen. Door al een aanloopje te nemen slaat de motor ineens door de compressie heen en kan je hem meteen aanduwen. ( edit : Joris was me voor )
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za jan 02, 2010 10:51 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Probeer gewoon eens de kart te duwen zonder em eerst op te tillen, en je weet meteen het antwoord op de vraag Zoniet wordt het tijd om je moter eens te laten reviseren.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo jan 03, 2010 2:13 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Je kunt je evt ook laten aanduwen/aantrekken.
Maar gewoon ff optillen van achter rennen kart neergooien erin springen en gasse. Let op, dit lukt je niet gelijk de eerste keer (athans de meeste moeten het een paar keer gedaan hebben om het door te hebben)
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo jan 03, 2010 1:04 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Voor je het pregrid op de baan gaat bezetten kan je misschien ook best eerst wat gaan oefenen op een industrieterrein oid?
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: zo jan 03, 2010 1:30 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Klopt, zorg dat het aanlopen goed lukt. Als je op een mooie zaterdag/zondag op Genk of een andere druk circuit gaat rijden, is het te hopen dat je snel weg bent. Het is geen fijn gevoel om nog steeds te staan duwen als de andere piloten je voorbij razen
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo jan 03, 2010 1:41 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Het is geen fijn gevoel om nog steeds te staan duwen als de andere piloten je voorbij razen En zeer zkr ook niet veilig
|
|
Omhoog |
|
|
Dennis1995
|
Geplaatst: zo jan 03, 2010 1:44 pm |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
dat wou ik ook zegge, maar Basjuh was me voor
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
|
ddijkstra
|
Geplaatst: do jan 21, 2010 8:29 am |
|
Geregistreerd: wo jan 20, 2010 10:18 pm Berichten: 7 Woonplaats: broeksterwoude
|
wij duwen hem gewoon aan, als je de afsteling goed hebt is er niks aan de han loopt ie zo,en spring jhe er in, wij rijden bijde met 100cc parilla dus,er is geen manier om hem aan te doen,jha met auto maar als hij goed is afgesteld,eerst even op een oude band warem aaten loopen en dan heb je hem zo aan
|
|
Omhoog |
|
|