Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: "Sportuitlaat Rotax Max"
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2009 6:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm
Berichten: 219
Woonplaats: Vlaardingen
Heeft iemand hier ervaringen met een snellere uitlaat op een Rotax max.
Kwam deze tegen op kapaza.be

http://www.kapaza.be/Sport/Karten/22731 ... x_max.html

Zijn er nog meer fabrikanten voor soortgelijke uitlaten in de kartsport?

Lijkt mij overigens dat de originele uitlaat de beste is.

_________________
Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.

Maddox 2011
TM K9C Special


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2009 6:17 pm 

Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm
Berichten: 321
Woonplaats: genk
sport uitlaat helpt wel zeker, als je recreant bent gaat het perfect en gaat je motor sneller maar voor competitie mag het niet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2009 6:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm
Berichten: 219
Woonplaats: Vlaardingen
Dank voor je reactie,

heb je ook enig idee waar ik eens zou kunnen kijken voor zo iets, kan er online niks van vinden.

En mag je dan nog wel overal rijden?

_________________
Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.

Maddox 2011
TM K9C Special


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2009 7:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Het ziet er uit als de eerste de beste scooter uitlaad :lol:

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2009 8:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Gewoon lekker laten zoals het is zou ik zeggen.
De Rotax uitlaat is prima en snel genoeg.
Eerst zou ik meters gaan maken en goed leren rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2009 8:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Romano heeft voor zover ik weet ook het meeste in scooter uitlaten gedaan.
Ik heb gehoord dat het gewoon een jongen was die leuk met metaal om kon gaan.
De uitlaten schijnen berekend te zijn maar ook daar zijn de meningen nogal over verdeeld.

Hoe het met zijn kart uitlaten zit weet ik niet, maar ik heb genoeg negatieve reacties over de scooter uitlaten gehoord.
Aangezien ook zijn site het niet meer doet denk ik dat je inderdaad gewoon beter de originele uitlaat kan houden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2009 8:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm
Berichten: 219
Woonplaats: Vlaardingen
Ben zelf niet van plan om zo iets aanteschaffen hoor kwam het gewoon tegen en het maakte me nieuwsgierig, weet nog van "vroegah" dat zo een uitlaat nogal veel scheelde, en ik vroeg mij af of er leveranciers waren voor dit soort dingen in de kartsport.

@washandje: Met meters maken en goed leren rijden heeft het weinig te maken en wat voor de 1 prima is hoeft ook voor de ander niet te zijn het is toch mooi als je met je rotaxje een cross of zo goed kan bijbenen.

_________________
Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.

Maddox 2011
TM K9C Special


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2009 9:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Een uitlaat kan inderdaad veel schelen, bij een Rotax Max misschien ook, want die uitlaatjes schijnen toch de boel een beetje te begrenzen. Ik weet dat sommige mensen ook geexperimenteerd hebben met een ICC uitlaat, alleen bleek het toen best moelijk om een goede carburateur afstelling te vinden.

Ik denk dat Washandje bedoelt dat er veel tijd gevonden kan worden in het leren rijden met en het afstellen van een Rotax Max, ben je daar al heel goed in en wil je toch sneller dan de Max toelaat zou je kunnen beginnen met de boel aan te passen. Daarvoor is het wellicht een beetje zonde van je geld, maar dat mag een ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2009 10:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Het beste (en uiteraard, zoals altijd het duurste) van allemaal blijft nog altijd je uitlaat berekenen.
Al heb ik dit bij een kart nog nooit gezien

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2009 10:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Haal anders een de demper uit je uitlaat plus de kop.
Dan heb je een geweldig geluid en ook wel wat extra vermogen!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 15, 2009 12:42 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
zet er een dd2 uitlaat op

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 15, 2009 1:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Bij me stage, hebben ze toen voor zo'n blok een uitlaat volledig opnieuw berekend. Scheelde wel veel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 15, 2009 7:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm
Berichten: 219
Woonplaats: Vlaardingen
De DD2 uitlaat is idd anders is dit ook de verklaring waarom een DD2 meer vermogen heeft ten opzichte van de normale rotax of ligt dit aan verscheidene dingen. De manier van aandrijving heeft niks met motorvermogen te maken. Ik neem aan dat ze het motorvermogen bedoelen en niet het vermogen aan de as/wielen in de "folders".

@ washandje:Lijkt me een beetje onzinnige opmerking daar het onmogelijk de bedoeling is dat je met enorme herrie gaat rijden met als gevolg baanontzegging.

_________________
Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.

Maddox 2011
TM K9C Special


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 15, 2009 9:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
De cilinder van een DD2 is ook anders (luchtfilter ook maar vraag me af of dat veel scheelt).
Je kan die dingen ook op een normale Max monteren, en het vermogen gaat dan inderdaad omhoog, het vervelende is dat dat meestal bij de hogere toerentallen is, en de kans bestaat dat ie zelfs nog slechter loopt bij lage toerentallen :P

Wat betreft de standaard demper van een Max, het schijnt dat het ook een positief effect heeft als je erin slaagt 2 dempermatjes erin te proppen ipv 1 (net als alle andere in dit topic besproken aanpassingen niet toegestaan bij wedstrijden).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 15, 2009 10:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
en is het niet mogelijk een KF3 uitlaatje of zoals bij meerdere 125cc automaten, een sorrt van 100cc uitlaat met MD demper.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David