Auteur |
Bericht |
Dobbert
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 6:12 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Heeft iemand hier ervaringen met een snellere uitlaat op een Rotax max. Kwam deze tegen op kapaza.be http://www.kapaza.be/Sport/Karten/22731 ... x_max.htmlZijn er nog meer fabrikanten voor soortgelijke uitlaten in de kartsport? Lijkt mij overigens dat de originele uitlaat de beste is.
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
|
waldo_s
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 6:17 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm Berichten: 321 Woonplaats: genk
|
sport uitlaat helpt wel zeker, als je recreant bent gaat het perfect en gaat je motor sneller maar voor competitie mag het niet
|
|
Omhoog |
|
|
Dobbert
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 6:36 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Dank voor je reactie,
heb je ook enig idee waar ik eens zou kunnen kijken voor zo iets, kan er online niks van vinden.
En mag je dan nog wel overal rijden?
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 7:47 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Het ziet er uit als de eerste de beste scooter uitlaad
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 8:01 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Gewoon lekker laten zoals het is zou ik zeggen. De Rotax uitlaat is prima en snel genoeg. Eerst zou ik meters gaan maken en goed leren rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 8:19 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Romano heeft voor zover ik weet ook het meeste in scooter uitlaten gedaan. Ik heb gehoord dat het gewoon een jongen was die leuk met metaal om kon gaan. De uitlaten schijnen berekend te zijn maar ook daar zijn de meningen nogal over verdeeld.
Hoe het met zijn kart uitlaten zit weet ik niet, maar ik heb genoeg negatieve reacties over de scooter uitlaten gehoord. Aangezien ook zijn site het niet meer doet denk ik dat je inderdaad gewoon beter de originele uitlaat kan houden.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Dobbert
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 8:52 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Ben zelf niet van plan om zo iets aanteschaffen hoor kwam het gewoon tegen en het maakte me nieuwsgierig, weet nog van "vroegah" dat zo een uitlaat nogal veel scheelde, en ik vroeg mij af of er leveranciers waren voor dit soort dingen in de kartsport.
@washandje: Met meters maken en goed leren rijden heeft het weinig te maken en wat voor de 1 prima is hoeft ook voor de ander niet te zijn het is toch mooi als je met je rotaxje een cross of zo goed kan bijbenen.
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 9:18 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Een uitlaat kan inderdaad veel schelen, bij een Rotax Max misschien ook, want die uitlaatjes schijnen toch de boel een beetje te begrenzen. Ik weet dat sommige mensen ook geexperimenteerd hebben met een ICC uitlaat, alleen bleek het toen best moelijk om een goede carburateur afstelling te vinden. Ik denk dat Washandje bedoelt dat er veel tijd gevonden kan worden in het leren rijden met en het afstellen van een Rotax Max, ben je daar al heel goed in en wil je toch sneller dan de Max toelaat zou je kunnen beginnen met de boel aan te passen. Daarvoor is het wellicht een beetje zonde van je geld, maar dat mag een ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 10:12 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Het beste (en uiteraard, zoals altijd het duurste) van allemaal blijft nog altijd je uitlaat berekenen. Al heb ik dit bij een kart nog nooit gezien
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: ma dec 14, 2009 10:27 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Haal anders een de demper uit je uitlaat plus de kop. Dan heb je een geweldig geluid en ook wel wat extra vermogen!
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: di dec 15, 2009 12:42 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
zet er een dd2 uitlaat op
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: di dec 15, 2009 1:31 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Bij me stage, hebben ze toen voor zo'n blok een uitlaat volledig opnieuw berekend. Scheelde wel veel.
|
|
Omhoog |
|
|
Dobbert
|
Geplaatst: di dec 15, 2009 7:18 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
De DD2 uitlaat is idd anders is dit ook de verklaring waarom een DD2 meer vermogen heeft ten opzichte van de normale rotax of ligt dit aan verscheidene dingen. De manier van aandrijving heeft niks met motorvermogen te maken. Ik neem aan dat ze het motorvermogen bedoelen en niet het vermogen aan de as/wielen in de "folders".
@ washandje:Lijkt me een beetje onzinnige opmerking daar het onmogelijk de bedoeling is dat je met enorme herrie gaat rijden met als gevolg baanontzegging.
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di dec 15, 2009 9:45 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
De cilinder van een DD2 is ook anders (luchtfilter ook maar vraag me af of dat veel scheelt). Je kan die dingen ook op een normale Max monteren, en het vermogen gaat dan inderdaad omhoog, het vervelende is dat dat meestal bij de hogere toerentallen is, en de kans bestaat dat ie zelfs nog slechter loopt bij lage toerentallen Wat betreft de standaard demper van een Max, het schijnt dat het ook een positief effect heeft als je erin slaagt 2 dempermatjes erin te proppen ipv 1 (net als alle andere in dit topic besproken aanpassingen niet toegestaan bij wedstrijden).
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di dec 15, 2009 10:42 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
en is het niet mogelijk een KF3 uitlaatje of zoals bij meerdere 125cc automaten, een sorrt van 100cc uitlaat met MD demper.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|