Auteur |
Bericht |
Plukkie
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 4:22 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Tuurlijk Seb, uitzonderingen natuurlijk altijd aanwezig. Maar het was voor jou ook hopen toch op regen? Verder heb je één wedstrijd niet meegereden... Het was allemaal erg nihiel, daarom kán het wel zoals je stelt, echter als advies zoals benoemd kun je er beter 1á2 setjes bijzetten.....
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 5:10 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
7 races, 5 sets slicks en 1 set regenbanden
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 5:27 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
4 races, 8 sets slick en 2 sets regenbanden.
|
|
Omhoog |
|
|
highfly
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 7:08 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm Berichten: 94 Woonplaats: Hilversum
|
@ Alex64 en The Duke,
Is het niet zo dat bij VT250/SA250 de banden harder zullen slijten? (meer vermogen). Ik denk dat het met RK1/390 (redelijk gelijk aan elkaar) toch wel mee zal vallen?
_________________ Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement) Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde
Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002. Startnummer: 116 bij Kartclub Twente
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 7:20 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Heeft bandenspanning er ook iets mee te maken? Ik reed altijd met een hele lage span ni ng en de concurrentie veelal op een hoge. Die hadden regelmatig hoorde ik dat ze echt 'op' waren, maar bij mij zaten er na 8 uur nog steeds redelijke putjes in?
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 7:34 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Bandenspanning heeft er wel mee te maken, maar ik weet niet of je dan wel de maximale grip uit je banden hebt gehaald. Als een band op temperatuur is kleeft de band aan het asfalt, als de band dus niet op temperatuur is zal deze niet/minder kleven en dus minder slijten. De temperatuur bepaal je door de druk onder andere dus ja: Met te lage spanning zullen je banden minder slijten.
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 8:11 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Niets verder met het topic te maken maar mogelijk toch interesant om te vertellen.
@highfly, Dat is best mogelijk maar wij gebruiken zowel voor de zaterdag als de zondag nieuwe banden. En verders worden ze met trainingsdagen behoorlijk belast. De levensduur wordt grotendeels bepaald door je afstelling toe of uitspoor camber/caster medium of softe as. korte of lange klossen en ga zo maar door. Uiteraar din ombinatie met je banden spanning.
Wel hebben wij de ervaring dat als de banden iets te zacht zijn dat ze aan de binnenzijde gaan cuppen. Wegvreten zeg maar. We gaan nml altijd op iets te zachten banden weg. Op berghem hadden we dat bv links achter. Door het plaatsen van een stoelsteun was het weg.
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 9:04 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@Highfly Ik reedt oude verhouding met 16 tands voor en 55 achter, Ik kwam daarmee aan de 5500 toeren en snelste tijd een 32,86. Ik weeg rond de 60 Kg. Kom ik dan goed uit met de verhouding voor 20 tands en achter 68? @Duke Neem aan dat banden slijtage ook erg afhankelijk is van gewicht? Heb namelijk het gevoel dat ik met 390 nog bijna sneller banden op rij dan met de TKM. Mischien is het wel de afstelling ,,,, Ben nog nie zo natuurtalent in het karten en sleutelen Ooit later als ik grooot genoeg en goed genoeg ben wil ik zkrz keertje een Vt-250 uitproberen
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 9:42 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Citaat: Anders snel weer eens bijpraten op 3bergen? Lijkt me leuk weer eens een bakkie te doen en i.d.d. even bijpraten, ben jij nog vaak op Driebergen te vinden? Citaat: Ooit later als ik grooot genoeg en goed genoeg ben wil ik zkrz keertje een Vt-250 uitproberen Niet doen, ben je gelijk verkocht en dat maakt jou echt onverslaanbaar
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
highfly
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 9:51 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm Berichten: 94 Woonplaats: Hilversum
|
Citaat: @Highfly Ik reedt oude verhouding met 16 tands voor en 55 achter, Ik kwam daarmee aan de 5500 toeren en snelste tijd een 32,86. Ik weeg rond de 60 Kg. Kom ik dan goed uit met de verhouding voor 20 tands en achter 68? Voor zover ik weet rijden alle 390cc karts (uit de oldenzaal wedstrijden) met een 20 tands voor. De rest regel je dan met de achtertandwielen, waarbij op driebergen 68 wel goed is, maar een 67'er kan je ook proberen. Voordeel van die 219 tandwielen is dat ze maar 9-12 euro per stuk kosten, dus daar loop je niet op leeg. Elders op dit forum heb ik eens een post geplaatst over welke tandwielverhoudingen op welke baan. Daar heb ik leuke cijfers toen op teruggekregen. Bijv. 64 tands achter voor genk/berghem.
_________________ Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement) Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde
Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002. Startnummer: 116 bij Kartclub Twente
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 10:02 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@Highfly De kart heb ik van iemand gekocht die wedstrijden op oldenzaal heeft gereden. Verschilt het aantal tanden toevallig niet per koppeling? Ik ga zaterdag dan maar is tandwiel halen en dan binnenkort hopelijk met minder pech Nogmaals bedankt voor alle hulp
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
highfly
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 10:47 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm Berichten: 94 Woonplaats: Hilversum
|
@Frankje, Voor zover ik weet heeft de koppeling niet zoveel te maken met het tandwiel (en aantal tanden). Het is meer dat er ook veel karts rijden met de dikkere 428 ketting. En jij had een tussen maat begreep ik van Rebco. Vergeet je niet loctide mee te nemen om de schroef vast te zetten waar je het voortandwiel vast maakt aan de as!? Heb op driebergen al eens iemand gezien die zijn voortandwiel verloor op de baan. Schiet ook niet op . (en natuurlijk tandwiel nooit nergens meer te vinden haha!)
_________________ Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement) Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde
Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002. Startnummer: 116 bij Kartclub Twente
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 11:58 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
@highfly & plukkie, ik ben er ook van uit gegaan dat ik ga overnachten op het circuit waar dat nodig is. voor de rest ben ik er van uit gegaan om 's ochtends vroeg weg te gaan ik heb 4x trainen neer gezet omdat ik ( vooral op de circuits ver van mij vandaan ) niet ga trainen. ik ben van 4x uitgegaan om een goede basis setup te maken voor zowel nat als droog. op het circuit kan je dan e.v.t. de kleine aanpassingen doen om net ff sneller te gaan. vaker trainen zal hem financieel ook niet worden ben ik bang ik ben van 2 sets banden uitgegaan uit de berekening van SEB in het topic ( kosten karten beginners ) voor mij persoonlijk rij ik de banden echt tot de indicatie punten weg zijn en dan komen er nieuwe onder. misschien is het te redden met 2 en anders maar met 3 en hopen dat je uitgeloot wordt door casper en je een set banden krijgt
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr nov 13, 2009 12:01 am |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
de 22ste kan ik helaas niet aanwezig zijn. ik hoop dat er nog een verslag van op het forum komt en dit nieuwe type van maxxis, is dit niet een leuke optie? http://link.marktplaats.nl/295999891
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: vr nov 13, 2009 1:27 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Ehm, ff offtopic ingaan op die tandwielen.
Tuurlijk verschillen de tandwielen wel (op de koppelingsdrum)... Voortandwiel verschilt bij velen en daar is je achter tandwiel verhouding natuurlijk dan ook weer op gebaseerd..... Wat dan natuurlijk ook weer per rijder enigzins kan verschillen...
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
|