Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ] 

390cc klasse bij de GP4 series
Goed idee, ik rij mee met mijn 390cc kart! :-D 28%  28%  [ 5 ]
Weet het nog niet, ga mij nog even orienteren (en sponsors zoeken ;-)). 6%  6%  [ 1 ]
Ik ga wel GP4 series rijden, maar in een andere race klasse. 28%  28%  [ 5 ]
Ik kijk eerst of het echt van de grond komt. 11%  11%  [ 2 ]
Deze poll is op mij niet van toepassing 28%  28%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 18
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 4:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
Tuurlijk Seb, uitzonderingen natuurlijk altijd aanwezig. Maar het was voor jou ook hopen toch op regen? Verder heb je één wedstrijd niet meegereden... Het was allemaal erg nihiel, daarom kán het wel zoals je stelt, echter als advies zoals benoemd kun je er beter 1á2 setjes bijzetten.....

_________________
Uithof KWM kart Racing Team < = link
UIthof KWM Kartschool < = link

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 5:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
7 races, 5 sets slicks en 1 set regenbanden :wink:

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 5:27 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
4 races, 8 sets slick en 2 sets regenbanden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 7:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
@ Alex64 en The Duke,

Is het niet zo dat bij VT250/SA250 de banden harder zullen slijten? (meer vermogen). Ik denk dat het met RK1/390 (redelijk gelijk aan elkaar) toch wel mee zal vallen?

_________________
Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement)
Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 7:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Heeft bandenspanning er ook iets mee te maken? Ik reed altijd met een hele lage span ni ng en de concurrentie veelal op een hoge. Die hadden regelmatig hoorde ik dat ze echt 'op' waren, maar bij mij zaten er na 8 uur nog steeds redelijke putjes in?

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 7:34 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Bandenspanning heeft er wel mee te maken, maar ik weet niet of je dan wel de maximale grip uit je banden hebt gehaald. Als een band op temperatuur is kleeft de band aan het asfalt, als de band dus niet op temperatuur is zal deze niet/minder kleven en dus minder slijten. De temperatuur bepaal je door de druk onder andere dus ja: Met te lage spanning zullen je banden minder slijten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 8:11 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
Niets verder met het topic te maken maar mogelijk toch interesant om te vertellen.

@highfly,
Dat is best mogelijk maar wij gebruiken zowel voor de zaterdag als de zondag nieuwe banden. En verders worden ze met trainingsdagen behoorlijk belast.
De levensduur wordt grotendeels bepaald door je afstelling toe of uitspoor camber/caster medium of softe as. korte of lange klossen en ga zo maar door. Uiteraar din ombinatie met je banden spanning.

Wel hebben wij de ervaring dat als de banden iets te zacht zijn dat ze aan de binnenzijde gaan cuppen. Wegvreten zeg maar. We gaan nml altijd op iets te zachten banden weg.
Op berghem hadden we dat bv links achter. Door het plaatsen van een stoelsteun was het weg.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 9:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
@Highfly
Ik reedt oude verhouding met 16 tands voor en 55 achter, Ik kwam daarmee aan de 5500 toeren en snelste tijd een 32,86.
Ik weeg rond de 60 Kg. Kom ik dan goed uit met de verhouding voor 20 tands en achter 68?

@Duke
Neem aan dat banden slijtage ook erg afhankelijk is van gewicht? Heb namelijk het gevoel dat ik met 390 nog bijna sneller banden op rij dan met de TKM. Mischien is het wel de afstelling ,,,, Ben nog nie zo natuurtalent in het karten en sleutelen :lol:

Ooit later als ik grooot genoeg en goed genoeg ben wil ik zkrz keertje een Vt-250 uitproberen :D

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 9:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Citaat:
Anders snel weer eens bijpraten op 3bergen?

Lijkt me leuk weer eens een bakkie te doen en i.d.d. even bijpraten, ben jij nog vaak op Driebergen te vinden?

Citaat:
Ooit later als ik grooot genoeg en goed genoeg ben wil ik zkrz keertje een Vt-250 uitproberen


Niet doen, ben je gelijk verkocht :lol: en dat maakt jou echt onverslaanbaar #-o

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 9:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
Citaat:
@Highfly
Ik reedt oude verhouding met 16 tands voor en 55 achter, Ik kwam daarmee aan de 5500 toeren en snelste tijd een 32,86.
Ik weeg rond de 60 Kg. Kom ik dan goed uit met de verhouding voor 20 tands en achter 68?


Voor zover ik weet rijden alle 390cc karts (uit de oldenzaal wedstrijden) met een 20 tands voor. De rest regel je dan met de achtertandwielen, waarbij op driebergen 68 wel goed is, maar een 67'er kan je ook proberen. Voordeel van die 219 tandwielen is dat ze maar 9-12 euro per stuk kosten, dus daar loop je niet op leeg.
Elders op dit forum heb ik eens een post geplaatst over welke tandwielverhoudingen op welke baan. Daar heb ik leuke cijfers toen op teruggekregen. Bijv. 64 tands achter voor genk/berghem.

_________________
Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement)
Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 10:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
@Highfly

De kart heb ik van iemand gekocht die wedstrijden op oldenzaal heeft gereden. Verschilt het aantal tanden toevallig niet per koppeling? Ik ga zaterdag dan maar is tandwiel halen en dan binnenkort hopelijk met minder pech :lol:

Nogmaals bedankt voor alle hulp :D

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 10:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
@Frankje,
Voor zover ik weet heeft de koppeling niet zoveel te maken met het tandwiel (en aantal tanden). Het is meer dat er ook veel karts rijden met de dikkere 428 ketting. En jij had een tussen maat begreep ik van Rebco.

Vergeet je niet loctide mee te nemen om de schroef vast te zetten waar je het voortandwiel vast maakt aan de as!? Heb op driebergen al eens iemand gezien die zijn voortandwiel verloor op de baan. Schiet ook niet op :D. (en natuurlijk tandwiel nooit nergens meer te vinden haha!)

_________________
Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement)
Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 11:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
@highfly & plukkie, ik ben er ook van uit gegaan dat ik ga overnachten op het circuit waar dat nodig is. voor de rest ben ik er van uit gegaan om 's ochtends vroeg weg te gaan :)

ik heb 4x trainen neer gezet omdat ik ( vooral op de circuits ver van mij vandaan ) niet ga trainen. ik ben van 4x uitgegaan om een goede basis setup te maken voor zowel nat als droog. op het circuit kan je dan e.v.t. de kleine aanpassingen doen om net ff sneller te gaan. vaker trainen zal hem financieel ook niet worden ben ik bang :)

ik ben van 2 sets banden uitgegaan uit de berekening van SEB in het topic ( kosten karten beginners ) voor mij persoonlijk rij ik de banden echt tot de indicatie punten weg zijn en dan komen er nieuwe onder. misschien is het te redden met 2 en anders maar met 3 en hopen dat je uitgeloot wordt door casper en je een set banden krijgt :mrgreen:

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2009 12:01 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
de 22ste kan ik helaas niet aanwezig zijn. ik hoop dat er nog een verslag van op het forum komt :)

en dit nieuwe type van maxxis, is dit niet een leuke optie?

http://link.marktplaats.nl/295999891

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2009 1:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
Ehm, ff offtopic ingaan op die tandwielen.

Tuurlijk verschillen de tandwielen wel (op de koppelingsdrum)... Voortandwiel verschilt bij velen en daar is je achter tandwiel verhouding natuurlijk dan ook weer op gebaseerd..... Wat dan natuurlijk ook weer per rijder enigzins kan verschillen...

_________________
Uithof KWM kart Racing Team < = link
UIthof KWM Kartschool < = link

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David