Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2013 3:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: Den Bosch
Beste karters,

Ik heb al een tijdje mijn prokart en ben van plan de 2 Honda gx160 weg te doen
en 2 honda gx390 clonen te gaan gebruiken. Dus de kart moet 2x 390cc motoren hebben.
Nou vraag ik mij af of dit mogelijk is. Vaak zie je op niet viertaktframes soms toch een gx390
zitten door middel van speciale steunen. Ik moet uiteraard wel een stuk van de kappen wegzagen
en waarschijnlijk de motoren zo ver mogelijk naar achter hebben zodat het beter past.
Het gaat mij niet zozeer om de prestatie-upgrade maar ook om het sleutelwerk en ik denk dat het toch best
wel goed mogelijk is. Geld maakt niet heel erg uit maar ik ga geen originele gx390 kopen omdat ik een stuk armer
daar van word haha :P . Hebben jullie advies en weten jullie of het mogelijk is?
Alvast bedankt!

_________________
Met rokende banden verblind je je achterliggers.
'Kombikart Prokart 2x Honda GX160'
'Mach1kart Honda GX340'
'MSKart YZ125'


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2013 4:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Ik denk niet dat je dat gaat redden een 390 blok is flink groter dan een 160/200 of je moet in een XS stoeltje passen :lol:

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2013 7:17 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Wellicht dat een vt250 blok smaller is, maar die zijn helaas nog wel aan de prijs.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2013 8:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Er is wel eerder een twin VT250 gemaakt, dus dat past :mrgreen: .
Twin 390 is denk ik echt wel te groot.....

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2013 9:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: Den Bosch
Een vt250 is me toch 'wat te duur' denk ik haha. Is het goed mogelijk om van die lifan/loncinmotortjes 125cc viertakt die op pitbikes zitten te gebruiken? Een compleet blok
krijg je voor onder de 300 euro en zo'n blokje heeft 11,4pk, ook zijn ze best wel compact. Ik vraag me dan wel af hoe ik deze in godsnaam moet vastmaken aangezien ze op een pitbike zijn vastgemaakt. Het is denk ik wel mogelijk twee keer gx390 maar er gaat wel erg veel geklus inzitten denk ik.
Afbeelding

_________________
Met rokende banden verblind je je achterliggers.
'Kombikart Prokart 2x Honda GX160'
'Mach1kart Honda GX340'
'MSKart YZ125'


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2013 9:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Het is denk ik wel mogelijk twee keer gx390 maar er gaat wel erg veel geklus inzitten denk ik.

Als je het er al op krijgt rijdt het vermoedelijk voor geen meter met zoveel gewicht achterop. :?

(ps. afbeelding uit je vorige post doet het niet)

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2013 9:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Waarom gewoon geen 1100cc... :D
Op de landsard was er eens iemand met een 450cc blok van een motor.
Hij zit ook op het forum maar de kart is verkocht.

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2013 11:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: Den Bosch
@Bjorn, het was de bedoeling 2 motoren te gebruiken :P en me prokart frame daarvoor te geburiken. Met zo'n groot blok
is het erg moeilijk om alles er netjes op te krijgen zonder het frame aan te passen en het is ook te duur.
Misschien doe ik maar gewoon mijn prokart weg en dan koop ik een gx440 kloon (18pk out of the box) en ga ik die kietelen zodat
ik er misschien 20-22pk uit kan halen. Ik heb ook een mooi vtwin gx620 blok gezien en dat lijkt me ook wel wat (vooral vanwege het geluid!).

_________________
Met rokende banden verblind je je achterliggers.
'Kombikart Prokart 2x Honda GX160'
'Mach1kart Honda GX340'
'MSKart YZ125'


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2013 11:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
20 pk moet zeker lukken uit een gx440

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2013 11:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Met twee goed getunede gx200 blokjes is dat ook goed haalbaar denk ik :)

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2013 11:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
een pitbike motor zou ik niet doen. Ze zijn er niet voor gemaakt. En je moet heel vaak de olie vervangen. 4-5 uur

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2013 11:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: Den Bosch
hmm oke, als jullie zouden moeten kiezen uit een gekietelde (22pk) gx440 of een gx620 (23pk), uit welke zouden jullie dan kiezen.
Ik vind persoonlijk het geluid van de vtwin prachtig, klinkt een beetje als een v8 nascar.

_________________
Met rokende banden verblind je je achterliggers.
'Kombikart Prokart 2x Honda GX160'
'Mach1kart Honda GX340'
'MSKart YZ125'


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 20, 2013 12:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Bad Bentheim
Volgens mij heeft je kart dan de wegligging van een gescheurde
zak aardappelen, zo'n gewicht aan de ene kant.

_________________
MS Kart 08 ft. TM K9bspecial

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 20, 2013 1:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
of kietel gewoon een gx390 ? Er zijn zelf gx200 gekieteld naar 40 pk dacht ik haha. Maar die gaan niet echt lang mee

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 20, 2013 3:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: Den Bosch
De gx620 weegt 5kg meer dan de gx440 die 30kg weegt. En de gx440 is dezelfde grote als de 390 alleen heeft hij dus wel 50cc meer.

_________________
Met rokende banden verblind je je achterliggers.
'Kombikart Prokart 2x Honda GX160'
'Mach1kart Honda GX340'
'MSKart YZ125'


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David