Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 5:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Hoi,

Nou m'n blok zit weer in elkaar. Nieuwe krukas, lagers, keeringen.
Onsteking afgesteld 0,52mm BTDC, vonkt en krijgt benzine.

Wil alleen niet starten.. heb ook een andere bougie geprobeerd maar helaas.
Hij starte altijd in 1x maar nu alles vervangen is... Nada!

Compressie is ok en een paar keer leek het erop of hij even wilde aanslaan maar daarna niets meer.

Enig idee?

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 6:24 pm 

Geregistreerd: do sep 13, 2007 7:41 pm
Berichten: 138
is je membraam nog goed
anders hou je je hand op je luchtfiter en proberen testarten
anders kan het nog aan je brandstofpomp liggen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 6:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Zojuist nog ff aan het klooien geweest met de ontsteking. Hij start nu, toch staat de ontsteking weer terug op 0.52mm BTDC :roll:
Ik vind hem nog erg stroef lopen... gas los en hij valt uit, terwijl er aan de carb voor de revisie niets veranderd is. Vind ook dat hij sneller warmer word (paar minuten en hij staat op 50 graden). Water gecontroleerd maar dat stroomt goed door, toevoer en retour slang worden ook warm. Moet wel zeggen dat hij sneller reageert op gas geven, ik bedoel hij gaat sneller op toeren.

Hij start nu wel prima in iedergeval.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 7:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Oops ik realiseer me ineens iets... toen ik de cylinder demonteerde zat er een dubbele voetpakking onder.
Ik heb hem weer gemonteerd met 1 voetpakking zoals het hoort. Zou dit ermee te maken kunnen hebben dat de motor wat stroever loopt (meer compressie) en daar door ook warmer word?

Verstandiger om er een 2e voetpakking bij te steken?

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 9:42 pm 

Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm
Berichten: 255
Woonplaats: houthalen België
Die extra voetpakking zat er waarschijnlijk tussen voor je squish te vergroten. Dat is afstand tussen de zuiger en kop aan de rand in BDP.
Ik zou zeggen meet deze eens op.
Je kan dat doen door met een gebogen stukje tin via het bougiegat naar de cilinderwand te gaan en de krukus dan 1 maal rond te draaien zodat de zuiger het tin plet. Doe dit in de richting van de zuigerpen (dus parallel met de achteras)
Je kan dan met de schuifmaat het platgedrukte stukje opmeten.
Wanneer je squish te klein is heb je kans op pingelen en dat wil je niet :)
Ik heb mijn cross op 1.2mm staan en dat is normaal volgens Honda.
Je kan best eens opzoeken hoeveel dat voor jou Yamaha goed is want dat weet ik niet. :)

_________________
Mari mk4 - Honda 125 cross
Kombikart - Iame K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 9:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Ik heb een documentje gevonden met wat nuttige informatie waar het volgende instaat:

Citaat:
Compressieverhouding
Voor een zo hoog mogelijk rendement (vermogen) moet de compressieverhouding in theorie zo hoog
mogelijk zijn. Hieraan zitten een aantallen mitsen en maren. Een hoge compressieverhoudingen geeft
ook een hogere temperatuur van het aangezogen mengsel (veroorzaakt door de compressiewarmte),
hogere drukken op het drijfwerk, wat meer slijtage geeft. Een verder nadeel is het rauwe lopen van de
motor bij lage toerentallen en het moeilijke starten. Bovendien kan een te hoge compressieverhouding
weer leiden tot vermogensverlies en resulteren in detoneren van de motor (zelfontbranding van het
aangezogen mengsel). Dit kan leiden tot ernstige motorschade.


Voor wie het hele document wil lezen (best wel informatief), hier kun je hem downloaden.
http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.fs1forum.com%2FPDF%2FArno%2520Koch%2520-%2520De%2520Cilinderkop.pdf&rct=j&q=compressie%20minder%20warmte&ei=AEYGTpCRHMbrOa2c4dIN&usg=AFQjCNENmJ-UUXiSKvYqwatnbsMx5_3OGg&sig2=DeH8ENh-XtECpPZKW41YXw&cad=rja

Nu heb ik meteen mijn antwoord op het warmer worden, minder lekker starten en slecht stationaire lopen van mijn Yamaha.
Morgen even een 2e voetpakking monteren (had er gelukkig twee besteld) en dan eens kijken of hij beter draait, start en minder snel warm word.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 10:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
idd je squish waarden. op testbank met mijn oude scooter hobby kon 0.2mm squish toch zo'n 4 pk vermogen verminderen of erbij. op een 70cc is dat best veel.

Maar een dubbele pakking? is het dan niet beter 1 pakking proberen te krijgen met de juiste dikte? lijkt mij dat je tussen 2 pakkingen ook valse lucht aanzuiging kunt krijgen.
Ik heb ooit bij mijn carb vlotter verkeerd om erin gezet. toen liep die ook enom beroerd op tm cross.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 10:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Citaat:
Maar een dubbele pakking? is het dan niet beter 1 pakking proberen te krijgen met de juiste dikte? lijkt mij dat je tussen 2 pakkingen ook valse lucht aanzuiging kunt krijgen.


Nou ik smeer er een dunlaagje siliconen pakking tussen... dat blijft wel dicht hoor :)
Ik denk dat die extra pakking mijn probleem oplost, het is het enige dat na de revisie anders is (tenminste, ook geen speling meer op de krukas lagers). Voorheen startte ie gewoon beter, liep beter stationaire en werd veel mindersnel warm. Ik merk wel dat hij met 1 pakking (kleinere squish) meer power heeft, maar ik heb liever wat minder power en wat langer plezier van mijn motor.
Er zat kracht genoeg in die motor toen er nog 2 pakkingen onder de cylinder zaten.

maar ik ben blij dat ik nu weet waarom deze veranderingen er ineens waren, liep er al weer flink van te balen :)

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 11:41 am 

Geregistreerd: di mei 10, 2011 1:38 pm
Berichten: 32
Je moet je compressie verhouding even berekenen. Dus gewoon even kop cc's meten.
Ook moet je hier nooit vloeibarepakking tussen doen. Grote kans dat de boel er scheef op komt. Gewoon 2 pakkinge er tussen doen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 12:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Nou, ik heb er gewoon een extra pakking bij gezet en tussen die twee pakkingen een dunlaagje siliconen pakking om oneffigheden weg te werken.
De boel weer iin elkaar gezet en Violla! start meteen, loopt als een zonnetje en word bij lange na niet zo warm als voorheen. ik merk het al aan de uitlaat gassen, die zijn nu lauw als je je hand ervoor houd terwijl het gisteren heet aan voelde. De verbranding is iets minder optimaal (rookt een klein beetje meer), maar dat neem ik voor lief.

p.s. Vloeibare pakking is wat anders als die siliconenpakking, die word n.l niet hard en kan ja later er gewoon weer aftrekken.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 6:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
vloeibare pakking blijft ook flexibel;) en als je de goede hebt ook hitte bestendig:).

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 9:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Ah okay, ik ken verder alleen die curil vloeibare pakking van vroeger, die werd n.l hard. Nu gebruik ik van die hitttebestendige siliconen kit.
Was trouwens lekker weer om te gaan karten vandaag, in plaats daarvan de hele dag gesleuteld. Maar goed, is voor een goed doel!.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 9:23 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
kan ook liggen aan je afstelling dat ie niet warm word kijk even naar je bougie anders, die moet koffiebruin zijn als ie zwart nat is dat heb je hem te rijk afgesteld dat wil zeggen te veel benzine, en daardoor kan ie niet snel warm worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 7:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Het probleem was dat die net te warm werd.

De carburatie was hier niet het probleem, bronger, maar de squish (zie post van sebastiaan).
Moest de carburatie hier het probleem zijn (wat niet het geval is), zou die net te arm gestaan hebben in plaats van te rijk.

@ Backlash
En nu weer snel de baan op!

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David