Auteur |
Bericht |
joris
|
Geplaatst: wo mei 04, 2005 6:18 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
gewoon door laten lopen hij loopt van zelf een keer kapot en dat is dan je max toerental dat ie niet verder door loopt zal wel aan je sproeier bezetting liggen een cros bloek moet toch wel die 14 a 15 duizend toeren halen zonder kapot te gaan
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: wo mei 04, 2005 6:28 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
ik heb uitgerekend dat ik zondag met mijn max iets van 120,1 km/uur reed .. maar ik weet niet of het precies klopt.. want ik dacht 13.600 toeren gereden te hebben, maar kan ook 13.500 geweest zijn en dan is het meteen 109 km/uur..
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: wo mei 04, 2005 7:03 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Bij crosblokken zit er een cdi of hpi op, deze bepaalt je hoogste toerental.
Uit ervaring weet ik dat ze in de wegracerij gebruik maken van verschillende cdi units (toerenbegrenzer) dus er is WEL iets aan te veranderen. Alleen loop je dan de kans natuurlijk wel dat je blok overbelast word en kapot kan lopen.
|
|
Omhoog |
|
|
Sendatje
|
Geplaatst: wo mei 04, 2005 7:40 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm Berichten: 316
|
Je kunt een andere zuiger proberen of je poortjes in je cil veranderen. Dit werkt tenminste altijd bij brommers
@Fart: HPI is een ontstekingsspoel en een CDI regelt een beetje de ontsteking. Een CDI kan de boel een beetje vertragen en/of vervroegen.
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: wo mei 04, 2005 7:48 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
joris schreef: gewoon door laten lopen hij loopt van zelf een keer kapot en dat is dan je max toerental dat ie niet verder door loopt zal wel aan je sproeier bezetting liggen een cros bloek moet toch wel die 14 a 15 duizend toeren halen zonder kapot te gaan
hmmm ik kom niet verder dan 12.500
dan is het echt over
bij de 11.500 gaat ie inkakken
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: wo mei 04, 2005 7:53 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
peter schreef: joris schreef: gewoon door laten lopen hij loopt van zelf een keer kapot en dat is dan je max toerental dat ie niet verder door loopt zal wel aan je sproeier bezetting liggen een cros bloek moet toch wel die 14 a 15 duizend toeren halen zonder kapot te gaan hmmm ik kom niet verder dan 12.500 dan is het echt over bij de 11.500 gaat ie inkakken
12.500 ?
ik draai over de 14.000 heen met mn rotax
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: wo mei 04, 2005 7:58 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
ja maar de rotax is een automaat
dit is een schakelblok
en nog eens een cross die meer op koppel is gericht
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo mei 04, 2005 7:58 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik zeg ook nie dat ie dan nog vemogen heeft maar hij moet het toch wel af kennen
maar gaat die niet verder dan 12500 of durf je niet verder
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: wo mei 04, 2005 7:59 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
hoort evengoed wel meer toeren te draaien lijkt mij
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: wo mei 04, 2005 9:33 pm |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
ja oke, maar hoe kan ik dus nu mn toerental omhoog krijgen? het is een TM cross schakel uit 2001 , zit daar zon CDI op?? en zoja hoe kan ik die aanpassen en waar zit die? kan het ook nog aan de sproeier liggen? moet deze dan groter of kleiner?
_________________ Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: wo mei 04, 2005 9:38 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
Zou niet zelf aan je hpi/cdi gaan zitten knoeien,
Kan aan sproeier liggen ja, ik heb geen flauw idee welke maat ofzo, maar zou proberen met grotere, kijken wat verschil is, en ook kleinere en kijken wat dat verschil is,
smeerverhouding van je brandstof scheelt ook met toeren volgens mij,
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: wo mei 04, 2005 10:29 pm |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
ik rij met een verhouding van 1:30, met een Dellorto 38 mm carburateur, ik weet alleen de sproeier maat niet, heb hem nog niet los gehad hehe. ik krijg er met pijn en moeite 11900 uit, dan is het echt op!
_________________ Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Sendatje
|
Geplaatst: wo mei 04, 2005 10:51 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm Berichten: 316
|
Jeroen Eggink schreef: ja oke, maar hoe kan ik dus nu mn toerental omhoog krijgen? het is een TM cross schakel uit 2001 , zit daar zon CDI op?? en zoja hoe kan ik die aanpassen en waar zit die? kan het ook nog aan de sproeier liggen? moet deze dan groter of kleiner?
Probeer eens een grotere sproeier. Meer brandstof in je cil dus meer toeren. Ik heb maat 155 sproeier d8 ik. Honda CR 125cc 37mm carb.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do mei 05, 2005 12:01 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
hmmm
als ik mijn 100 cctje meer toeren wil laten draaien moet ik um krapper zetten
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: do mei 05, 2005 8:16 am |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
joris schreef: ik zeg ook nie dat ie dan nog vemogen heeft maar hij moet het toch wel af kennen
maar gaat die niet verder dan 12500 of durf je niet verder
bij 12.500 is het echt op
ben wel eens hoger geweest maar toen schakelde ik mis
origineel draaien de blokken bij 11.500 max vermogen en is het dus eigenlijk nutteloos om door te gaan
je kan natuurlijk verder tunen maar ik rij alleen recreatief en wil het wel betaalbaar houden :D:D
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|