Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 7:10 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
het pas gereviseerde 60 cc Comer blokje van mijn zoontje, loopt de eerste paar ronden hard, om vervolgens kwa snelheid in te zakken, tot zelfs na 6 á 8 ronden lui te worden.
ik dacht iedere keer dat mijn zoontje moe begon te worden en daardoor minder gas gaf. Maar ik merkte vandaag dat mijn zoontje wat bewegingen zat te maken omdat hij sneller wilde gaan. Ik had heb ff aan de kant geroepen en gaf die zelf aan dat de kart langzamer begon te lopen.
Als je hem dan ff uitzet, en bv een paar minuten later start, dan draait die weer 1 á 2 ronden weer snel, om vervolgens weer af te zakken.
Ik heb met wat Duitsers gesproken, en die gaven aan dat dit toch wel Comer 60CC eigen is, en dat dit een bekend probleem zou zijn.
Klopt dit verhaal??

omdat ik zelf dacht aan de afstelling, en ook die Duitseers aangaven dat er meer snelheid in moest zitten hebben die Duitsers me geholpen en naar de bogie en afstelling gekijken, en hun conclusie was dat er verder niets mis mee was. De bogie zag er goed uit, en als het kartje op een standaard staat, dan pakt die goed op.

Kreeg wel het advies een andere demper te monteren (1 ps meer) en een andere luchtfilter te nemen.
Ook zou de tandwiel verhouding voor de baan in Niederkrüchten niet goed zijn.

Kee die tandwielverhouding kan ik nog wel inkomen, maar dat verklaard niet waarom die naar een paar ronden weer inzakt

Iemand een verklaring??

Ik lees ook berichten dat een Comer 60 cc c.a. 75 á 80 km moet kunnen halen, maar ik denk dat die van ons daar nevernooit aan komt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 3:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Slechte koeling van het blok/cilinder?

Hoe is de brandstof toevoer?

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 5:30 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
Citaat:
Slechte koeling van het blok/cilinder?
kan ik je helaas niet vertellen #-o
ik had gehoopt dat er hier meer forumgangers waren die ervaring hebben met de Comer S60 60 cc, maar helaas zit dat er dus niet in, en zal ik mijn antwoorden/oplossing elders moeten zoeken

Citaat:
Hoe is de brandstof toevoer?

ik neem aan dat de motor dit aanzuigt :roll: maar dit kan niet verklaren dat als ik ff een praatje maak, de kart weer opnieuw start, dat die weer een 1 á 2 rondjes snel loopt, om hoor en waarneembaar weer in te zakken.

ik had de Comer extra laten reviseren en andere koppeling en carburateur erop in de hoop dat het beter zou gaan :|
het zou idd kunnen wat die duiter zei dat het uitlaatsysteem niets is


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 10:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
nou ik heb het vermoeden dat het in de warmte ontwikkeling of je brandstof toevoer zit.

Als de motor word gevoed vanaf een tank bovenop de motor, dan kan het cker wel zijn dat de vlotterbak te droog valt.
Door verstopping of verklemming van benzine leidingen/kraantjes.
Als je dan 1..2 minuten stil staat en weer de carb de tijd gunt om te vullen, zal de motor weer lekker draaien.
Kijk even naar de bougie als je kleine last heeft van inhouden, als die tegen het witte/grijze ipv donker bruin aan zit, dan vermoed ik toch echt dat je je toevoer/filters moet controleren.

ALs het een warmte probleem zou zijn, dan komt het vaker in de zomer voor dan met koude dagen... het lijkt me onwaarschijnlijk.
Maar als je blok niet goed gekoeld word dan kan het motor vermogen afnemen, maar of dat direct merkbaar is.. da weeknie.

Thermische beveiliging zit er iig niet op. Certifugaal wel, ik weet alleen niet of dit intern in het blok is geregeld of extern (door de geforceerde koeling+klep+veer). Of je uberhaupt de begrenser nog hebt :P.

Je uitlaat is het iig cker niet, dan zou ie er direct last van moeten hebben.. in wat voor staat dan ook.

even voor mijn duidelijkheid, het is een 60cc comer 2 takt van iame oid?

ik denk namelijk aan deze machine :
Afbeelding

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 10:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ik zie ook dat deze geen vlotter heeft. vergeet dat even. dan denk ik direct aan vacuum zuigen van je benzine tank.. controleer die ontluchting even..
of dat allemaal wel goed werkt.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 11:08 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
het is idd de 60 cc Comer zoals afgebeeld, en die heeft ook dezelfde uitlaat.
er zijn me diverse reden gegeven om voor een uitlaat bocht met demper te kijken, nl deze zou ietsjes meer vermogen leveren, en dat dan onder het rijden beter te zien is of de motor goed rookt, en niet te arm staat.
Ik was al een tijdje opzoek naar dat ander type uitlaat omdat ik mij persoonlijk erger aan de huidige uitlaat, omdat ik met die uitlaat de achteras, en het frame vol olie/smeer heb hangen. Vooral in de hoekjes is het lastig schoon te maken.

de bougie is mooi goud bruin.
Citaat:
controleer die ontluchting even..
hmm dat zou idd wel eens kunnen.
Dit is idd een hele goede tip en dat ga ik morgen eens ff na checken.
ik dacht dat ik bij kartparts heb gezien dat in mijn oude carburateur een soort vlotter zat.

via de oproep op mp kreeg ik de tip dat de ontsteking iets verkeerd kon staan, en de sproeiers een kleinere of grotere inmoet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 10:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Citaat:
via de oproep op mp kreeg ik de tip dat de ontsteking iets verkeerd kon staan, en de sproeiers een kleinere of grotere inmoet.


dat zou beteken dat ie ipc altijd slecht zou moeten lopen... en je hebt het pas na een aantal rondes.. Goudbruin is perfect houden zo! niets aanpassen!

zou je even kunnen aangeven wat voor type motor je hebt?
De gene met geforceerde luchtkoeling (de rooie) of een aka 100cc motor.
Tevens even aangeven welke carb (bijv. tillotson) je hebt. Als je een Carb met vlotterbak bezit, dan zou je ook een benzine pomp moeten hebben.
Ik vind het nogal verwarrend wat ik op i-net vind onder de naam comet/komet 60cc's.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 11:14 am 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
ahum stomme vraag :oops: de slangen van de tank krijgen gewoon lucht, en er zitten geen knikken in.
zit er op de carburteur misschien ook een ontluchting


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 11:16 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
je carb, ligt eraan welke je hebt.
Een tillotson doet zelf aanzuiging.
Een carb met vlotter moet vol gepompt moeten worden, deze heeft cker een ontluchting.

Check ook even je benzine filters.
Kun je lucht in je tank blazen door je ontlucht slang? Mag op denduur enige tegen druk geven..
let wel op je hebt kans dat je benzine door je carb je motor inblaast ;) als dat lukt zit dat ook wel snor.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 11:17 am 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
ik heb nu de tandwielen voor 12 en achter 84 erop zitten. als ik voor kleiner moet gaan, welke moet ik dan achteren nemen.
en bestaat er nog wel kleiner als 12?? want ik heb het idee als ik kleiner ga, dat de ketting dan op de moer/stukje poelie gaat draaien :roll:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 11:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ah dat klinkt als deze motor (welke carb heb je?):
Afbeelding - vlotterbak

Afbeelding - vlotterbak

Afbeelding - tillotson (eigen benzine aanzuiging aka membraam carb)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 11:25 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ik weet niet of je kleiner hebt vooraan (ligt idd aan je kopp + krukas).
Je kan netzo goed achter vergroten, dat heeft hetzelfde effect.

alleen voor 1 tand heeft meer effect als achter 1 tand wijzigen.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 11:55 am 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
nee ik heb die oranje Comer S60 als die van die eerste foto.
ik heb idd een tillotson. het lukt me niet door de slang te blazen, zodat er benzine uit de carburateur loopt.
wel als ik het schroefje boven een kwartslag losdraai, dan blaas ik met gemak er benzine door heen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 12:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
k prima, dan zit dat wel goed.
Omdat het een membraam carb is, is de toevoer gesloten.
Wel vreemd want een membraam carb met slechte toevoer zou je erg snel merken.

Ik zit nog steeds te denken aan een ontluchtings probleem van je tank. gezien je problemen.

tja misschien moet je dan toch aan je jetting gaan zitten prutsen als je blokje wat warmer word.
goudbruin geeft wel aan dat ie mooi staat afgesteld :/

Kun je in de tijden ook zien of de motor echt minder gaat draaien? (toeren teller op de machine zitten toevallig?)

heb je het al getracht op de bok na te bootsen?

wat hebben ze vervangen met de revisie?
- zuiger, krukas lagers? (ik zit te denken aan aanlopende lagers bij warmte of een te krappe zuiger icm je nikasyl wand)

@admin : miss moet deze thread even naar techtalk?

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 2:45 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
Als het in de verkeerde rubriek zou staan, dan kan het idd naar een andere rubriek.
Ik heb het blokje laten reviseren bij kartparts en ik heb gevraagd voor er alles nieuw in te zetten. ik heb er tot nu toe nog geen twijfels of er iets fout zou zijn gegaan.

Moet wel eerlijk toegeven dat mij wel berichten bereiken dat de zuiger verkeerd om zou kunnen zitten, of dat het nikasiel wandje niet gehoond zou zijn. (dacht zelf dat dit niet te honen viel)

zaterdag kan ik niet naar Niederkrüchten omdat we naar Duitsland gaan naar die 4 broeders op de schrotplaats :mrgreen: daarom wil ik komende zondag (als het weer het toelaat) weer naar Niederkrüchten gaan. ik wil dan eens met andere tandwielen gaan rijden, om te kijken of dit het probleem c.q. een oplossing zou kunnen zijn. Ik heb een andere 60CC blokje met carburateur en demper op de kop getikt en wil de demper er ook nog voor zondag erop hebben.
Eventueel wissel ik nog het blokje om.

de tijden hebben we niet na gekeken, maar het viel iedereen langs de baan op dat er iets niet klopte.
die duitsers hebben hem op de bok gehad, en dan volgas, remmen, weer volgas, weer remmen, en dat een keer of 10, maar daar gaven ze aan dat die daar zelfs heel goed oppakt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David