Auteur |
Bericht |
Tom
|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 7:31 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Inderdaad,
Ik heb één hoogdag gekend 1 uur en 42 minuten.
Op een normale dag kom ik ook maar aan een uurtje...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 8:26 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik heb ook altijd het gevoel dat ik uren aan het sturen ben maar dat valt altijd wel erg mee. Kijk maar eens hoeveel rondes je hebt gereden hebt aan het eind van de dag.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
LauwtJ
|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 10:11 pm |
|
Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am Berichten: 296
|
meer dan de alfano op kan slaan meestal
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
rudi
|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 11:55 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
dan ben jij de uitzondering, wat ik zie op de baan is dat die uren echt niet gehaald worden. als ik veel gereden heb 1,5 uur maar normaal op trainingsdagen zit ik meestal op een uurtje, maar ja ik rijd dan ook wel geen wedstrijden.
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: za sep 26, 2009 12:04 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Ik rij gemiddeld 2 uur op een vrijd dag rijden. (volgens mij Mychron)
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: za sep 26, 2009 7:06 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Wie rijd er allemaal nou wel of niet mee?
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: za sep 26, 2009 7:06 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Dat is mooi Paulo, maar ik denk wel dat dit eerder uitzondering dan regel is.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo sep 27, 2009 2:37 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Nou hier heb ik het laatste nieuws: 10 oktober staat de recreanten / monteursrace op de agenda van Strijen! Voor de niet wedstrijd rijders en monteurs heeft Strijen sinds enkele jaren traditioneel een speciale dag gereserveerd. Niet licentie houders kunnen dan een race rijden waarbij naast natuurlijk sportiviteit de gezelligheid voorop staat. In de basis wordt er gereden in 3 klassen:
· Automaat kart (Rotax Max, KF, ICA, Votex Rox, Promo, etc.)
· Geschakelde kart (crose, ICC, KZ, etc)
· Mini rijders (mini junioren, easykart, micromax, etc.)
Bij de jongste recreanten denken we aan kinderen tussen 8 en 12 jaar. Ook zijn mogen nog niet beschikken over een licentie, maar hebben al wel verschillende malen op onze baan gekart of hebben indoor ervaring. De wedstrijd leiding kan beslissen op basis van de prestaties op de baan, dat een rijder er nog niet aan toe is!
De kart waar mee gereden wordt moet in een redelijke en vooral veilige staat zijn en zal voor de race worden gecontroleerd door de wedstrijdleiding. Indien de kart niet veilig is of voldoet aan de milieu eisen zoals nademper en luchtfilter, mag er niet mee gereden worden!!! Maar er is natuurlijk altijd wel hulp in de buurt om een eventueel mankement alsnog op te lossen. Het type van de gebruikte banden waarmee gereden moet worden is vrij. De wedstrijdleiding zal er wel op toezien dat de gebruikte banden in voldoende staat zijn om veilig de race uit te rijden!
Kleding rijder bestaat uit:
· een goedgekeurde helm
· lederen of kunst lederen kleding die het gehele lichaam (ook de armen en benen) bedekken
· een bodyprotector en nekband voor rijders tot en met 16 jaar
· handschoenen die de hand en pols beschermen
· schoenen tot boven de enkel
Milieu zeiltje is verplicht en aanbevolen zijn een brandblusser en verbanddoos bij de sleutel plek in de paddock.
Er worden 2 races van ca. 10 minuten gereden.
De startopstelling vind plaats op basis van loting, waarbij de tweede race de opstelling omgekeerd is.
Op basis van de twee resultaten word de einduitslag bepaald. Bij gelijke stand is de snelste ronden in de races bepalend.
Over beslissingen van de wedstrijdleiding is geen discussie mogelijk!
De paddock zal vanaf 10:00 open zijn zodat er kan worden ingeschreven. Van 11:00 tot 14:00 uur kan er vrij getraind worden, waarbij de eerste 20 minuten natuurlijk voor de mini rijders zijn! Afhankelijk van het aantal deelnemers word er getraind in 3 groepen, zijnde mini, automaten en schakel, alle 20 minuten. Vanaf ca. 14:00 gaan we de wedstrijdjes rijden, zodat we op tijd klaar zijn voor het lekkere buffet wat Ria voor ons gaat maken.
Totale kosten zijn 100 euro
Dit omvat:
· een daglicentie vanwege de verzekering
· het lopende buffet in de kantine na de wedstrijden
· kosten wedstrijd organisatie
Ons doel is er een hele gezellige en sportieve dag van te maken en dat de monteurs eens een keer ervaren hoe zwaar de rijders het wel niet hebben in hun kart, ha, ha. ha.
De wedstrijdrijders kunnen nu ook eens wat terug doen voor hun monteurs, door voor hun te gaan sleutelen.
Voor de recreanten is het een dag om te ervaren wat wedstrijd rijden is!
Kom alle, je kunt je nu inschrijven, zie documenten!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: zo sep 27, 2009 3:27 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Startopstelling via loting... dat is zeer jammer. Ik denk dat als een mindere en/of trage rijder vooraan moet starten. En die het veld zonodig ophoud, dat er dan zeker geduw en gebots aan te past komt. Ook vind ik dat je je startplaats moet verdienen. En niet dat het 1 grote mix word van ervaren/niet ervaren rijders.
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo sep 27, 2009 3:36 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Dan worden we allemaal gelapt door Washandje
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo sep 27, 2009 3:37 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Is er btw niemand die voor enkele dagen een nademper kan missen?
207 euro is echt teveel om het maar 2x te gaan gebruiken. iets van een 120 voor de nademper zelf en dan nog een 90 euri voor uitlaatsteun, bochten en al die dingen...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: zo sep 27, 2009 3:41 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
@ Tom. Wie zegt dat? Ik heb nooit gezecht dat ik sneller ben dan jullie
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: zo sep 27, 2009 4:56 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Tja die loting, ook voor dat systeem heb je voor-en tegenstanders. Op Genk doen ze de mecaniekersrace al jaren zo. De reden hiervoor is dat als er volgens crono's gestart wordt er kans is dat de snelsten direct weg zijn en het een heel uitgerekt veld wordt zonder enige strijd. Er rijden dan een hoop piloten rond die na een paar rondjes amper een andere tegen komen, behalve die die hen gaan dubbelen dan. Met de loting manier heb je altijd wel kans dat je voor een plekje moet strijden ook als de wedstrijd al wat ronden bezig is. Je kan natuurlijk stellen dat er op die manier de kans bestaat dat een tragere piloot de boel ophoudt met alle gevolgen die daar bij horen. Maar uit eigen ervaring weet ik dat het ten eerste met crono's niet altijd de snelste piloten zijn die vooraan starten omdat er nogal veel "one shots" bij zitten. Ten tweede komt het gevaar meestal van de piloten die denken dat ze in de eerste bocht de race al moeten winnen en door te laat of ondoordacht te remmen of te sturen een deel van het veld van de baan stampen of ineen haken. En of dit nou op een grote baan als Genk is of een kleine zoals Strijen maakt niet uit. Het resultaat is hetzelfde.
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo sep 27, 2009 5:11 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
@ Beire Klopt allemaal als een bus Het zijn immers de gevaren van de sport, maar als iedereen zijn kopje erbij houdt en rijdt met de intentie er een mooie dag van te maken, komt het wel allemaal goed. @ Washandje Spreekt toch voor zich...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: zo sep 27, 2009 5:19 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Naja... ik vind het maar apart dat jullie denken dat ik zo supersnel bent. Ik weet niet het komt door de manier hoe ik praat maar ik heb dat nooit gezecht !
|
|
Omhoog |
|
|