Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Koeling en startmotor
BerichtGeplaatst: zo aug 30, 2009 6:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Hallow,



Deze woensdag heel wat problemen tegen gekomen op Genk.
260km baan voor 3 rondjes...

De voorlaatste keer is motor enkele keren warmgelopen, en na een rondje of 10 was het water telkens op (radiateur).
Nu woensdag was het water na 1 rondje telkens op...
Als we de kart even lieten staan, zagen we een klein plasje, maar hij zou niet lekken...

Mijn verdeler vermoedt dat er door het te warm lopen pakkingen doorgebrand zijn in de motor die zorgen voor overdruk op de radiateur. Hierdoor zou die water uitstoten.
Iemand enig idee of dit correct kan zijn en wat een mogelijk prijskaartje?


Naast de koeling was er ook iets met de startmotor.
Ik heb een PRD, TaG...
Bij het stilleggen van de motor hoorde ik nog een klein gezoem. Bleek van de startmotor te komen.
Had mijn pa even gevraagd de batterij af te koppelen, en dat stopte het.
Toen hij de batterij terug wou aankoppelen, kwam er een vonk op de batterij en contact ijzers... Vonk ging gepaard met een elektrische schok.

Iemand enig idee wat er hier aan kan zijn?
Ik voelde ook dat er op de knop (om aan te duwen dus) veel meer weerstand stond dan normaal en hij gaf geen enkele reactie meer. (toen hij nog zoemde)


Domme probleempjes of een dikke factuur op komst?


Tom

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 30, 2009 7:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Mijn verdeler vermoedt dat er door het te warm lopen pakkingen doorgebrand zijn in de motor die zorgen voor overdruk op de radiateur. Hierdoor zou die water uitstoten.
Iemand enig idee of dit correct kan zijn en wat een mogelijk prijskaartje?

Dat kan inderdaad, als de cilinderkoppakking of dichtring het begeven heeft bijvoorbeeld. Die onderdelen zijn meestal niet duur, en ook het demonteren en monteren van de cilinderkop is zo gebeurd.
Citaat:
Ik voelde ook dat er op de knop (om aan te duwen dus) veel meer weerstand stond dan normaal en hij gaf geen enkele reactie meer. (toen hij nog zoemde)

Misschien is er wat mis met de knop zelf, probeer eens de knop er tussenuit te halen, en bijvoorbeeld te starten door de stekkers tegen elkaar aan te houden (wellicht handig om dat niet met blote handen te doen).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David