Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 7:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 21, 2009 7:26 pm
Berichten: 5
Woonplaats: Terwolde, Gelderland
hallo, ik ben jeroen en nog maar 16 jaar kan ik nu eigenlijk wel beginnen met karten
of zit hier een leeftijd aan verbonden?

ik reed namelijk al een 2x en dan die dag half uurtje rijden in totaal. in nijverdal met wat vrienden. en daar doen altijd mensen aan mee
30 stuks als ik me niet vergis en toen was ik elke keer eerste van al die mensen vond het wel knap stond ook in de lijst met snelste van de maand
was 15e ofzo.

nu had ik op internet deze kart gevonden http://link.marktplaats.nl/272107188 is dit een goede kart om mee te beginnen?
heb nu in het beginnersforum gekeken naar de kosten maar snap het niet helemaal want het gaat per kartsoort toch?

mvg jeroen

_________________
kleurloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 7:45 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Hoi,
Welkom op het forum.
Aan karten zit helemaal geen leeftijd gebonden ( kan van 5-99 jaar :) )
Ziet er een propere kart uit en het is een 4takt. Dit wil zeggen dat je minder onderhoud zal hebben aan de kart dan een 2 takt.
De motor gaat langer mee dan een 2 takt en zal (als alles goed gaat, het is en blijft motorsport) dan ook minder gaan kosten in onderhoud.

Heb ja al een idee waar je gaat rijden ?

Philippe

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 7:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Hoi Jeroen, hartstikke welkom op het forum.
Om te beginnen: met karten ben je nooit te oud of te jong, de mini's rijden al wedstrijden vanaf 6 jaar, dus eigenlijk ben je al 10 jaar te laat !!!! :D
Wat betreft de kart, tja, het ziet eruit als een uitgerangeerde indoorkart, met een voor mij onbekende motor lijkt een beetje op een Briggs, maar een racemotor.......nou nee. [-X
Het frame weegt ongeveer een ton, dus snelle rondjes kan je vergeten, en voor deze motor ken ik geen competitie als je dat zou willen.
Wel verstandig om met een viertakt te gaan rijden (al zullen anderen hier anders over denken). :(
Mijn advies:..........nog even doorzoeken naar een betere kart.
Succes Lex.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 8:12 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Het lijkt me inderdaad verstandig om ook nog verder rond te kijken, dit kan nooit kwaad en misschien kom je morgen nog een betere kart tegen die ook nog in je budget ligt. Rondkijken en vragen kan nooit kwaad, zo leer je ook meer over karts, motoren,...

Philippe

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 9:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 21, 2009 7:26 pm
Berichten: 5
Woonplaats: Terwolde, Gelderland
ok bedankt. ik wil het karten wel leuk houden en er niet duizenden euros aan uitgegeven tenzij ik echt denk .. dit word m dit ga ik me hele leven doen k word de nieuwe schumacher:)

ik wil wel graag in nijverdal rijden of eefde dat zijn tot nu toe denk ik de dichtbijzijnde banen. maar heb wel vervoer (busje) dus zou altijdn naar een andere baan kunnen.
kun je je zo voor een wedstrijd opgeven? en ik zag dat je voor sommige een team van 2/4 mensen nodig hebt.

_________________
kleurloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 9:37 pm 

Geregistreerd: do jan 29, 2009 7:43 pm
Berichten: 188
Hey jeroen welkom op het forum !
Ik ben zelf ook 16 , ben paar maandjes geleden begonnen met een 125CC schakel ( cross blok ).
Maar het schakelen kon ik vanwege ik een aantal jaar gecrossed heb.
Die kart was niet echt een succes omdat ie vrij oud was en hij liep heel snel kappot en je me vader was er snel poep ziek van.
Dus heeft die het in 1x goed gedaan en een 125cc Mac minarelli 2008 gekocht ( automaat ).
Vandaag voor de 2e keer mee gereden en ging heel goed ( voor mijn doen dan ) kon al 49-50 seconde op berghem rond kome wat ik niet al te slecht vind.
Maar ik zou beginnen met een 125cc automaat ik heb er heeeeeeel veel plezier van en ik weet zeker dat jij dat ook gaat hebben :P.

Groetjes

_________________
Intrepid Cruiser/ 125CC ICC CRS


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 10:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Welkom armor,

Stelregel van het karten is zoals Riseoffear zegt: plezier maken.
Bovenstaand ook gezegd: 2-takt gaat wel sneller iets stuk dan 4 takt, maar het is wel goedkoper in de aanschaf.
Aankoop van je 4-takt win je wel terug in revisies en kapotte onderdelen.
Net zoals Alex zegt zou ik wel nog wat verder kijken naar andere karts, dit is idd een indoorkart en zal geen overvloed aan vermogen leveren.
Misschien kan je eens naar outdoor kartings gaan kijken? Dan zal je wel verkocht zijn. (net zoals 'den bruinen', hoe wij het hier zeggen, van je ouders :lol: )

Nog veel succes hier op het forum en wees een beetje braaf op de kartbaan hé;)

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 10:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 21, 2009 7:26 pm
Berichten: 5
Woonplaats: Terwolde, Gelderland
hey zon 125cc kart klinkt erg goed. moet ik dan een handgeschakelde nemen of een automaat?

_________________
kleurloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 11:10 pm 

Geregistreerd: do jan 29, 2009 7:43 pm
Berichten: 188
Automaat he zou ik mee beginnen , als je niet kan schakelen ><
Bovendien kost het klauwen met geld vergeet dat niet!
En als dat geen probleem is zou ik zoizo voor de automaat gaan is toch wat makkelijker en je kan er goed op leren.

En ja plezier maken is het aller belangrijkste van die kart sport , ik ben bij verschillende wedstrijden weze kijken waar je van die jongens heb van 15 jaar die hun ouders als stront gebruiken , gooien met hun helm , paar kappen in elkaar trappen als ze pech hebben enz.
Dat is een van de redenen waarom ik nooit geen wedstrijden ga rijden.

_________________
Intrepid Cruiser/ 125CC ICC CRS


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: za aug 22, 2009 2:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Ik zou een leuke 125cc 2 takt automaat zoeken op het internet. En hier eerst eens een jaartje mee rijden, dan weet je ook wat meer van karten af en kun je waarschijndelijk ook beter een besluit nemen of je nout een 125cc icc schakel koopt of een rk1 (om maar wat op te noemen).

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: za aug 22, 2009 8:18 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
ik wil wel graag in nijverdal rijden of eefde dat zijn tot nu toe denk ik de dichtbijzijnde banen. maar heb wel vervoer (busje) dus zou altijdn naar een andere baan kunnen.
kun je je zo voor een wedstrijd opgeven? en ik zag dat je voor sommige een team van 2/4 mensen nodig hebt.


Dit forum bestaat uit outdoorrijders, en ze zullen je dus van alle info voorzien van racen buiten. Nijverdal is bij mijn weten nog altijd een indoorbaan en ik denk niet dat je daar zomaar met een eigen kart kunt rijden. Misschien is het beter om eerst met vrienden een race te rijden die zij organiseren. De races worden verreden met hun eigen indoorkarts.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: za aug 22, 2009 10:35 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 21, 2009 7:26 pm
Berichten: 5
Woonplaats: Terwolde, Gelderland
hallo ik weet niet hoe het schakelen is bij een kart zou waarschijnlijk wel anders zijn dan bij mij crossmotor of brommer.
outdoorrijden lijkt me ook erg leuk heb ik een paar keer in eefde gedaan nja eigenlijk 1x. bij crossen is het zo dat je na
zoveel uur de zuiger moet vervangen is dat bij karten ook zo?

_________________
kleurloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: za aug 22, 2009 11:26 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Dat is inderdaad zo, maar alles hangt af van het type motor wat je hebt... De ene moet sneller gereviseerd worden dan de andere.
En met wedstrijden zou ik toch nog even wachten, oefen eerst maar genoeg want zomaar in stappen in competitie als je nog maar 5x in een kart hebt gereden? Je zal je verschieten :D

Groeten

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: za aug 22, 2009 11:40 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Outdoor karten is inderdaad te gek :D
Schakelen gebeurd overigens met een pook aan het stuur;)
Maar niet aan te raden om mee te beginnen, tenminste, als normale particulier.

Meestal heb je in het begin, of althans, als je de carbu wat wil gaan leren afstellen, al wel eens een vastloper met je automaat, met schakels komt dit nog wel meer voor.
Bedenk ook bij het terugschakelen, je geeft geen gas (neemt geen brandstof = benzine + olie>smering), je gaat ook hoger in toeren > gebeurt dan wel eens dat je flinke vastlopers hebt.


Succes nog in je zoektocht naar een beestje!

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: nieuwe rijder
BerichtGeplaatst: za aug 22, 2009 11:52 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Tom, er zijn er ook die het schakelen meteen onder de knie hebben, maar zoals je zegt is het misschien beter om voor een automaat te kiezen.

Het afstellen van carburateur en meer kan wel problemen met zich mee brengen maar als je nog geen kart hebt moet je je hier nog niet te veel zorgen over maken. Maar houd het wel in het achterhoofd, karten is niet alleen rijden en plezier maken, het kost ook geld en je moet er veel mee bezig zijn...

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David