Auteur |
Bericht |
Lex
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 3:16 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Hoi Peter, Geen tijd om te trainen, zondag op de motor naar Tiel, Italiaanse motor dag, de 30e had ik ook al wat, dus ....... Terug ontopic: Ik wil graag weten wat de wijzigingen als gevolg voor het rijgedrag hebben, er schijnt toch een redelijk afstel ABC te zijn, als je dit doet reageert de kart zo, en als je dat doet, doet de kart zus enz enz Deze kennis is niet aanwezig bij mij.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 3:18 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Heb je wel een setje Uitlijnlasers?
|
|
Omhoog |
|
 |
the duke
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 3:21 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
@Alex, vandaar dat ik je vroeg naar de training. Ik heb uitlijn sets. Hadden we direkt eea kunnen uitproberen en uitleggen.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 3:26 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
alex zie het stickey topic van Kartje over uitlijnen van je kart. viewtopic.php?f=3&t=5421
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 3:44 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Uitlijnen kan ik, en ik heb een set lasers. Maar wie kan mij vertellen waarom ik bijvoorbeeld een fusee achterover moet afstellen om grip af te bouwen, en hoeveel? Hoogte van achteras en fusee snap ik, uitspoor bij regen lukt ook, zachte as bij droog medium bij nat lukt ook allemaal. Maar hoe en waarom zet ik de hele zooi vóór achterover of voorover?
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 3:53 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Alex. Het beste is om gewoon wat te gaan spelen met de fusees en dan zie je vanzelf of het wat uitmaakt!  Trial and Error 
Laatst bijgewerkt door Washandje op wo aug 19, 2009 4:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 4:08 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Voor over/achter over is volgens mij puur voor je gewichtsverdeling... Meer grip voor/achter. resp onderstuur/overstuur.
Ik heb wat horen vallen over regen rijden maar hoe het exact daarmee zat weet ik niet meer :S (Joris??)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 4:49 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Wat betreft de banden, we hebben het al een keer geprobeerd in het grote bandentopic: viewtopic.php?f=3&t=3933Probeer er maar wat moois van te maken zou ik zeggen. Zo vind ik bijvoorbeeld dat de Mojo D2 vergelijkbaar zijn met Heidenau RKMS, maar Paulo vindt dat de Heidenaus veel meer grip hebben. Edwin (Kartje) vindt de grip van de Heidenaus daarentegen weer heel erg tegenvallen. Wat betreft het afstellen denk ik toch dat The Duke en Washandje gelijk hebben. Hoe de kart op afstellingen reageert verschilt per merk en type kart, en zal dus uiteindelijk uitgezocht moeten worden door verschillende afstellingen te proberen.
|
|
Omhoog |
|
 |
chris
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 7:30 pm |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2008 3:45 pm Berichten: 571
|
nee Sorry washandje je heb helemaal gelijk,je heb al zoveel ervaring met die banden vega sl6 is echt niet voor recreant geschikt..... 
|
|
Omhoog |
|
 |
chris
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 7:32 pm |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2008 3:45 pm Berichten: 571
|
ieder moet het voor zich weten maar ik rij nu al 2,5 jaar met Vega sl6 groen en gaan erg lang mee,sommig banden zijn echt zo weg.
The duke jullie ervaring is denk ik wel het zelfde als wat ik heb ,het is goeie en stabilie band die lang meegaat
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 7:36 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
let wel dat je met een verkeerde afstelling een band in twee sessies kunt afschrijven het wel zo dat dit makkelijker gaat met een zachte set
je kunt dus niet veel fouten in de afstelling maken met een zacht setje
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 8:29 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Poeh Chris, 2,5 jaar das inderdaad erg lang met een setje banden, ik geloof dat ik nog geen enkel setje langer dan 1 seizoen heb kunnen gebruiken  Even zonder gekheid, ik heb 2x met Vega groen gereden, beide keren iets van 15 rondjes en geen enkele keer op mijn eigen kart. Kan er dus niet veel over zeggen behalve dat ik niet het idee had bijzonder veel grip tekort te komen.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 8:56 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als ze al 2,5 jaar oud zijn dan zul je ze ook niet meer makkelijk op rijden
|
|
Omhoog |
|
 |
chris
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 9:40 pm |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2008 3:45 pm Berichten: 571
|
Sorry David ik zal anders zeggen ik rij al 2,5 jaar op wedstrijd niveau op Vega sl6
|
|
Omhoog |
|
 |
the duke
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 10:16 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Effe voor alle duidleijkheid. VEga maakt vele types banden De met kleur aangeduide zijn van Vega France. Geen enkele is vergelijkbaar met elkaar. Sommige zijn CIK banden andere weer niet. Deze niet CIK worden oa voor nationale wedstrijden ingezet. Vega Nord am is de SL3 dit is een zachte band die veel grip geeft. Pas je deze bv bij een Max toe kom je niet meer uit de bocht want de maxen hebben geen koppel/vermogen. Deze moeten dus een hardere variant hebben bv de SL6. Wij hebben onlangs een nieuwe set SL6 opgeoffert aan de Swissauto. De banden konden duidelijk het vermogen niet aan. Hierna hebben we een set Vega FH (zeg maar de vega groen) toegepast deze was duideliijk beter maar kon nog steeds niet aan de nord am (SL3) tippen.
Ga je de Vega's met de mojo's vergelijken dan kom je niet ver. Want er is geen vergelijk. De mojo is een geheel andere band met weinig grip. Wij vinden de Mojo te wispelturig. Als we met de swiss gas geven in de bocht willen we grip en niet telkens van de baan pleuren.
Misschien moet men zich eens afvragen waarom er zoveel aanrijdingen gebeuren in de klasses waar met mojo gereden wordt?
@Chris, je hebt volkomen gelijk.
|
|
Omhoog |
|
 |