Auteur |
Bericht |
chiplaque
|
Geplaatst: di aug 18, 2009 11:31 am |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
Hoi iedereen op het forum! mn eerste post: Sinds zeer kort ben ik eigenaar van een RK1 motor , het inlopen moet nog gebeuren, maar hij is al wel geinstalleerd op mn kart. Nu will ik hem inlopen op het circuit van Antwerp Karting maar het kan zijn dat mijn tandwielverhouding niet goed is. Loop ik gevaar om mijn koppeling te verbranden door het rijden met een te grote overbrenging? (13-89) let wel : het is een zeer klein circuit.. Welke toerentallen moet ik zeker vermijden om geen gevaar te lopen? Of maak ik me zorgen om niets? Het is de standaard koppeling van de (nieuw model 2009) RK1 motor. greets, chip
|
|
Omhoog |
|
|
chiplaque
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 6:56 am |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
Of bestaat er wel zoiets als je koppeling verbranden en hoe snel kan dit gebeuren? chip
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 8:05 am |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ik weet niet hoe groot en hoe snel de baan is maar op banen als emsburen rijd je ongeveer 12-78 en met een 13 tands moet je dan ongeveer een 85 tands achter nemen
je kunt iid kans krijgen dat je koppeling erg gaat slippen, waardoor hij mischien gaat verbranden als je verzet te laag is maar zoals je die afstelling nu hebt kun je er wel mee rijden, dan heb je iets minder topsnelheid
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
chiplaque
|
Geplaatst: wo aug 19, 2009 12:30 pm |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
oh k dan ga ik dit verzet toch maar eens uitproberen. misschien strakkies nog groets
|
|
Omhoog |
|
|
jackblackbird
|
Geplaatst: di okt 06, 2009 3:34 pm |
|
Geregistreerd: di okt 06, 2009 3:24 pm Berichten: 260
|
ik heb zelf een rk1 en ik ga er ook wedstrijden mee rijden komend seizoen maar volgens mij mag je niet boven een toerental van 10600 to 10800 komen want anders kan de motor serieus beschadigt raken
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di okt 06, 2009 3:45 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
dat is top toeren, wat chiplaque vraagt is wanneer de koppeling extreem slipt door het zware verzet. En hierdoor de plaat(en) kunt verbranden.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
LauwtJ
|
Geplaatst: di okt 06, 2009 5:06 pm |
|
Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am Berichten: 296
|
Let wel op Emsburen is wel 2x zo groot als Antwerpen
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di okt 06, 2009 9:41 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@inci, een rk1 heeft een koppelings trommel, geen platen.... Wel een goede tip om te waarschuwen voor te hoge toerentallen, aangezien de ts niet weet welke tandwiel verhouding er nodig is.
succes met je eerste keer met je rk1. Goed luisteren en kijken naar je motor en toerental.
|
|
Omhoog |
|
|
chiplaque
|
Geplaatst: ma okt 12, 2009 2:54 pm |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
bedankt voor de tips, maar mn koppeling doet het zeer goed. Geen problemen Altans niet met de koppeling : Mn motor stottert, houdt in op verschillende plaatsen op het circuit.. Vooral na een lang stuk volgas, bij het hernemen na de remzone heb ik enkele seconden bijna geen vermogen. Het voelt alsof de motor te weinig benzine krijgt. Ik heb de fuel needle al op zn hoogste afgesteld, nog steeds geen oplossing. Ik zou graag eens een carbu proberen van een goed werkende rk1, zo kan ik alvast al weten of daar het probleem ligt..? Als iemand mij wil helpen, laat maar weten. De carbu is in 5 minuutjes veranderd en ik hoef maar 5 minuutjes te testen of zo. alvast bedankt!
|
|
Omhoog |
|
|
Robs
|
Geplaatst: ma okt 12, 2009 4:59 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm Berichten: 121 Woonplaats: Vlissingen
|
fuel needle = gasnaald neem ik aan? denk dat je met sproeiers? (als het zo'n type carb. is) aan de slag moet en de gasnaald gewoon laten staan
_________________ *Aprilia RS250 *BMW 320I (bijna circuit-klaar) *Zanardi + KF1
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: ma okt 12, 2009 6:22 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
welk type rk1 heb je en welke sproeiers gebruik je?
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma okt 12, 2009 6:25 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
@energy /dank voor de info maar het princiep blijft hetzelfde met een (te) zwaar verzet.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: ma okt 12, 2009 8:43 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Heb je je vlotters al eens nagekeken op juiste afstelling? Eventueel staan je vlotters op te vroeg afsluiten zodat je pompje op het korte bochtige baantje niet snel genoeg benzine in de vlotterkamer krijgt.
|
|
Omhoog |
|
|
chiplaque
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 10:52 am |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
Het is de nieuwe rk1 met de standaard proeiers. Ik weet niet welke dit zijn.. De vlotter moet ik inderdaad ook eens proberen afstellen, bedankt voor de tips.
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 5:36 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
met de oude rk1 moet je ongeveer tussen de 100 a 105 hoofdspoeier gebruiken en onderuitsproeier 38 denk dat het met de nieuwe ongeveer het zelfde zal zijn
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|