Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 18, 2009 11:31 am 

Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am
Berichten: 43
Hoi iedereen op het forum!
mn eerste post:

Sinds zeer kort ben ik eigenaar van een RK1 motor :D , het inlopen moet nog gebeuren, maar hij is al wel geinstalleerd op mn kart.
Nu will ik hem inlopen op het circuit van Antwerp Karting maar het kan zijn dat mijn tandwielverhouding niet goed is.
Loop ik gevaar om mijn koppeling te verbranden door het rijden met een te grote overbrenging? (13-89) let wel : het is een zeer klein circuit..
Welke toerentallen moet ik zeker vermijden om geen gevaar te lopen? Of maak ik me zorgen om niets?
Het is de standaard koppeling van de (nieuw model 2009) RK1 motor.

greets,

chip


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 19, 2009 6:56 am 

Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am
Berichten: 43
Of bestaat er wel zoiets als je koppeling verbranden en hoe snel kan dit gebeuren? :shock:

chip


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 19, 2009 8:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
ik weet niet hoe groot en hoe snel de baan is
maar op banen als emsburen rijd je ongeveer 12-78
en met een 13 tands moet je dan ongeveer een 85 tands achter nemen

je kunt iid kans krijgen dat je koppeling erg gaat slippen, waardoor hij mischien gaat verbranden als je verzet te laag is
maar zoals je die afstelling nu hebt kun je er wel mee rijden, dan heb je iets minder topsnelheid

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 19, 2009 12:30 pm 

Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am
Berichten: 43
oh k dan ga ik dit verzet toch maar eens uitproberen. misschien strakkies nog =D)

groets


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 3:34 pm 

Geregistreerd: di okt 06, 2009 3:24 pm
Berichten: 260
ik heb zelf een rk1 en ik ga er ook wedstrijden mee rijden komend seizoen maar volgens mij mag je niet boven een toerental van 10600 to 10800 komen want anders kan de motor serieus beschadigt raken


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 3:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
dat is top toeren, wat chiplaque vraagt is wanneer de koppeling extreem slipt door het zware verzet.
En hierdoor de plaat(en) kunt verbranden.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 5:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am
Berichten: 296
Let wel op Emsburen is wel 2x zo groot als Antwerpen

_________________
Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3
www.veldhuisenracing.tk

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 9:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
@inci, een rk1 heeft een koppelings trommel, geen platen.... Wel een goede tip om te waarschuwen voor te hoge toerentallen, aangezien de ts niet weet welke tandwiel verhouding er nodig is.

succes met je eerste keer met je rk1. Goed luisteren en kijken naar je motor en toerental.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2009 2:54 pm 

Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am
Berichten: 43
bedankt voor de tips, maar mn koppeling doet het zeer goed. Geen problemen :)
Altans niet met de koppeling :( :
Mn motor stottert, houdt in op verschillende plaatsen op het circuit.. Vooral na een lang stuk volgas, bij het hernemen na de remzone heb ik enkele seconden bijna geen vermogen.
Het voelt alsof de motor te weinig benzine krijgt. Ik heb de fuel needle al op zn hoogste afgesteld, nog steeds geen oplossing. :(
Ik zou graag eens een carbu proberen van een goed werkende rk1, zo kan ik alvast al weten of daar het probleem ligt..?
Als iemand mij wil helpen, laat maar weten. De carbu is in 5 minuutjes veranderd en ik hoef maar 5 minuutjes te testen of zo.
alvast bedankt!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2009 4:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Vlissingen
fuel needle = gasnaald neem ik aan?
denk dat je met sproeiers? (als het zo'n type carb. is) aan de slag moet en de gasnaald gewoon laten staan

_________________
*Aprilia RS250
*BMW 320I (bijna circuit-klaar)
*Zanardi + KF1


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2009 6:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
welk type rk1 heb je
en welke sproeiers gebruik je?

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2009 6:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
@energy /dank voor de info ;) maar het princiep blijft hetzelfde met een (te) zwaar verzet.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2009 8:43 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Heb je je vlotters al eens nagekeken op juiste afstelling? Eventueel staan je vlotters op te vroeg afsluiten zodat je pompje op het korte bochtige baantje niet snel genoeg benzine in de vlotterkamer krijgt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2009 10:52 am 

Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am
Berichten: 43
Het is de nieuwe rk1 met de standaard proeiers. Ik weet niet welke dit zijn..
De vlotter moet ik inderdaad ook eens proberen afstellen, bedankt voor de tips.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2009 5:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
met de oude rk1 moet je ongeveer tussen de 100 a 105 hoofdspoeier gebruiken en onderuitsproeier 38
denk dat het met de nieuwe ongeveer het zelfde zal zijn

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David