Auteur |
Bericht |
Senne
|
Geplaatst: di aug 11, 2009 8:18 pm |
|
Geregistreerd: di aug 11, 2009 7:14 pm Berichten: 18
|
Ik heb een kaal kart frame waar ik een ''gixxer'' kart van wil maken, met een motorblok van een motor dus... hoeft geen 1000cc 150 pk monster te zijn want dat word me te duur.... maar ik zoek tog wel een motorblok met minstens 60 pk... mijn vraag: heeft er iemand ervaring met het bouwen van zo'n kart of weet er iemand een site met info of iets dergelijks. alle info is welkom !! het gaat om een kart frame waarvan het blok achter de stoel geplaatst word en dus meer plek heeft voor een motorblok met meer cilinderinhoud. ik ga er zodra die klaar is zelf een rolkooi op lassen voor het geval dat..... vedere vorderingen zal ik wel plaatsen in het daarvoor bedoelde forumgedeelte/topic.
Alvast Bedankt !
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: di aug 11, 2009 8:21 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Met die rolkooi zal je wel de wegliggen verpesten. Niet dat je die al veel hebt met zo'n blok maarja. Is 125cc niet genoeg?
|
|
Omhoog |
|
|
Senne
|
Geplaatst: di aug 11, 2009 8:51 pm |
|
Geregistreerd: di aug 11, 2009 7:14 pm Berichten: 18
|
@ washandje:
het is niet de bedoeling om er een kart van te maken waar ik de snelste rondetijden mee ga rijden maar gewoon om me in het weekend of na t werk is ff mee uit te leven, als hij maar redelijk op de weg ligt en af en toe wat sprintjes kan maken vind ik het best. moet niet perfect zijn maar gewoon een lekker snelle kart met een dik blok. rolkooi komt er op omdat als het misgaat ik geen zin heb om m'n nek te breken, dan maar een iets mindere wegligging.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di aug 11, 2009 8:55 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik zou gewoon eens wat met google spelen, is wel het één of ander aan voorbeelden te vinden. Vooral in Duitsland zijn er mooie (en minder mooie) van dergelijke zelfbouwprojecten gerealiseerd.
|
|
Omhoog |
|
|
Senne
|
Geplaatst: di aug 11, 2009 9:03 pm |
|
Geregistreerd: di aug 11, 2009 7:14 pm Berichten: 18
|
Dat ga ik ook nog doen David maar ik had het graag van iemand persoonlijk gehoord, die al zoiets gebouwd heeft.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di aug 11, 2009 9:39 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Er is mij zo 123 geen Kartforumlid bekend die al zoiets gebouwd heeft, behalve Steps. Hij is niet bijzonder aktief op dit forum, maar heeft wel een erg mooi racemonster gebouwd. Zie ook http://www.kartbau.de/
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo aug 12, 2009 8:38 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Had nog een stukje info gevonden over wat nou precies een gixxer kart is:
The Gixxer Kart is a shifter kart chassis with an air cooled Suzuki GSXR 1100 cc engine.
The famous kart has came to be known worldwide, with videos spawning all over the web. The Gixxer Kart has a very impressive power-to-weight ratio. Weighing in at 300 lb (140 kg), with an average driver the kart has to push only 4 pounds per horsepower. By comparison, it has a better power-to-weight ratio then a Mclaren F1.[1]
After the birth of the shifter kart, many people decided to build their own motorcycle powered karts. Anything from a Honda CBR to a Yamaha R1 engine is used. Motorcycle powered karts, such as the gixxer kart, should only be driven on a closed circuit race track by professional drivers. With no protection such as seatbelt or windshield, it can be extremely dangerous.
With an acceleration of 0-100km/h in under 3 seconds, and a top speed depending on gearing, usually 200 km/h (120mph), the kart is extremely quick and requires adequate stopping power. Most karts used for the conversion have front disc brakes, however, karts with only one rear disc have been used. This does not allow the driver to take advantage of the massive power plant, because stopping power is extremely low.
Karts are usually stretched to fit the large 4-cylinder power plant, and solid mounts are usually welded in. Because the tires on a race kart are usually a small diameter, much of the power supplied by the motorcycle engine does not go to the ground, therefore it is unlikely to bend the chassis or break engine mounts if the kart is built strong. Karts are usually made of Cromoly tubing, therefore it is extremely important that Cromoly tubing be used to extend the chassis and proper welding is a must.
|
|
Omhoog |
|
|
LauwtJ
|
Geplaatst: wo aug 12, 2009 10:47 am |
|
Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am Berichten: 296
|
60 pk zoek je.. dan zou je kunnen proberen een blok van een suzuki rgv250/aprilia rs250 op de kop te tikken, dingen hebben rond de 65 pk en wegen niet bijzonder veel.. ook niet al te groot, en........ het is en blijft 2-takt
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo aug 12, 2009 4:14 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
@lauwtje: als je dat doet kun je beter het blok van een crosser afslopen, bij die wegracer kom je niet zo goed weg met je versnellingen...
Zo'n 4T blok is wel lekker makkelijk, alleen moet je volgens mij een stuk aan het frame bijlassen om het passend te krijgen, een indoorframepje heeft weinig plek voor een 600cc motorfietsblok ben ik bang.. (overigens denk ik ook niet dat je een 250cc crossblok er plug & play op krijgt hoor)
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
LauwtJ
|
Geplaatst: wo aug 12, 2009 5:18 pm |
|
Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am Berichten: 296
|
waarom zou je niet goed wegkomen met je versnellingen dan? wat dat betreft maakt het eigenlijk geen donder uit ook,maar voor het aantal pk's wat senne wil zou ik een tikkie kleiner blok pakken dan 600cc. tis dat ik net klaar ben met mn rs en laat die nou ook 60/70 pk hebben vandaar dat k er aan dacht, en trouwens een 600cc blok heeft over het algemeen ook wel ietsiepietsie meer dan 60/70 pk
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo aug 12, 2009 6:54 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Mwah, als je een oud motorfietsblok pakt niet, dan zit je inderdaad zo rond de 60/70pk, en het voordeel van 4T is dat het overal oppakt, wat met een 2T natuurlijk niet zo is.
De versnellingen van een crossmotor zijn wat korter als die van een wegracer, dus daar heb je wat meer aan op een kart.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
LauwtJ
|
Geplaatst: wo aug 12, 2009 7:31 pm |
|
Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am Berichten: 296
|
ok, jah dat wist ik dan weer niet zoiezo moet je met een 2t in je powerband blijven rijden das ook zo met een automaat, punt is dus dat een 2t blok met 60a70 pk mischien wel de helft weegt dan dat van een 4t 600cc maar ja ieder zn ding, ik begin er in ieder geval niet aan
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
Senne
|
Geplaatst: wo aug 12, 2009 8:08 pm |
|
Geregistreerd: di aug 11, 2009 7:14 pm Berichten: 18
|
bedankt voor de info ! wil tog het liefste een lichte 4 cilinder en mag ook iets meer als 60 pk zijn. het ligt er maar net aan wat ik tegenkom. een oude gsx 600 uit eind jaren tachtig met veel kapschade of iets dergelijk zou me prachtig lijken heb ik in ieder geval alles om hem draaiend te hebben
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: do aug 13, 2009 10:22 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
op kart-parts.hyves.nl staat een link deze link is geplaatst door een jongen die er al 1 heeft gebouwd
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Senne
|
Geplaatst: do aug 13, 2009 6:42 pm |
|
Geregistreerd: di aug 11, 2009 7:14 pm Berichten: 18
|
Hee Bas bedankt maar ik kon de link niet vinden op kart-parts.hyves.nl
|
|
Omhoog |
|
|