Auteur |
Bericht |
rob/mark
|
Geplaatst: di aug 04, 2009 6:15 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 08, 2009 5:23 pm Berichten: 11
|
Beste mede Karters,
wat is het verschil tijdens het rijden met aluminium- en magnesium velgen ? ik weet dat het qua gewicht verschilt.
Mvg Mark en Rob
_________________ agent: u reed te hard Ik: nee, ik vloog te laag
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di aug 04, 2009 6:46 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Wij gebruiken aluminium met nat, en magnesium met droog weer. Had iets te maken met warmte maar ben vergeten wat het nou precies was
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: di aug 04, 2009 7:42 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Alluminium houd te warmte beter vast dan Magnesuim. Daarom is Magnesium bij het droge beter te gebruiken dan Alluminium. Alhoewel, Magnesium Regenrijden begint ook een trend te worden!
Laatst bijgewerkt door Washandje op wo aug 05, 2009 7:30 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di aug 04, 2009 8:15 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Volgens mij was het zo dat aluminium meer warmte opneemt dan magnesium, waardoor bij magnesium je banden meer warmte vasthouden. Dacht ik hoor, maar ik kan er naast zitten.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: di aug 04, 2009 8:28 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Ja sorry. Zo was het idd. Mijn Fout! Zo zie je maar. Weer wat geleerd van de wijze Marlon!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo aug 05, 2009 8:20 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
bij een harder compound banden is aluminium ook vaak een betere keuze bij zacht zeker magnesium
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: wo aug 05, 2009 8:55 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Magnesium heeft MEER warmte AFVOER dan aluminium velgen. (Statement van Freeline)
Dus magnesium velgen gebruik je bij zachter compound en warmere omstandigheden. Grofweg gaat dat echt uitmaken vanaf de snelheid van een rotax max.
Omdat aluminium warmte iets meer vasthoud, is dit beter in de regen om de banden op tempratuur te krijgen. Magnesium is een trend in regen omdat de baan vaak opdroogt, en de omstandigheden in zuid europese landen erg warm zijn.
Daarbij spelen meer factoren als velgbreedte en luchtinhoud van de velg een rol bij de prestatie.
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo aug 05, 2009 3:13 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ah oke, zat ik er dus toch naast...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
LauwtJ
|
Geplaatst: wo aug 05, 2009 4:11 pm |
|
Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am Berichten: 296
|
ahh je zat toch een beetje in de goeie richting
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr aug 07, 2009 6:36 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
grappig, Ik meende ook dat alluminium zijn warmte vast houd (vandaar de regen bandjes + alu) en magnesium eigenlijk de warmte slecht opneemt/afgeeft. Maar magnesium geeft dus beter af maar houd minder vast (door de afgifte), koelen je bandjes beter Mooi ff kleine correctie toegepast
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|