Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 8:41 pm 

Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am
Berichten: 87
ik heb een 125cc maxter (schakel) gekocht maar hij loopt niet goed.

GR Jeremy


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 10:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Mischien kan je uitleggen wat er precies niet goed gaat en of je iets merkt?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 02, 2009 12:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Misschien is het handiger, voor dat je sproeiers en dat soort dingen gaat veranderen, om het geheel wat schoon te maken.

Carburateur schoonmaken, nieuwe benzine er in, nieuwe bougie eventueel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 02, 2009 8:18 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Eventueel een carburateur revisie doen

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 02, 2009 11:28 am 

Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am
Berichten: 87
als ik gas geef begint de kart tebokken


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 02, 2009 11:32 am 

Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am
Berichten: 87
maar er zit nu een 48 sproeier in is dat niet tehoog


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 02, 2009 1:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Het lijkt me erg verstandig dat je even door een techneut er naar laat kijken.
48 sproeier kan niet. De hoofdsproeier zal eerder rond de 155/160 zitten.
48 kan wel de stationair sproeier zijn.

Het bokken kan ook bij het op het gas gaan aan de afstelling van het chassis liggen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 02, 2009 4:18 pm 

Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am
Berichten: 87
sorry ik bedoelde 148 hoofd sproeier
maar ik denk dat hij verzuipt en dat die daar door bokt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 02, 2009 5:07 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
wat voor carb ? een dellortho vhsh 30 neem ik aan

wij rijden de seven met 168 hoofd en dq 270 met een k28 naald en 45 onderuit

maar het kan goed zijn dat de maxter amders moet staan bel ff een leverancier voor de basis setup

bokken van de motor is meestal te rijk van onderuit ( meestal probeer ik eerst altijd wat rijker en dan armer) door de naald te laten zakken (is clipje omhoog) of een kleinere buis wel goed de bougie in de gaten houden of die niet te arm word


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 02, 2009 6:06 pm 

Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am
Berichten: 87
ik heb eerst 153 hoog gehad en toen liep ie helemaal niet.
toen hebben wij er een 148 ik gedrukt en toen ging het een heel stuk beter maar toen ie warm werd deed ie het weer.
de setting wat er nu in zit van rechts naar links 148 dan krijg je 63 en daarna 60 en de naald staat helemaal onder in en de bougie is nat
en ohja het is een dellorto carburateur


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2009 7:20 pm 

Geregistreerd: ma aug 24, 2009 6:48 pm
Berichten: 54
Woonplaats: Maasland
Ik zag dit onderwerp, en ik dacht laat ik mij ook maar eens aanmelden bij het kartforum 8) Ik heb zelf ook een Maxter schakelblok, een MXO uit 2006 om precies te zijn, en ik ben sinds vorig jaar begonnen met karten op mijn 42e. Ik ben als een gek gaan rondvragen en inlezen in de materie rond sproeiersettings, want ik heb geen zin in onnodige motorschade te rijden dus...... wat je als hoofdregel kan stellen: Hoe warmer hoe armer. Dus als het buiten 30 graden is, heb je een totaal andere sproeierafstelling dan als het 12 graden buiten is. Sterker: Als je blok perfect staat afgesteld met 30 graden en je gaat een week daarna met 16 graden rijden heb je kans dat de zaak vastloopt. Met andere woorden: ieder keer moet je je sproeiersettings aanpassen. De eerste controle methode is de kleur van je bougie en ik hoor ook van karters die de kleur van de uitlaat (aan de binnenkant) ook in ogenschouw nemen. Het handigste is om met een spreadsheet te werken. Daarin hou je bij wat de juiste sproeiersettings zijn bij welke weersomstandigheid. Zo kun je na een tijdje wel een aardig startpunt hebben waarmee je de training kan beginnen. Ik heb in een instructie van IAME gelezen dat voor iedere 6 graden je één sproeiermaat moet veranderen. Maar dit kan voor ieder blok misschien wel anders zijn. Over carburateurafstelling kan je echt een boek volschrijven. In het kartboek van Dennis van der Spoel staat veel interressante informatie hierover.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David