Auteur |
Bericht |
IncineratorX2
|
Geplaatst: do jul 02, 2009 11:08 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
@Matthijs Ja dat klopt, maar dan heb je wel de benodigde grip nodig, om die lift te kunnen generen... en met die enduro banties lukt dat nou niet echt. (icm mijn gewicht )
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
LauwtJ
|
Geplaatst: za jul 04, 2009 10:51 pm |
|
Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am Berichten: 296
|
verschilt per type kartbaan, kart, bandjes, gewicht.. etc.. beste is gewoon zo relaxt mogelijk in de kart te zitten en concentreren op de race, dit zijn puur bijzaken.. vandaag wezen trainen in genk en onbewust meeleunen.. en zoals je ziet bandje lift een klein beetje
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: zo jul 05, 2009 7:29 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Lauwt, ik geef je voor de volle 100% gelijk. Als het over outdoorkarts gaat. Maar het gaat hem hier over indoorkartjes. Die zijn toch wel iets anders te sturen dan een outdoorkart...
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma jul 06, 2009 7:52 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
met indoor wedstrijden zat ik ook altijd recht in me kart. bij 90 graden bochten of scherper zette ik mijn kart altijd voor de bocht in een lichte drift en gedoseerd tot vol gas er op zodat ik op toeren bleef en vlot de bocht weer uit kwam. tevens zorg je er idd ook voor dat je dan geen onderstuur krijgt.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: di jul 07, 2009 8:16 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Henk Vries, ik stel voor dat je je vraag stelt op http://www.kartlife.nl. Dat is een forum met overwegend indoorkarters en zij kunnen jou waarschijnlijk prima uitleggen hoe je wel of niet moet leunen. Dit forum is vooral het domein van de buitenkarters en dat zie je aan de antwoorden. Ik geloof namelijk niet dat (laat ik het genuanceerd uitdrukken) het advies van Hendrik (of de mijne) voor iedereen werkt.
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di jul 07, 2009 9:11 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Beire schreef: Lauwt, ik geef je voor de volle 100% gelijk. Als het over outdoorkarts gaat. Maar het gaat hem hier over indoorkartjes. Die zijn toch wel iets anders te sturen dan een outdoorkart... Neemt niet weg dat je ook bij indoorkarten de druk op het buitenste wiel wil hebben, en niet op het binnenste... Verder is het vooral binnen ook erg afhankelijk van het circuit, er zijn indoorbanen waar je superstrakke lijnen moet rijden om snel te zijn, maar er zijn ook indoorbanen waar je sneller bent met het betere gooi en smijt werk... (de laatste zijn mijn favoriete )
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jul 07, 2009 10:56 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
op kartlife.nl zitten de coureurs waar ik altijd samen mee heb gereden. het hoeft niet voor iedereen te werken maar het zijn wel bruikbare tips van jou en mij en anderen. het is in elk geval de moeite waard om te proberen.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: wo jul 08, 2009 12:33 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
en waarom komen die mensen van kartlife niet lekker hier????
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: wo jul 08, 2009 7:38 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: op kartlife.nl zitten de coureurs waar ik altijd samen mee heb gereden. het hoeft niet voor iedereen te werken maar het zijn wel bruikbare tips van jou en mij en anderen. het is in elk geval de moeite waard om te proberen. Precies! Waar ik op doelde was jouw foto. In de bewuste bocht zal het best geholpen hebben, maar ik denk dat veel andere bochten veel minder gezet moeten worden met een veel kleinere drift. Volgens mij moest jij op de foto ook flink tegensturen en dat kan toch niet het snelst zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo jul 08, 2009 4:48 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Wel leuke foto voor in een folder ofzo
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: wo jul 08, 2009 5:37 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
dat ben ik zelf niet hoor! helaas heb ik niet zoveel kartfoto's van mezelf ik heb ff via google een foto gezocht om te laten zien wat ik bedoel! wel een vette foto idd en deze jongen/meid moest idd wel tegensturen denk ik
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
looneycooney
|
Geplaatst: di aug 18, 2009 11:05 am |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 12:10 am Berichten: 25
|
Volgens mij verschilt het van zoveel heh... Ik wissel dikwijls tss 2 verschillende indoortracks in belgisch limburg (hasselt en bilzen) En keer op keer zijn er enkele dingen die me opvallen..niet elke kart rijd evengoed of is hetzelfde afgesteld (zelfs niet bij de nieuwe karts in bilzen) Alsook het feit dat ik merk dat je soms anders moet gaan rijden , dmv temperatuur, vuil op de baan etc .. Wel moet ik zeggen , dat door me zoals men hier zegt 'zo rustig mogelijk te houden' mijn tijden zag verbeteren. Maar voor de rest lijkt het me meer van je gevoel af op de kart . Zo waren er bochten die ik soms al driftend inreed en andere keren heel veel grip in had..wat dus maakte dat je heel anders moest gaan rijden. Zowieso lijkt me je zo recht mogelijk houden etc het beste omdat je dan meer gevoel hebt , maar toch zal je je aanpassen aan de situatie.
Wel vraag ik me bv dikwijls af of het bv beter is verder in je bocht te kijken of meer nr de apex te kijken..ik betrap me dikwijls dat ik verder wil kijken nr het punt waar ik wil uitkomen..maar dan begin ik andere 'bredere' lijnen te nemen ...ook zie ik velen op foto's toch meer in de bocht kijken .
Mvg
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: di aug 18, 2009 11:14 am |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Als het goed is zit je strak in je stoeltje ( mits het je eigen kart is ) Dan is er niet zoveel gewicht om mee te leunen.. en zal dus ook niet extreem veel effect hebben. Vaak is het een aanleersel om naar de bocht toe te leunen zodat er druk op de binnenste wielen komt te staan. Deze wielen hoeven inprencipe weinig druk te hebben. Want de meeste kracht komt op de buiterste wielen te staan daar zou je je druk moeten leggen.
Mar volgens mij... Of je moet een heel zwaar hoofd hebben.. maar het niet heel erg veel uit..
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: di aug 18, 2009 11:33 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: Wel vraag ik me bv dikwijls af of het bv beter is verder in je bocht te kijken of meer nr de apex te kijken..ik betrap me dikwijls dat ik verder wil kijken nr het punt waar ik wil uitkomen..maar dan begin ik andere 'bredere' lijnen te nemen ...ook zie ik velen op foto's toch meer in de bocht kijken . Voor je uitkijken is juist goed! Het is echter wel belangrijk waar je naartoe kijkt. Lees dit artikel maar eens op http://www.evenflow.co.uk/overtaking.htm. Kortweg gezegd: als je kijkt waar je naartoe wil, zal je onderbewuste je er naartoe sturen. Concreet: het is beter om te denken: ik moet dáar heen, dan te denken: ik moet eerst dit doen en dan dat doen etc.
|
|
Omhoog |
|
|
GuitarPlayer
|
Geplaatst: ma aug 24, 2009 11:54 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 23, 2009 2:03 pm Berichten: 11 Woonplaats: Utrecht
|
Zelf rijd ik eigenlijk uitsluitend indoor en ik leun vrijwel altijd naar buiten. Ik ben het niet eens met de stelling dat het leunen (te)veel energie kost. Bij een bocht heb je toch al de neiging om naar buiten te leunen, dus dat kost vrijwel geen moeite. Ik merk bij mezelf dat het naar buiten leunen wel heel veel oplevert: als ik het een keertje niet doe, kan ik meestal minder snel door een bocht.
Ik vroeg het laatst ook aan een IKK-rijder. Die zei dat hij meestal ook naar buiten leunde, maar dat het soms zo subtiel gebeurde dat je het niet ziet.
|
|
Omhoog |
|
|