Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ] 

Goed idee of niet?
JA DOEN 76%  76%  [ 29 ]
NEE NIET DOEN 24%  24%  [ 9 ]
ik weet het nog niet 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 38
Auteur Bericht
 Berichttitel: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 8:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ff een brainstormer hier!

De honda 390cc klasse wordt steeds minder populair, dit komt waarscheinlijk omdat er steeds meer klassen komen voor rond het zelfde budget en snelheid ( RK1, B&S )

maar nu bedacht ik ff het volgende. Er komen steeds meer merken die 390cc motoren bouwen zoals B&S, PTM en nog een horde aan merken. de motoren presteren nagenoeg het zelfde. is het niet een goed idee deze motoren ook toe te voegen aan de klasse? en dan niet meer honda 390cc klasse maar 390cc cup of VT-390 o.i.d. ;). Een homologatie op de motoren en dan heb je een soort van VT-250 veld maar dan met standaard grasmaaier motoren! lijkt mij een goed idee en dan kan je dus nog goedkoper voor de zelfde fun.

en dan zou het helemaal geweldig zijn om er een NK van te maken tegelijk met de Vt250, Rk1 enz. meer een klasse voor coureurs die (geen) grote ambities meer hebben maar wel voor de lol en competitie willen racen voor een goed betaalbaar 'glazenwassers' budget.

Ik denk, dat het wel een succes kan worden met de juiste instelling! Hoe en wat vinden jullie hier van?

Pieters events® 2009, All rights reserved!! :P

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 8:29 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Het idee is heel goed, en lijkt me echt geweldig als het lukt, maar het lijkt me nogal moeilijk om waar te maken...

Succes iig met je initiatief! :LL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 8:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Almere-Buiten
het zal leuk zijn als die klasse er weer komt voor de 390cc rijders hebben hun ook een klasse dan alleen 2 takt en ik denk dat het ook nog een top klasse word ook!

_________________
Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest



Birel 2014 met Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 9:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
dank je ;)

Heb even ge googled!

hier een handjevol honda replica's allemaal de zelfde specificaties en vermogen/toerental.

-H-King HL 390 KING
-wanhao WAHOO 390cc
-DEK 390cc
-DJ 390cc
-CJC 390cc
-188F 13hp
-genquip 13hp
-HIMALAYAS GX390

de meeste motoren zijn made in china maar dat maakt niet uit!

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 9:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
leuk idee, maar daar hebben ze de RK1 seniorklasse al voor, en ik denk dat het qua tijd en organisatie niet haalbaar is om tijdens het NK er nog een klasse op een wedstrijddag bij te laten rijden !
Misschien straks wel een leuke start en haalbaar voor de ANKV ????

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 10:10 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Allemaal goed en wel maar ik treed Alex ietwat bij: Wat kost een 390cc en wat kost een RK1 bijvoorbeeld?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 10:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
als je tegenwoordig ziet hoeveel zo'n revisie kost van een 390 honda blok.
Dan heb je daar bijna een imitatie honda blok voor...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 10:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Hendrik,

Je zou dan zoiets als de NAB 03 klasse krijgen... hierin rijd ook alles wat 125cc automaat is en niet verzegeld...

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 10:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
@paulo: ja nou zo iets bedoel ik. maar dan voor het budget gedeeld door 3 :D ik heb ff verder research gedaan over deze imitatie motoren en echt alle afmetingen, materialen, verhoudingen enz enz zijn het zelfde als honda! heb al een china leverancier in USA gevonden die bij afname van 5 motoren een vraagprijs heeft van 150 dollar p/s incl verzendkosten! komt natuurlijk invoerkosten overheen enz maargoed.

nog een leuk bijkomend voordeel is dat bij wijze van 99% honda onderdelen gebruikt kunnen worden voor revisie, en elke grasmaaier garage / motorgereedschap bedrijf kan de onderdelen leveren. wat ook weer goed is voor sponsoring van onderdelen/revisie.

@alex64: misschien heb je hier wel gelijk in maar qua kosten scheelt het wel weer. en het lijkt mij leuker als senior rijden om met een andere motor te rijden dan waar de junioren mee rijden. omdat de junioren een gewicht's voordeel hebben. en mocht kartingevents niet geintereseerd zijn dan kan ik idd naar ANKV stappen of casper reinders van c-point racewear, kartclub eefde of oldenzaal.

@ Jeffrey1991: Maargoed, vergelijk de revisie periode eens met 2-takt of de VT250. zelfs de RK1 moet vaker nagekeken worden dacht ik. er komt wel gelijk een hoog bedrag ik één keer maar in verhouding is het niets!

tips e.d. zijn welkom

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 12:23 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
leuk idee, de 390 klasse is al eens geintroduceerd door de chrono bij het dfsf. Dit was ook geen succes, misschien als imiblokken toegestaan worden dat er meer komen. De vraag is alleen wie gaat deze blokken raceklaar en gelijkwaardig maken?
groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 8:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Ik wil alleen duidelijk maken dat bij het NK de pro-karts al plaats hebben moeten maken voor de wankelklasse, mocht je dus een 390 klasse in een NK willen takelen kom je automatisch bij SEP terecht (ivm viertakt) en wat zouden zij voor de 390 klasse uit het huidige aanbod moeten schrappen ?????
Cadet [-X
Rk1 jr/sr [-X
World Formula [-X
VT250 [-X
Wankel [-X
Allemaal redelijk tot goed bezette startvelden waar veel energie en €'s in zijn gestoken.
Om dan weeeeeer een andere klasse neer te zetten zou opheffing betekenen van een van bovenstaande race series, omdat door de tijdsdruk op een wedstrijddag geen ruimte is voor een extra raceklasse.
Houd er bovendien rekening mee, dat mocht het een echte raceklasse worden, (wat ik wel hoop, hoe meer 4-takt hoe beter) een bedrijf als Moto-Schutte het heel druk gaat krijgen want ook al zet je het op als "budget" klasse, er zullen altijd mensen zijn die ongeacht wat het kost in een vrije klasse voorop willen rijden, de tuningkosten gaan dan door het dak, en de budgetrijders zullen afhaken. (zie als voorbeeld de Honda Cadet klasse)
Dus.......moet je gaan zegelen, en dat kan alleen als iedereen met dezelfde homologatie rijdt, voor een GX motor geen probleem, voor een Changyang ligt dit toch even anders.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 8:15 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Almere-Buiten
maar het hoeft tog niet op de zelfde dag je kan ook bijv. de volgende week een race doen voor 390cc lijkt mij. of op een ander punt als het maar kan.

_________________
Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest



Birel 2014 met Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 8:21 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Beste Vincenzo, ik denk dat er maar hééééééél weinig organisatoren zijn die voor 1 raceklasse een dag het circuit afhuren.
Het is voor hen uitsluitend rendabel als meerdere raceklassen op een dag rijden.
M.a.w. je hebt een dag of halve dag vullend programma nodig.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 9:31 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
hmm nee, dan wordt het dus niet bij karting events. maar hebben ze bij kartingevents niet een vermogenstestbank of rollenbank? dat je elke racedag willekeurig een handjevol coureurs er uit pikt en vervolgens het vermogen en koppel laten testen? standaard vermogen is 13hp en koppel 25nm. als je dit nu aanhoudt met e.v.t. een bepaalde afwijkings percentage dan moet er lijkt mij niets aan de hand zijn. ook al heb je een cilinderkop van goud bij wijze van!

en wat betreft het gelijkmaken van de motoren, het zijn allemaal pure honda replica's, je zou bijna zeggen dat ze alleen een ander kleurtje en naamstickertje er op hebben. de gelijkheid zal dan wel meevallen. en het resultaat hoeft ook niet gelijk te zijn, als je naar het VT250 kampioenschap kijkt dan is bijv de vampire ook een klap sneller de de biland. en bij deze 2 motoren zit 7pk verschil en bij die 390cc geen. ja misschien een minimale van 0.2 of 0.3pk e.d.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 9:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Almere-Buiten
zijn er nooit pauzes tijden races (ik weet dat niet) maar er zal heus wel ergens iets moeten zijn dat er niet gereden word tog

_________________
Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest



Birel 2014 met Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David