Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 4:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
Blok is weer thuis, nieuwe zuiger,lagers,kering,koppeling
Carb een nieuw revisie setje(tillotson) plus goed gekeurd luchtfilter.
Koste wat €'s
loopt weer en heb een fris blok maar zal hem verder op de baan moeten afstellen rookt nog een beetje.Heb lopen pieren met een xxx bougie vet verzopen, loopt even vet, verzopen
zit nu een B10 ngk loopt meteen en blijft lopen.
hoe ga ik deze verder afstellen ???. Zal de hulp van iemand nodig hebben die me er bij kan helpen,hoop deze maand nog naar Berghem tegaan.

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Laatst bijgewerkt door pieter op di jun 09, 2009 5:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 4:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Je text is erg warrig, misschien volgende keer iets systematiser ;)

Maar vet slaan van je bougie? Meestal staat je machine dan te rijk, of krijgt de machine niet genoeg mogelijkheid om het materiaal weg te werken (op de bok staan of op de straat rijden). Kreeg je je blok wel mooi warm?

Als ik jou was zou ik je machine eigenlijk zo vet mogelijk laten lopen voor de smering, bougie vet slaan dat is natuurlijk te!
Kun je aangeven wanneer de bougie vet slaat, bij het uitkomen van de bocht (lage toeren segment?).
Kun je ook aangeven wat je standen zijn van je L en H stelschroeven? (op het forum staat wel ergens de std start positie iets van L - 1 3/4 en H - 1 1/2??)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 4:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
pff alweer een nieuw topic :mrgreen:

Afstelling kun je het beste tijdens het rijden doen.
en dan vooral de hoofdsproeier ( die het verst van het blok af )
Die draai je op het rechte stuk een flink eind open ( zodat hij begint in te houden ( Het zogenaamde ''4 takten ''))
En dan draai je hem steeds een klein stukje verder dicht totdat hij mooi doorloopt.
Hierna nog een klein stukje opendraaien zodat je iniedergeval veilig zit.

Een ngk b10 is prima voor dit weer. Als het wat kouder is zou je een b9 moeten nemen.
( b9 word ook wel aangeraden voor het inrijden )

Succes.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 4:55 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Je kon dit topic toch even goed bij je ander topic zetten ? ( blok is bij de dokter )

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 7:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
@ IncineratorX2 zal het proberen systematiser en minder warrig :lol: Staan hier topic met post ??? #-o
Heb hem op de bock laten lopen zeker 20 min en op temp, L - 1 1/4 van 1 1/2 uitgegaan H 1 1/2 heb voornamelijk aan L zitten draaien staat nu op +- 1 3/4 maar als ik verder ga gaat hij harder stationair lopen ??
Wat de bougie betreft het vet slaan was een oude bougie is dus niet met deze B10
Nou hoop het nu een beetje systematiser en mider warrig voor je is, en iedereen.
@DH-karting sorry
@Philipper even niet aangedacht

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Laatst bijgewerkt door pieter op wo mei 27, 2009 7:42 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 7:33 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Hey,
Heb je je motor dan gerodeerd op de pitkar ?
Het beste is om de carburataur aftestellen op het circuit. Zo kan je regelen hoe hij uit de bocht accelereert en hoe hij door loopt op het rechte stuk.
Ik heb met mijn vroegere 100cc de carburateur altijd op 1.5 slag open ( zowel hoog en laag ) en hier heb ik altijd mee gereden.
Groeten

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 7:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
Philipper idd stond op de pitkar, maar had ook al het vermoeden dat ik dit beter op het circuit kan doen met eventueel iemand er bij die weet hoe ver ik kan gaan.
heb verder ook geen mogelijkheid om hem stationar te laten lopen dan het op draaien van de nippel van het gas, dus moet ik dit eerst doen zodat hij stationair loopt en dan pas met de L verder ??

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Laatst bijgewerkt door pieter op wo mei 27, 2009 7:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 7:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am
Berichten: 636
Woonplaats: helmond
sorry philipper, maar dan heb je nooit echt optimaal gereden, een en ander is namelijk ook erg van weersomstandigheden afhankelijk, en het is onmogelijk dat je bij 1,5 slag altijd goed stond.

_________________
____________________________________________________________________________

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 8:07 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
hey rudi
je carbu afstelling is inderdaad afhankelijk van het weer maar mijn kartje reed goed rond op die manier
Je bent niet de eerste die me dit verteld heeft :D

GRtzz

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 11:05 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Pieter,

Normaal gezien is er geen stationar lopen voorzien op de meeste kartmotoren. Welk type heb je juist?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 12:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
stationair --> aanblijven op de vrijloop..
Dat is het schroefje bij de gashendel met het veertje erom heen...

Maar als je de L TE ver gaat losdraaien, dan krijgt de machine uiteraard veelste veel benzine van te voren..
Dan wil ie wel gaan klimmen..

Op het circuit afstellen is de oplossing, std positie als uitgangs punt gebruiken. Is het goed koud (meer zuurstof) dan mag je je top iets vetter (verder open zetten) bij het begin.

Zoals DH-K als aangaf, rijden, open draaien totdat ie begint te sputteren (4 takten), en dan stapsgewijs dicht draaien dat ie net niet meer 4takt. Dan zit je redelijk veilig.

De L.. hoef je niets aan te veranderen, tenzij met uitgaan vd bochten de motor erg inhoud en sputtert..
Of smoort (te veel lucht klinkt als mooohap geluid)... maar dat zal niet zo snel voorkomen vanuit std instelling...

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 1:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
@Beire, italsistem 125 cc tillotson ?? volgens mij hl 360 staat verder niets op
Aan de andere Carb Alleen L en H
Afbeelding
Afbeelding

@IncineratorX2
Kan geen schroefje bij de gashendel met het veertje erom heen vinden, wat ik wel heb op het chassis is een opstel schroef waar de buiten en binnenkabel door lopen die kan ik wel opstellen.
kan deze gebruiken om hem stationair telaten lopen,Op het circuit afstellen is idd de oplossing
bedankt zover allemaal ,tips, oplossingen verder even kijken waneer ik naar berghem kan.
Zal eerder volgende maand worden €'s zijn op voor deze maand.

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 2:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Ik zie het..
"normaliter" zit er een stel schroef aan de "kabel houder" welke tegen het lipje van je gasklep hendel komt..
dat kleine lipje links boven je gasklep as..

de jouwe:
Afbeelding

de gene MET stel schroef:
Afbeelding

Dit is trwns niet helemaal correct, precies aan de andere kant van de pijl, zit de stationair, mijn pijl wijst naar de maximale uitslag schroef (die bepaalt de max opening van je gasklep)

hier kan je em mooi zien zitten (linksboven en op de expl. vieuw)
Afbeelding

Het gaat erom dat je de rust stand van de gasklep iets aan moet kunnen passen, en niet door de kabel op te spannen dat is niet zo verstandig..

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 2:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
Hoe los ik dit op stel schroef aan de "kabel houder, kan je die los bestellen
Of ik moet er een stelschroef voor vinden ( jou foto onder de pijl bij je wijsvinger maar ,, het zelfde wat nu op het chassis zit)
Afbeelding
Vraag me af wat voor type carb.. ik heb is dit wel de HL 360

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: blok is weer terug
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 3:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Je zou ook nog je gaskabel normaal kunnen zeten en dan je gaspedaal een heel klein stukje naar voren zetten ( zodat je een heel klein beetje gas geeft. )

Of niet te veel waarde hechten aan je stationair en als je echt stil wil staan gewoon je rempedaal indrukken en een heel klein beetje gas geven ( niet te veel want dat vind je koppeling niet leuk )

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David