Auteur |
Bericht |
harrie
|
Geplaatst: wo nov 12, 2008 8:01 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 7:46 pm Berichten: 12 Woonplaats: wierden
|
vincenzo
een 4 takt is wat duurde in aanschaf maar de onderhouds kosten
zijn 1keer per jaar 1ltr olie en een olie filter
en laat je handen van die 4 takts van heide/mulder wat die mogen niet op elke baan rijden vraag maar na in emmen i.v.m geluid overlast te veel lawaai ik rij zelf met die beschreven ktm
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: do nov 13, 2008 9:31 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Wij hadden dat probleem ook, ander demper erop en Luchtfilter aangepast en
de geluid overlast was OK
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: vr nov 14, 2008 3:46 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
ok thx (ik wou aleen ff ete of het bestond ja dus) bedankt voor de tips je weet maar nooit later
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
Frankk
|
Geplaatst: di mei 26, 2009 9:27 am |
|
Geregistreerd: zo mei 17, 2009 1:31 pm Berichten: 17
|
Mag ik met een 4takt schakel 250cc (honda of yamaha) wel op bijvoorbeeld Berghem rijden? (uiteraard met gekeurde in- en uitlaat)
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: di mei 26, 2009 4:43 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
berghem weet ik niet maar volgens mij heb ik ze ooit op eindhoven gezien.
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di mei 26, 2009 9:58 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
volgens mij wel, maar ik zou voor de zekerheid ff bellen met de beheerders.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: wo mei 27, 2009 3:22 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Je mach met die Motoren overal rijden, zelfs met de 450cc zegen ze niets, als je normaal rijd
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: wo mei 27, 2009 4:26 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
powerspayk, op strijen mag je er niet mee rijden! daar mag alleen tweetakt!
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: wo mei 27, 2009 5:01 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Dat hoort men niet vaak dat 4takt Motoren niet op een baan mogen rijden, eerder dat 2Takters niet akzepteert worden, normmal als de Motor niet meer als 95dB. hebben mogen ze op de Baan!
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: wo mei 27, 2009 5:03 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
|
Omhoog |
|
|
harrie
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 8:16 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 7:46 pm Berichten: 12 Woonplaats: wierden
|
als je zorgt dat je 4takt schakel kart niet boven de 90 db uit komt kan je op alle banen rijden zonder problemen behalve in strijen dan
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 9:21 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
klopt harrie, al weet ik dat ze er in eefde en oldenzaal niet happig op zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
harrie
|
Geplaatst: za mei 30, 2009 7:35 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 7:46 pm Berichten: 12 Woonplaats: wierden
|
nou energy 390 ik rij vaak in oldenzaal met me ktm 400cc en heb daar geen problemen hoor als je maar gewoon aan de geluid eisen voldoet is het geen probleem ik heb ook wel vaak in eefde gereden en daar was het ook geen probleem hoor ik rij nu vaker in oldenzaal daar kan ik twee uur langer rijden dan in eefde maar bijde banen zijn geweldig om zo 4takt even uit te laten
|
|
Omhoog |
|
|
mmrizio
|
Geplaatst: di aug 25, 2009 8:27 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm Berichten: 69
|
Afgelopen zondag heb ik het genoegen gehad om met de oude 400 van Harrie te rijden op Driebergen. Nu heb ik misschien niet heel veel kart-ervaring, maar ik denk dat dit gevoel voorlopig niet overtroffen wordt.
De kart is al zo'n 10 jaar oud, met een KTM LC4 blok erop. Een 400cc watergekoeld viertakt crossblok van het oude stempel. Op zo'n beetje alle circuits rijden, nauwelijks onderhoud en toch veel PK's. En elektrisch starten!
Dat blok is zwaarder dan het nieuwere KTM RFS blok van Harrie's eigen kart. Dat blok komt al wat dichter in de buurt van de bekende tweetakt crossblokken. Viertakten hebben niet voor niets bijna alle tweetakten uit de motorcrosswereld verdrongen. Gezien het verschil in lengte heb ik helaas niet met die kart kunnen rijden. Die lijkt me met electronische schakeling en slipkoppeling gemakkelijker te rijden.
Driebergen is niet het meest geschikte circuit voor al die PK's. Maar het is voor mij dichtbij en Harrie wilde er ook wel eens rijden, dus de afspraak was snel gemaakt. Na eerst de zorgen over geluidsoverlast weggenomen te hebben (stiller dan de meeste Honda's), rolden we redelijk vroeg de baan op. Het opwarmen van de motor gaf mij alvast wat tijd om aan het schakelen te wennen, maar het ging toch meteen een stuk sneller dan ik met m'n eigen 390 gewend was. Het wennen aan het schakelen kostte meer tijd dan ik had verwacht. Maar dan krijg je ook wat: Aan het eind van de toeren schakelen en het feest begint nog een keer. Wat je in de bochten verliest door de extra kilogrammen, win je op het rechte stuk gemakkelijk terug door de 42 paarden.
In andermans kart en met de huidige toplaag van Driebergen is het lastig om echt voor de rondetijden te gaan. Toch zat ik met een smalle afstelling en oude banden vrij snel in de 31-ers. Met wat meer lef, afstellen en oefenen (en talent?) is daar nog een hoop vanaf te snoepen.
Uiteindelijk kan ik me voorstellen dat je met een automaat dezelfde rondetijden kunt rijden op een stuurcircuit als Driebergen. Maar of de kick en de lol net zo groot zijn, dat weet ik niet. Overstuur op afroep onder de rechtervoet - vreselijk leuk en het heeft me zelfs een paar keer 'gered' als ik te wijd uitkwam in een bocht!
Voor een hobby-rijder als ik, staat de lol voorop. Kortom: voor mij moet er ook zo-een komen!
Maurice
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: di aug 25, 2009 10:06 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Knap hoor mmrizio met een schakel op de toch relatief korte baan in Driebergen in de 31 ers te rijden, volgens mij schakel je je helemaal gaar. De snelleren 4-takten automaten rijden er ook in de 31 ers en een enkele held in de 30seconden. Zoals je al aangeeft beperkt de huidige toplaag je in het maken van de juiste setup en dus het rijden van scherpere tijden, jammer is dat. Mocht je zomaar de baan op i.v.m. het geluid of moest er gemeten worden
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|