Auteur |
Bericht |
ferrari91
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 9:13 pm |
|
Geregistreerd: di maart 31, 2009 8:13 pm Berichten: 333 Woonplaats: geertruidenberg
|
maakt een uitlaat zoals je die ziet op elke kart je kart sneller dan een standaard honda uitlaat
gr
_________________ Kombikart Rotax Max Senior uit 2006
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 9:36 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
beetje rare zinsopbouw. maar het ligt eraan wat voor blok je hebt en wat er standaard voor uitlaat op zit. Echter denk ik dat bij jou ( joun plaatje, prokart ) Het moeilijk is om een andere uitlaat op te monteren wegens ruimte gebrek.
Voor 4 takt maakt het niet heeeeeeeeeeeel erg veel uit wat voor uitlaat je hebt. Als hij maar niet door de uitlaat/uitlaatspruitstuk geknepen wordt.
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 9:41 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
jeffrey, het maakt wel degelijk uit wat voor uitlaat of spruitstuk je op je viertaktje monteert! voor een prokart maakt het echter niet zoveel uit, het is wel moeilijk om er wat anders op te bouwen dan standaard.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 9:57 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Hmm... Heb hem ooit op de testbank gehad. We hadden hem getest. Met uitlaat ( originele demper ) Zonder uitlaat Zonder spruitstuk.
Keine verschillos.
Denk dat je met een enkel cilindertje bijna geen druk op bouwt. This gewoon de manier om de uitlaat gassen zo snel mogelijk weg te krijgen maar wel ervoor te zorgen dat kleppenoverlap zijn functie behoud. Zodat je de perfecte cilindervulling kan behouden. Door deze reden kan je dus spelen voor vermogen onderin of bovenin om daardoor een kort of lang spruitstuk te monteren.
|
|
Omhoog |
|
|
ferrari91
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 11:40 pm |
|
Geregistreerd: di maart 31, 2009 8:13 pm Berichten: 333 Woonplaats: geertruidenberg
|
jah ik moest voor een vriend van mij vragen die heeft een honda gx200 op zijn kart zitten maakt het dan verschil
gr
_________________ Kombikart Rotax Max Senior uit 2006
|
|
Omhoog |
|
|
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: di mei 26, 2009 4:43 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
goeie uitlaat kan pk's schelen ... maar uit zon honda kan je het verschil denk ik niet zo merken geen idee... Swiss
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di mei 26, 2009 5:38 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik denk dat je weinig verschil gaat merken. Over het algemeen is het spruitstuk het belangrijkste deel, daarna wil je gewoon een pijp hebben die zo min mogelijk weerstand bied.
Of dit bij een GX200 veel uit maakt waag ik te betwijfelen...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di mei 26, 2009 9:57 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@Marlon dat klopt, zo min mogelijk weerstand! Dus het maakt wel degelijk uit wat voor uitlaat. Zo'n standaard honda GX uitlaat heeft behoorlijk wat weerstand om het geluid goed te dempen. Een standaard cik uitlaat biedt hier al een uitkomst.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|