Auteur |
Bericht |
Frankje
|
Geplaatst: do mei 07, 2009 9:29 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@Hilco Denk dat je dat met karten het vermogen verschil ook gewoon beetje voor lief moet nemen. Bedoel een wankel die je voorbij rijdt.... Boeiend hij heeft toch stukkie meer Pk`s dan een TKM. Als we namelijk allemaal met gewichten gaan werken dan wordt het steeds strenger en zit je binnenkort aan bepaalde banden/regels enz vast. Zelfde ook met handicaps..
Iengeval tof dat je je inschrijft en gewoon lekker mee doen aan de Time Attack. Zie je wel een keer op de baan.
@Ruud, Etienne, Wilfred !!!! Attack de 30.40 !!!!!
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
hilco
|
Geplaatst: do mei 07, 2009 10:18 pm |
|
Geregistreerd: di jan 27, 2009 7:14 pm Berichten: 9
|
Hoi Frank,
Natuurlijk bedoel ik andersom.... ik vind snelheidsverschil met de gewone 4 takten en een wankel voor driebergen echt te groot. Mijn zoontje rijdt ook, als een wankel op het rechte stuk gasgeeft, dan heb je het niet over een geing verschil. Ik mag het wellicht niet zeggen, maar ik vind een wankel echt meer thuis horen op een 2 takt circuit. Ik maak geen punt TAC en ga lekker mee doen. Ik meld me wel op het forum als ik weer ga rijden. Ben trots dat jij het TKM vaandel hoog houdt... zeker tegen het swiss geweld..
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr mei 08, 2009 8:56 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Hilco, Het is inderdaad zoals Frankje zegt; we willen het meedoen aan de TAC laagdrempelig houden voor zowel degenen die meedoen als voor de organisatie. En wel om twee voor de hand liggende redenen: 1. een heel strak reglement geeft wellicht minder animo en verhoogt de kosten doordat je aanpassingen moet gaan doen naar gewicht en controle op vermogen van de karts 2. veel strenge regels betekent ook een strenge naleving en dat betekent dat er altijd toezicht/keuring door de organisatie moet zijn (helaas hebben we allemaal nog een gewone baan dus dat gaat niet) En de insteek van de TAC is dat iedereen vrijblijvend mee kan doen - zonder kosten - en dat het een vriendschappelijke competitie is waarbij we uitgaan van de eerlijkheid van de deelnemers. En ik denk dat we in die opzet geslaagd zijn, gezien de deelname vorig jaar en de leuke reacties want het geeft toch iets extra's om op Driebergen te rijden. En zie de TAC ook vooral als een leuke tool om je eigen tijden te monitoren en te verbeteren. Daarnaast kun je in de TAC door consequent elke maand mee te doen en punten te scoren toch hoog eindigen in de eindstand (wordt wel eens vergeten). En zie de voorgaande antwoorden niet als een overdreven felle/gevoelige reactie op jouw berichtje; het is alleen bedoeld om aan te geven wat de insteek is van de TAC - en de beperkingen die we organisatorisch hebben, want de TAC is een initiatief van vrijwilligers die niet aan de baan verbonden zijn maar wel iets willen toevoegen aan het rijden op Driebergen; andere vormen van wedstrijden zijn er niet en nu heb je toch een competitie waar iedereen aan kan meedoen. En de Subaru komt inderdaad ook in klasse 4, dus ook gewoon inschrijven en meedoen ! Dan de Wankel, tja wat moet ik daarop zeggen.... gaat inderdaad ook naar mijn idee veel te hard voor Driebergen (snelheidsverschil met pro's en cadetten is heeeel groot), maar de berijder kijkt gelukkig wel goed uit en haalt qua rondetijden niet het maximale uit de kart (kan dus nog sneller en dan zou het echt gevaarlijk kunnen worden als er ook cadetten rondrijden). Maar daar staat tegenover dat we ene Frankje hebben die ongeveer dezelfde rondetijden rijdt als de Wankel (en ik met m'n ingereden Swiss kan nog zeker een seconde harder dan tot nu toe, 29.5 sec moet kunnen) dus moet je die dan ook niet meer laten rijden ???? Daarnaast rijdt Frankje met een 20pk kart dezelfde tijden als Frits met circa 50+pk.... dat is echt niet alleen het gewichtsverschil; ik vrees voor de rondetijden indien Frankje ooit een Wankel onder zijn kont krijgt . Kortom, in de laatste jaren is er op Driebergen veel veranderd qua snelheid: tot circa 1,5 jaar geleden reden er voornamelijk pro-karts en 390's rond, nu zijn het veelal Biland, TKM, Swissauto etc. Dit zou ertoe kunnen leiden dat er aparte sessies komen per uur, verdeeld naar snelheid om te voorkomen dat het een keer mis gaat. Maar dat is aan de baaneigenaren.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: vr mei 08, 2009 9:09 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm Berichten: 154
|
Zo mannen het is hier weer gezellig op het forum. Ehhh heb ik wat zinnigs te melden, eigenlijk niet behalve dat Frank in zijn laptimer de cijfers heeft verwisseld. 30.40 is eigenlijk 40.30 maar dat is een anderverhaal Slimme gozer die Frank Er zit wel wat in wat Hilco zegt, want het is inderdaad niet eerlijk zo. Als je minder weegt heb je voordeel, maar zoals hier eerder al is vertelt, het is een vrijblijvende competitie. Het is vooral voor de hobby rijder en we hebben al gezien dat men snel afhaakt als de regels toenemen. De meeste hobby rijders komen als ze tijd hebben en willen niet te veel poespas hebben om te gaan rijden. Men wordt wakker en denkt ik ga rijden en willen dan niet eerst allerlei controlles en aanpassingen doen. Daar komt bij dat er per maand en tijd wordt gezet door een rijder en als die rijder goed weer heeft en een ander de week erop slecht weer dan is het ook al niet eerlijk meer. Dan zou je daar ook een tijd correctie op los moeten laten, en hoe nat was het dan. Dit zijn allemaal factoren als je daar aan begint is het einde zoek als je een competitie hebt die per maand gaat. Deze competitie moet je zien als indicatie van waar sta ik nu met mijn kart en rij eigenschappen. je weet nu wat een ander doet terwijl hij niet te gelijk met jou op de baan is. vroeger voor de TAC wist je van elkaar totaal niet wat die reed en had je misschien de gedachte van ik ben snel maar valt het nu tegen omdat je soort van vergelijk hebt. Dan weet je ook dat er wat te verbeteren valt. Kan natuurlijk ook andersom, dat je dacht ik ben niet vooruit te branden, maar blijkt dat je met jou setup het juist heel goed doet tussen de mensen met een soort gelijke setup. Maar ik snap jou uitgang punt wel, je wil dat ongeveer het vermogen gelijk is per kart. Daarom zijn er dus klasse indelingen gemaakt, het gaat dus om het vermogen per klasse, zodat de verschillen toch een beetje binnen de perken blijft en het vergelijk ongeveer te meten is met iemand met een zogoed als zelfde kart. We kunnen natuurlijk ook het gewicht van de berijder vragen erbij te zetten vraag me af of iedereen daar blij mee is ( he Frank,Frank op de weegschaal -10kg ) Deze competitie is ter indicatie wat doet de ander en daar hebben we soort van punten telling op gezet zodat er toch een beetje competitie ontstaat en het daardoor leuker wordt als je resultaten beter worden. Leuk dat je meedoet in de TAC, WELKOM, hoe meer hoe beter, maar dat is de achtergond zo een beetje van de TAC. Whow wat een verhaal Dank u Dank u
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: vr mei 08, 2009 11:16 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Heb wel is aparte sessies op Driebergen gezien voor de jeugd. Is wel denk ik stuk fijner rijden voor de cadetjes. En dan iets over de wankel Vraag me af wat ie er nou echt uit krijgt, Aangezien onze Frits toch meer aan het spelen is met ze kart dan voor de Tijden te gaan. Zou ik ook doen met zoveel vermogen veels te leuk om beetje te driften hihihiihih @De hele Swiss Brigade Nog complimenten van het opzetten van de Time Attack, Ikzelf merk dat het toch een stukje "extra" aan het rijden geeft. Inderdaad zoals ruud zegt meestal heb ik weinig tijd als ik tijd heb ga ik karten. En dan is het heel fijn om op de baan te komen en gewoon te gaan rijden, zonder eerst door een technische controle/medische controle moet gaan. En toch kan deelnemen aan een competite die ook nog is kosteloos is. Dit en de sfeer + de Afstand maken het mij aantrekkelijk om nog op Driebergen te rijden. Voor de rest zal ik dit seizoen toch me kart ook nog is op andere banen uitlaten ivm andere layouts en de andere bekende factor, maar die discussie hebben we al gehad Kortom Driebergen blijft nog wel Thuisbaantje @Ruud Hierbij ga ik vrijwillig morgen op een weegschaal staan (heb geen flauw idee wat ik weeg) En ja... je mag het erbij zetten hoor En sta niet op te kijken als ik ooit nog is met lood op de kart aan kom zetten om daadwerkelijk te laten zien dat ik het meestte tijd toch pak door me magische sokken .......... Je had bijna het mysterie ontrafeld omtrent mijn rondetijden, maar helaas je zat er naast. Hier het verhaal, Prijsuitreiking seizoen 2008 Driebergen, TKM gekocht van Wilfred. Vervolgens de zelfde nacht naar Engeland gevlogen..... FF met Tal-ko om de tafel gezeten, om jawel. Een nieuwe TKM-VT250 op de markt te brengen. Daar hadden ze wel interesse in en aangezien ik magische sokken heb, Mocht ik Testrijder spelen in NL: Lokatie Driebergen. Kartcircuit: De Woerd. Doel: Sneller dan de Vampire`s en Swissauto`s zijn en daarna deelnemen aan het Vt-250 kampioenschap. Dit is het hele geheim omtremt mijn personage in de kartwereld. Mijn sokken hebben namelijk al een "Cult " status in Engeland.
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
hilco
|
Geplaatst: za mei 09, 2009 7:08 pm |
|
Geregistreerd: di jan 27, 2009 7:14 pm Berichten: 9
|
Hoi jongens, tuurlijk ga ik lekker meedoen, de eerste strepen ga ik trekken ergens eind mei, dan is er weer tijd in de weekenden. Heb mijn buurman ook al overgehaald om mee te doen met die snerpende suburu van hem. Let op !! Hij is een rally rijder, zoekt graag ook het zand of modder op!! En ja ik vind het heel erg leuk dat het zo ongedwongen en vrijblijvend is. Gewoon in alle eerlijkheid de baantjes gummen en de rondetijden meten. Ik heb de TKM nog niet zo lang, kom uit de Briggs WF. Wel een heerlijk motortje en loop echt wel wat vlotter dan de briggs. Ik had in het begin wat problemen met roken van de boel, maar gelukkig met goed advies uit het forum (met dank aan Wilfred en 955R (hou de olie nog even vast, want die is verkocht)) loopt hij als een speer. Als ik de mannen langs de baan hoor loopt ie ook erg mooi. Wat een mooi stukje techniek zijn die motortjes toch (alle 4 tacten met aardig wat vermogen), weegt niks en wat een power. Ik zou ook wel eens in die wankel willen rijden, kan me er eigenlijk niets bij voorstellen. Dat aggregaat heeft 2,5 x het vermogen van mijn tor.. Moet je deze motoren nu veel uit elkaar halen ? Die kart vreet de bandjes echt op. Ik blijf het eng vinden als ie mijn zoontje (met delta=100km) voorbij raast..., die jochies kunnen manoevres uitvoeren die je niet kan voorspellen. Moet eerlijk zeggen dat ik daar wel een beetje zenuwachtig van wordt. Als we samen rijden let ik continue op.. Als ik ga rijden, meld ik me wel op het forum, ik wil zeker even en hand geven. Daarnaast wil ik snelle frank wel eens vragen hoe hij die snelle tijden toch voor elkaar krijgt. Ik wil gewoon zijn sokken even lenen..
Groeten, Hilco
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: za mei 09, 2009 9:42 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Frank zijn sokken krijg je om de een of andere reden nooit te zien, misschien moeten we hem eens met een paar man in de houtgreep nemen om het mysterie van de sokken te ontrafelen, kort gezegd weet die jongen rondetijden te realiseren die met geen enkele wetenschappelijke formule te verklaren valt. . maar goed er kan er maar 1 de snelste zijn, nietwaar ???? Wat het rijden met kinderen betreft kan ik me goed vinden in je twijfels over de veiligheid met betrekking op de snelheidsverschillen. Patrick (mijn zoon van 6) heeft afgelopen jaar twee keer gereden in de kart van Jurgen (zoon van Ruud, ook 6) en wil heel graag zijn nieuwe kartpak uitproberen. Ik wil kijken of we een keertje door de weeks kunnen gaan omdat het dan erg rustig is op de baan, de snelheid is op dit moment nog erg laag en hij maakt ook nog wel eens een onverwachte manoeuvre die je een kind natuurlijk niet kwalijk kan nemen maar wel een rare (lees gevaarlijke) situatie kan opleveren. Laat inderdaad even weten wanneer je met je buurman naar 3-bergen komt, kunnen we even kennismaken. De olie staat apart voor je.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
hilco
|
Geplaatst: za mei 09, 2009 10:29 pm |
|
Geregistreerd: di jan 27, 2009 7:14 pm Berichten: 9
|
Ik denk dat we dat maar even moeten doen, lijkt me leuk... Ach misschien hebben we wel de nieuwe schumacher op de baan in driebergen, hoop dat ie dan nog eens terugdenkt naar zijn oude vertrouwde vrienden, op je-weet-wel die gezellige baan ergends in het midden van Nederland. Want meneer woont dan natuurlijk al lang in Monaco. Ik heb de kart van mijn zoontje (bijna 9) voor een opknapbeurt uit elkaar liggen. Maar goed ook enkele maanden geleden knalde hij, zonder te remmen volop mijn buurman. Is ie toch behoorlijk van geschrokken. We moeten zijn vetrouwen weer opbouwen. Hij kijkt gelukkig wel beter . Je kent die situatie ook vast wel, volle vaart op het rechte stuk , ineens een rookie uit de pits , zonder te kijken zo de baan op. Als ik dat bij mijn zoontje zie, krijgt ie er van langs. Ze zien het gevaar gewoon niet. Ik heb hem op youtube staan "arton en gertjan", type maar in. Arton rijdt nu ook mee met de TAC.
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: zo mei 10, 2009 10:35 am |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@Hilco Me sokken zijn groot geheim en worden nooit uitgeleend Ben vandaag weer naar Driebergen, kwam beetje op het laatste moment goed uit Iengeval lekker weertje om te rijden
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: zo mei 10, 2009 11:59 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Hilco,
OK, is Arton jouw zoontje; ik liep hem enkele weken geleden tegen het lijf en heb hem geholpen met het invullen van zijn rondetijd op het TAC formulier. Leuk.
@Frank,
Laat maar even weten hoe het ging vandaag.....
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
hilco
|
Geplaatst: zo mei 10, 2009 5:53 pm |
|
Geregistreerd: di jan 27, 2009 7:14 pm Berichten: 9
|
@wilfred arton is niet mijn zoontje, maar gertjan. Ik zal hem ook inschrijven, moet wel even zijn ronde teller gaan maken. Arton is het zoontje van de buurman Goetz Pfauder (met de subaru) Zie je vlug !! @Frank En die sokken, volgens mij ga je daar het onderspit mee delven Frank, je bent wel licht en snel in je kart, maar buiten de baan zijn de zwaardere mannen toch echt in het voordeel... Dus wees maar lief, want anders ben je je onderbroek direkt ook nog kwijt
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: zo mei 10, 2009 6:13 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@Hilco Leuk filmpje van de jongelui, ze gaan er aardig overheen moet ik zeggen Ook zie ik mijn "oude" TKM in de pits staan, gaat erg snel maar op pauze kan ik de nummer 7 goed zien. Toevallig is dat. Zo kwam ik eerder mijn kart al tegen op een filmpje op Genk, welliswaar met de oude eigenaar er nog in maar dat boeit niet @Frankje Hoe was het vandaag? druk? bekende?
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: zo mei 10, 2009 7:27 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Zo net van Driebergen af. Waren nog aantal bekende waaronder ronald met ze 390 er waren alleen maar pro`s en 390`s en ik met me TKM Was er vandaag niet helemaal bij (niet echt scherp) En kon ook niet echt lekker me draai vinden (pas einde van de dag)
Banden YJA half versleten reedt ik 31.07. Einde van de dag Hg3 erop gezet en zat toen uiteindelijk aan de 30.84. Iengeval toch nog een 30`er kunnen rijden. Merk wel dat redelijk groot verschil is tussen de merken banden en of ze al versleten zijn.
Voor de rest bleef de TKM weer perfect lopen!!! Heel mischien deze maand nog een keer rijden, maar moet ik nog ff kijken.
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma mei 11, 2009 7:45 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Frank, Je had in ieder geval lekker weer ! Jammer dat je geen tegenstand had, maar ja what's new ?? Ik heb ook al vaker gemerkt dat nieuwe banden de eerste keer het beste presteren; als ze eenmaaal een dag (of meer) gebruikt zijn is het "snelste" eraf en zakken ze terug in performance. Bridgestone, Maxxis en Vega hebben dit in ieder geval heb ik gemerkt, bij de Heidenau weet ik het nog niet, want daar heb ik nog maar 1 dag op gereden. Ben blij dat de TKM nog steeds goed loopt; dan hoef je nog niet uit te kijken naar een VT250 en hebben wij nog een kans !
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: ma mei 11, 2009 8:16 am |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Opwarmen en afkoelen vinden banden niet fijn, zeker de zachtere compounds niet. Daardoor drogen ze uit en worden ze hard, en dan zijn ze minder snel.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|