Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 2:18 pm 

beste collega's :D

we vinden het allemaal denk ik vrij stom dat we niet kunnen cumuniceren en dat we telkens moeten wachten op iemand als we (hoppelijk niet) van de baan afgaan of erger een vastloper of dergelijke krijgen

er bestaan wel dergelijke comunicatie systemen voor
maar die zijn vrij duur

aan de andere kant (als je wat handig bent) kun je dat vrij goedkoop zelf maken
ik zelf heb da gedaan en het werkt vrij goed

je hebt een walkitalkie set nodig (met vox syxteem)dzez zijn het handigste
dan ga je naar een electroschop en daar haal je een Converter plug (als je aalsluiting van oortjas op je walkitalkie 2.5mm is)
http://www.speurders.nl/overzicht/audio ... 07599.html

hoe weet ik of de aansluiting 2.5 of 3.5 mm is simpel je standaart oortjes van je mp3 ofzo zijn 3.5mm dus als je een kleine aansluiting hebt heb je 2.5 mm

dan heb je nog een verdeel stekker nodig
http://www.wearecb.com/store/images/AC3BX.jpg

dan heb je gewoon originele oortjes nodig (van 3.5mm)
en een microfoontje van bv je headset van pc
dan maak je je microfoontje voorzichtig los
want je hebt je volledige kabel nodig (omdat er zo een plugje aanhangt meestel roos van kleur)
dan werk je dat microfoontje weg in je helm en steek je die roze plug in een van aansluitingen van je verdeel stekker
in de andere aansluiting steek je gewoon je oortjes in

zet je walkitalkies aan en je kunt praten vanuit je kart (op vox) naar degene die je andere walkitalkie heeft (niet op vox ) je kunt het ook bij bijde walkitalkies doen dan kan je praten van kart(wel vox) naar kart (wel vox) zonder je handen van het stuur te moeten houden

wat natuurlijk ook gaat is dat je je vox systeem uitzet zodat je op je knopje moet blijven drukken telkens als je wat zegt kweet niet of dit handig is telkens als je wat wil zeggen (bijde walkitalkies niet op vox )je hand van het stuur te houden

wat ook nog gaat is dat je je kabel van je microfeen stript en 1 kabel doorknipt die sluit je dan op een drukschakelaartje aan (vox uit) en dan kun je praten zolang je op dat knopje drukt

ik zelf heb dat laatste niet gedaan om dat je dan telkens dat druk schakelaartje moet wegnemen als je uit de kart stapt(of je moet je helm in je stoeltje laten liggen)

het prijskaartje is:
-walkitalkies(topcom 3700 duo met oplader bij)50a 60 euro
-convertplug 2euro
-verdeelstekker 3 euro
-oortjes en microfeen heb ik gratis gekregen bij een axe (deoderant)duo pack

hoppelijk is dit een korte en begrijpelijke uitleg hoe je relatief goedkoop kan komuniceren tussen piloot en macaniekers

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 7:16 pm 

Knap Claessens. :!:

Hebben jullie al veel ervaring met zo'n systeem en op welke circuits/karts?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 9:46 am 

vroeger had ik dit al eens geprobeerd ma da lukte toen niet zo goed

paar jaartjes daarna nog eens even nagedacht erover en nu lukt het
ervaring heb ik nog niet nee ermee omdat ik er nooit mee gereden heb ma als het zo lukt in de helm al lukt het ook op de baan :)

je kan het op alle karts en cercuis gebruiken omdat alles toch in je overal en helm gemonteerd zit

groetjes jeroen

Laatst bijgewerkt door claessensj op di apr 28, 2009 10:14 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 9:49 am 

ok, even voor de duidelijkheid.
de jack plug heeft 2 "kanalen" welke van deze 2 is het microfoon kanaal, en welke de koptelefoon.

Je hebt dus mono geluid.. maar rood voor je geluid en wit voor je mic (is opzich wel weer achter te komen).
wat ook een mogelijkheid is de porto monteren op je kart, een grote jack op je helm maken, en daar je microfoon en dopjes aan vast zetten. dan hoef je eigenlijk alleen de grote jack in te pluggen..

heb je geen last van het geruis/motorlawaai in de VOX stand (dat hij het kanaal te vaak open gooit?)
En hoe bepaalt de porto dat hij in VOX stand werkt?
Ik kan mij herinneren dat er een schakelaar bij het microfoontje zit, in de porto headset.

Oh waar ik ook last van had mijn sony erricson dopjes, die worden door de helm uit mijn oren gedrukt.
Daarom ben ik eigenlijk opzoek naar iets wat hier op lijkt : Sennheiser IE6

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 10:13 am 

@IncineratorX2

ik zelf heb het nog niet op cercuit geprobeerd dus het zou wel kunnen met het motorlawaai en de wind dat de vox geopend wordt
de bij de splitter maakt het niet uit welke plug mic is en welke geluid
want de mic is sterker als het geluid
als je een complete headset hebt is het gemakkelijk he dan neem je die en druk je gwn op het knopje wat erbij zit

mvg jeroen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 10:27 am 

nou dat was dus het probleem, de speaker was te zacht.. ik verstond niets... :'(

Ik had dan geen in ear dopje.. maar misschien dat ik zo'n orginele setje ff aanpas.. met jacks e.d.

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 10:47 am 

jah wat eventueel ook gaat is zo een handsfree set van nokia (de oudere types)met kabel
die van nokia hebben zo een 2.5mm aansluiting dan heb je da oortje in je oor en de speaker lans ja wang
kzou da willen proberen ma ik heb geen nokia kdenk wel da da wel moet gaan daarmee(kweet nie zeker he)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 11:24 am 

jah die op een 3310 of 3330 zit... misschien dat ik nog wat heb liggen...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 12:38 pm 

@ Claessens. Begrijp me niet verkeerd, en nee ik ben geen dealer van een duurder systeem dus dat is niet de reden voor het volgende: Het is héél goed dat er mensen op zoek gaan naar alternatieven voor duurdere systemen. Of dat nu voor tijdsopname, communicatie of whatever is. Als dat hier gedeeld wordt des te beter want zo kan er toch wat bespaard worden maar zou het niet beter zijn dat je zo'n dingen eerst eens uittest?
Het kan perfect mogelijk zijn dat het werkt als je stilstaat, zonder extra geluid en dergelijke. Maar doet het dat ook in "echt bedrijf"?

Zo zal het VOX systeem moeilijk te gebruiken zijn in verband met omgevingsgeluid e.d. Ook de storing van onsteking een kartmotor en tot welke afstand zo'n systeem gebruikt kan worden is iets waar je toch rekening mee moet houden.
Vandaar mijn vraag of je er al veel ervaring mee had. Dat had je niet vermeld in je eerste post en als het niet (of niet goed) werkt had je best wel eens wat minder leuke reacties gekregen van mensen die op jou aanraden zo'n systeem ineen knutselen en dan moeten zien dat het niet of amper werkt.

Sorry als dit als moderator over kwam, was zeker niet mijn bedoeling hoor. :oops:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 1:26 pm 

@beire .
ik begrijp je volledig en ja ik denk da ik wa te vlug ben geweest met dit te posten
ik had het eerst moeten uittesten
ja idd het kan zijn dat de vox aanspringt door de ongeving geluiden
dat weet ik dus niet
kwou gwn dat even mededelen dat je het zo ook kunt maken
en als je zo een systeem volledig(origineel) gaat kopen dat gaat natuurlijk altijd beter werken als da je het zelf maakt(ivm storingen)
ik zeg dus niet dat iedereen dit moet gaan doen (met alle respect)
ma kwou gwn even laten zien hoe je zoiets kunt maken voor degene dit dit eventueel vanplan was om aan te schaffen

mvg jeroen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 4:07 pm 

Geen probleem Jeroen. Ik (en anderen ook vermoed ik) lees hier wel graag hoe het ding werkte (of niet) als je het ns hebt kunnen testen. :LL

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 4:14 pm 

@beire

ik zou heel graag het systeem willen testen maar ik heb een probleempje ik moet een remleiding hebben maar degene die ze me meegegeven hebben is te kort en langere hebben ze niet in vooraad en ben al even aant w8 todat ze binnenkomen maar w8 duurt lang he

groetjes

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 6:18 pm 

Ik ken dat, wachten uurt altijd lang, ook al is het maar 5 minuten. Maar als iets prettig is zijn die 5 minuutje zo om. :)

Niets aan te doen, laat gewoon wat weten wanneer het getest is of waar en wanneer je dat denkt te doen. Wie weet komen er nog forummers kijken/helpen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 9:12 pm 

Wij hebben een dergelijk systeem gemaakt en er mee gereden. probleem is dat de vox steeds inschakelt door het enorme motorgeluid en windruis. Ik heb de microfoon moeten verzwakken dmv een potmeter (zeg maar: volumeknop) nadeel was wel dat de koptelefoon op vol volume moest staan om toch iets te kunnen horen.

maw: systeem werkt, maar wel met aanpassingen

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 29, 2009 9:49 am 

Een complete goeie inbouwset voor je in helm, met Push-To-Talk Button of anders gewoon in Vox-stand zetten kost € 55,00. Dan heb je alles gewoon compleet! Twee schijf-oortjes om in te bouwen + mic.

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende