Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 9:24 pm 

Geregistreerd: di apr 21, 2009 6:13 pm
Berichten: 7
hallo, ik heb een kapotte inlaatklep gehad met mijn kart. ik heb deze vervangen en nieuwe pakkingen gestoken bij de cilinder/cilinderkop, cilinder/carberateur en een nieuwe bij het kleppendeksel. ik heb de kleppen ook afgesteld op 0.15.
Nu is het probleem dat hij te weinig benzine krijgt en ik kan VOL gas rijden maar dan staat de Choke voor de HELFT open. wanneer de choke helemaal open staat doet hij et heel slecht en als ik gas geef dan valt hij uit, voorderest loopt hij stationair en ik heb ook al een aantal malen aan het luchtschroefje gedraaid, er hebben ook al een paar monteurs naar gekeken en niemand heeft wat kunnen vinden dus nu is mijn vraag herkennen jullie het probleem en hoe kan ik er voor zorgen dat hij weer met de choke open vol gas rijdt?

Greats. Wiebe


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2009 10:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Bedoel je met de choke open dat de klep in de carburateur open is of dat je de choke open hebt staan? (dus de klep dicht en een rijker mengsel)

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 8:02 am 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Op 0.15 zou hij wel gewoon goed moeten lopen, hoewel dat wel ruim is hoor, wij stellen hem op 0.05 af.

Maar wat is er precies kapot geweest bij je klep en wat heb je precies vervangen? Want als je klep bijvoorbeeld ingebrand was zodanig dat hij moest worden vervangen, is er grote kans dat je klepzetel ook kapot is. Revisie loont zich in zo'n geval niet, of je moet wedstrijden rijden en echt een héél goed flowend kopje te pakken hebben.

En je weet heel zeker dat je de kleppen in de juiste stand hebt gesteld?

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 4:10 pm 

Geregistreerd: di apr 21, 2009 6:13 pm
Berichten: 7
ik heb gelezen op een belgisch kart forum dat het 0.15 moest zijn de klepspeling en daar staat die ook op en ik heb een compleet nieuwe inlaatklep erin gezet maar ben vergeten hem in te schuren en de inlaatklep is kapot gegaan omdat het bovenste puntje afbrak en daardoor dat schoteltje er van afvloog(gelukkig niet in het blok) en met de choke open bedoel ik dat de klep helemaal open staat en in die stand loopt hij dan heel slecht.
ik rij er geen wedstrijden mee, het is gewoon voor de lol om over het terrein te crossen dat ik thuis heb.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 4:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Was de klepgeleider niet beschadigd dan?
Wat betreft de choke, loopt ie heel slecht als ie open staat, en loopt ie helemaal niet als ie dicht staat?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 5:42 pm 

Geregistreerd: di apr 21, 2009 6:13 pm
Berichten: 7
als de choke klep open staat en je geeft gas dan pruttelt tie en valt hij uit. als je de choke klep voor de helft open zet en je geeft gas dan trekt die gewoon vol gas door en als ik dan rij dan kan ik gewoon op volle toeren en snelheid komen. wanneer je de choke klep dicht zet doet hij gewoon wat hij hoort te doen. ik heb opgezocht wat een klepgeleider is op het internet (want wist niet wat het was) en voor zo ver ik nou weet zit die dus onder je tuimelaar en daar was niks mis mee.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 5:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Volgens mij is dat normaal bij een GX160. Ik weet nog dat die van ons vroeger ook afsloeg als de choke open stond, hij is dan ook alleen bedoeld om te starten als de moter nog koud is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 5:53 pm 

Geregistreerd: di apr 21, 2009 6:13 pm
Berichten: 7
maar ik heb het probleem dat ik alleen kan rijden met de choke KLEP voor de helft open waneer de choke KLEP Helemaal open staat doet hij het heel slecht en kan ik er niet mee rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 5:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Waarom wil je rijden met de klep helemaal open dan?
Kan je niet rijden met de klep helemaal dicht, je zegt zelf dat ie dan doet wat ie hoort te doen, wat is dan het probleem?
Beetje vage omschrijving allemaal waardoor we je misschien niet goed kunnen helpen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 6:01 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
@David,
Ik denk dat Zwiebertje een andere definitie heeft van het woord "open" als jij...

Ontopic,
Sorry, kan je hier niet mee helpen, ken het probleem niet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 6:06 pm 

Geregistreerd: di apr 21, 2009 6:13 pm
Berichten: 7
ik bedoel dat de KLEP open is en dan is je choke DICHT en op die manier zou die vol gas moeten rijden maar die van mij rijdt alleen vol gas met de KLEP voor de HELFT open en dan is je choke dus ook voor de HELFT open. ik snap idd dat er wat verwarring is maar ik heb het dus steeds over de klep met open en dicht.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 9:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Met andere woorden, je kart loopt alleen goed wanneer de luchtstroom beperkt word. Spoel je carburateur eens uit, misschien zit er ergens een sproeiertje verstopt. Zoniet, draai de luchtschroef steeds verder dicht. Geen verbetering? grotere sproeier... (volgens mij zit er in de carburateur van de honda maar 1 sproeier)

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 10:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
De gx series hebben 2 sproeiers: 1 stationair en 1 hoofdsproeier. De stationair is een plastic, zit onder de schroeft waar de de stationair van de gasklep mee afsteld. de hoofdsproeier zit in de vlotterbak, deze kan je er met een schroeven draaier uit draaien.
Waarschijnlijk is het bij jou de hoofdsproeier, of een lucht probleem, is je luchtfilter wel goed schoon of geen andere verstopping.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 10:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
No offence maar: waarom zou het een luchtprobleem zijn? als het luchtfilter verstopt zit dan zou die met de choke erop nog veel beroerder gaan lopen, maar het word juist beter als de choke er gedeeltelijk op zit... :?

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 2:41 pm 

Geregistreerd: di apr 21, 2009 6:13 pm
Berichten: 7
luchtfilter is goed, ik heb de carberateur gisteravond helemaal open gehad met een monteur en de carberateur was goed. ik heb wel allemaal nieuwe pakkingen maar mischien zijn het de verkeerde omdat die pakkingen de luchtstroom niet goed bevorderen dus mischien is dat het probleem, maar ik denk indd ook aan een luchtprobleem.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David