Auteur |
Bericht |
954rr
|
Geplaatst: ma apr 13, 2009 5:08 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@Allkart Nou weet ik eindelijk wie je bent, althans weet ik een gezicht bij een nickname te plaatsen, haha Volgens mij zijn jullie twee broers, wie ben jij precies? met de gekleurde overall of niet? Als je het uistapje bedoeld einde start/ finish en dan de heuvel over rechtdoor, dan was die wel spectaculair te noemen. Jammer dat ik het gevecht niet meer heb meegemaakt, ik had er graag getuige van geweest, maybe de volgende keer
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Allkart
|
Geplaatst: ma apr 13, 2009 6:28 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
@wilfred Ik wist ook wel dat jij dat wist van wie er een duet hadden. denk ,zet er toch nog even namen bij ook op nieuwe banden weet ik dat ik een hele kluif heb aan frank. Maar toch zal ik het proberen ,net als als iedereen. Het is erg leuk tegen frank te rijden. de combie Biland en Frank-tkm is een erg leuke/eerlijke competitie moet ik zeggen. normaal gesproken staat de tkm stil voor een vt-250 er. en is dat geen competitie (oftewel niet eerlijk) . mede denk ik om het gewicht. maar ook zeker kwa rijstijl. is dat bij frank wel zo. En de volgende keer gaan we het vrolijk weer proberen. Dus mensen daag elkaar een beetje uit. en maak er een vriendelijke competitie van. (buiten de time attack om) zoals zaterdag ik en frank ,mag zeker vaker gebeuren. Erg leuk en spannend!!!!! @ettiene wij zijn idd broers. ik ben de gene die zaterdag gereden heeft (idd gekleurde overall) . het uitstapje was idd zoals jij noemt "spectaculair". zoals ik dat zelf ook dacht. maar op moment dat ik thuis was dacht ik nog na over het voorval. En bedacht me dat het toch nog wel gevaarlijk was om zohard door te schieten. Het is allemaal goed afgelopen ,en schrikt me verders niet af. doordat het een technisch mankement was. normaal gesproken zou niemand daar terecht komen ,waar ik hem geparkeerd had Ben samen met frank na de middag nog even wezen kijken op de plek waar ik geland was. schade: 2 vrij dunne boompjes die mij hebben doen afremmen (omvergereden) en een zeibak ingedeukt.
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Frankje
|
Geplaatst: ma apr 13, 2009 9:56 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@Allkart Was inderdaad leuk gevecht met onderlinge respect (staat bij mij hoog in het vaandel) Was ook heel leuk dat ik er op de rechtestukken net niet langs kwam en echt knap verdedigdend gereden Gelukkig dat je helemaal heel eruit kwam na je boswandeling, Dacht al bij me zelf, ren maar met je broer mee om te kijken of alles nog beetje okee is. En zoals we inderdaad zagen heb je denk ik best geluk gehad met die stronkjes die hebben afgeremd, wat erachter stond was wat moeielijk omver te rijden Laat maar weten als je weer gaat rijden @Wilfred Denk dat je inderdaad stuk sneller bent met gas de bocht door ipv rollen. meestte bochten met TKM zit ik redelijk vroeg al op het gas (dus voor de apex) Alleen sommige bochten had ik veel onderstuur (dus zit nu voor weer wat breder) Thnx voor de complimenten van het gevecht met ronald (allkart) Zag inderdaad wat mensen aan begin rechtestuk start/finish zitten. Kreeg er wel goede adraline kick van. heb heel wat keren weer erachter moeten duiken omdat ik het net niet haalde en ronald heel mooi stand hield. Ik denk dat de Wankel en Swiss zowiezo in de 29 komen, Biland, moeielijk te zeggen. TKM is denk ik niet te doen. Denk dat ik met de TKM op 30.20 blijf hangen. Of het moet echt veel schelen dat het in de nacht nog had geregent. En ik wonderbaarlijk me lijnen nog kan verbeteren en 2 tienden daar mee nog pak. De rest moet je dan winnen met afstellingen en het aanvoelen van waar de kart nog sneller kan door eventuele aanpassingen. We zullen zien wat het Seizoen brengt.... Iengeval heeel veeel gezelligheid ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Allkart
|
Geplaatst: di apr 14, 2009 4:10 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
@frank Zaterdag gaat ik weer rijden. maar dan weer met de 390.
De biland moet weer uitgelijnd worden. en weer opnieuw tandwielen kettingen halen. heb nu getest met de extreem tandwiel 74T(hardere soort) met de D.I.D. DHA ketting. Dit heeft nu 4,5 uur meegedraaid. Alles was nieuw incl. de voortandwiel. ook heb ik telkens netjes gesmeerd en gespannen.
achter tandwiel zou ik nog +/-1 uurtje kunnen gebruiken en de ketting ook. (al is die wel aardig gekleurd (heet geworden) maar het nieuwe probleem is de voortandwiel. 11T Die slijt dusdanig hard ,dat ik weer over ga stappen naar 13T. nadeel dat achter weer een groot tandwiel komt. om de overbrenging gelijk te houden komt dat neer op 85/87 Tands.
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Frankje
|
Geplaatst: do apr 16, 2009 1:49 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@allkart dat is wel balen dat de boel zo snel slijt Me 390 heb ik nog steeds niet klaar staan. Ik rij nu met de TKM met een verhouding van 12/74. Ben benieuwd wat de andere TKM`s op Driebergen gaan doen. Voorlopig moet ik ff rust houden (nog steeds last van me ribben)
@Wilfred Met hoeveel mensen rijden we nu in klasse 5? Is trouwens ook het geluid van de TKM gemeten?
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Wilfred
|
Geplaatst: do apr 16, 2009 2:32 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Frank,
Ik weet niet precies hoeveel er in klasse 5 meedoen, maar in ieder geval 4x Swiss, 1x TKM Als Mike met zijn Swiss ook meedoet zijn we al met z'n 6en. En vorig jaar reeds er nog een Swiss rond (af en toe), dus wie weet wat er nog bij komt.
Ik heb ook al last van mijn linker ribben; mijn ribprotector is niet best meer dus ik moet een nieuwe hebben want mijn ribben waren alle kleuren en nu nog steeds erg gevoelig.
En TKM is gemeten, maar Ruud weet de uitkomst....
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Allkart
|
Geplaatst: do apr 16, 2009 4:13 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
Als je je ribben al begind te voelen ,kan je idd beter rustig aandoen. vorige week zaterdag begon het ook zeer bij mij te doen. en afgelopen zaterdag had ik er geen last meer van. misschien hebben jullie dat wel gezien. maar ik heb tapijt in de zeikanten gedaan van m'n stoeltje. het ziet er niet uit ,maar functieneert wel. daarbij gebruik ik de zelfde protector als frank. (zit eigelijk voor geen meter, maar werkt wel) ik had voornamelijk last van de bouten in de stoel. dat is opgelost door dus eerst tapijt te plakken. en daarna weer de bouten te monteren. zodat het allemaal wat egaler word. en het kost niets ,en is makkelijk zelf te doen Ronald
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Ruud
|
Geplaatst: vr apr 17, 2009 11:16 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm Berichten: 154
|
Er zijn mensen die me hebben zien staan meten wat het geluid betreft. ik heb alleen de waarden van de swiss en de tkm op geschreven. Wat er op de baan ongeveer gesteld wordt is 90dB, en ik heb natuurlijk wel gekeken naar wat de andere karts deden, en ik kan zeggen dat de 390 soms er even boven piekt maar over het algemeen er onder blijft. met pieken bedoel ik ongeveer 92dB, de pro blijft er net onder de tkm heeft pieken naar 94 en de swiss een piek van 97dB.(er reed ook een billand met dubbele demper en speciale lucht inlaat, maar ook deze had nog uitschieters naar 92/93 dB) de Swiss is wel gemeten met orginele uitlaat (die van Wilfred) Dit is einde rechte stuk achter op het circuit op vol toeren Met de demper zoals ET en ik getest hebben komen we ook op een piek van 94dB uit Het verschil is dat de swiss wel zwaarder van toon is en daardoor voor het gehoor wat harder dan de TKM klinkt Ik heb dit gemeten met de meter van Repco, met deze meter is het wel wat moeilijk meten omdat hij nogal richting gevoelig is, een iets andere stand en je hebt al weer een andere waarde te pakken.( we kunnen dus ook niet zeggen of we te hard zijn omdat we niet op de juiste plaats meten en we de afwijking van de meter niet weten, dus ten opzichte van de gestelde 90dB kunnen we niets zeggen, alleen wat de onderlinge verschillen ongeveer zijn)Ik heb dus ook om een beetje gelijke metingen te krijgen de meter op een paaltje gelegt zodat deze altijd in de zelfde richting de meting deed. Als je morgen weer zal meten zal je weer andere waarden hebben, het ging ons er alleen even om of het met de dempers duidelijk minder geluid is, en dat is zo. Om exacte metingen te krijgen zal er op een andere manier gemeten moeten worden met andere apparatuur. we mogen er nu even mee rijden en gaan afwachten waar Ben ( de Paauw) (kart van Kees) mee komt. Verder moeten we afwachten wat de baan gaat beslissen, we willen natuurlijk niet dat de baan problemen krijgt door geluids overlast. Het is dus best mogelijk dat de baan zegt dat we nog zachter moeten, het is alleen de vraag of dat technisch mogelijk is zonder te veel vermogen in te leveren en dan kan het maarzo betekenen dat de baan niet geschikt is voor de swiss motoren en we moeten uitwijken
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
djraymo25
|
Geplaatst: za apr 18, 2009 9:16 am |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 11:50 am Berichten: 117
|
Ik denk zelf dat de richting van de uitlaat ook iets meegeeft billand staat naar buiten gericht het is dus aan te raden om vanuit diverse richtingen metingen te doen op eindhoven hoor je geen rotax als ze voorbij komen over de start maar als ze op het andere stuk achterin rijden hoor je ze veel meer,
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Frankje
|
Geplaatst: za mei 02, 2009 9:56 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Ben benieuwd naar de Stand van de Maand April. Nog mensen die in de maand mei gaan Attacken?? @Ruud Hou je er wel rekening mee dat de TKM meer geluid maakt omdat ie geen weerstand heeft ivm mijn gewicht hihihihihihihih ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
hilco
|
Geplaatst: wo mei 06, 2009 9:56 pm |
|
Geregistreerd: di jan 27, 2009 7:14 pm Berichten: 9
|
Hallo allemaal,
Ik ga me denk ik ook inschrijven voor de attack. Ik heb een TKM, al vaak met Wilfred over gesproken. heb nu 2 x gereden en rij ongeveer 32,2. Wat ik wel eerlijk zou vinden (wellicht in de toekomst) is dat er een "gewichtshandicap" bij zou moeten komen. Mijn buurman rijdt ook op driebergen (rijdt ook rally's) en is ca 30 kg zwaarder dan ik. Scheelt ongeveer een volle seconde ! Een vedergewicht, een goed gevoel voor kart, een een goed setje rijdt eenvoudig sneller dan een zwaarder iemand. Idee ?
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
954rr
|
Geplaatst: wo mei 06, 2009 10:14 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Hoi Hilco, Inschrijven en meedoen met de T.A.C. moet je zowieso doen, geen discussie mogelijk Wat jij schrijft over een gewichtshandicap klopt natuurlijk wel maar is in de praktijk haast niet uit te voeren, dan zou iedereen die mee wil doen zichzelf eerst aan de technische controle moeten melden, Lichaamsgewicht, stroomlijn van de helm ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif) en de kart op de vermogensbank. Met alle data die je dan hebt een wiskundige inschakelen en een conversieformule toe passen, lijkt me niet haalbaar, we gaan dit alleen toe passen op Frankje. (hij weet wel waarom) De T.A.C. is gewoon in het leven geroepen om een vrienschappelijke "competitie"op poten te zetten en je hebt een beetje een handvat wat de rondetijden van anderen betreft, weet je of je een beetje goed zit. (of niet, zoals ik ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif) ) In ieder geval welkom bij de club, laat even weten wanneer je gaat rijden, misschien kunnen we even kennis maken.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Frankje
|
Geplaatst: wo mei 06, 2009 10:41 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@Hilco Leuk dat je mee gaat doen aan de Time Attack!! Mooi dat er weer paar TKm`s zijn op Driebergen ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) @945RR Ik vond die 15 PK wel een mooi compensatie voor het gewicht Maarre als gij wilt mag uw wel die hele wiskundige formule toepassen op mij hoor. Alleen mijn "magische" sokken mogen niet getest worden Wanneer ga jij weer de baan op?
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Wilfred
|
Geplaatst: do mei 07, 2009 8:40 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ha Hilco, Inderdaad, gewoon meedoen met de TAC, want het is altijd leuk om je te meten aan anderen. En zoals 954rr al schrijft, we hebben er gewoon de middelen (mensen/tijd) niet voor om gewichtsverschillen etc mee te nemen in deze - overigens geheel vrijblijvende en kosteloze - competitie. Het idee erachter is dat er een toegevoegde waarde is aan het rijden op Driebergen (de TAC is voor zover ik weet uniek in NL) en dat je je eigen tijden kan vergelijken en een eventuele verbetering kunt signaleren naarmate de maanden voorbij gaan. Zo zie je je of je vorderingen maakt, uiteraard wel rekening houdend met het weer, gebruikte banden, afstelling etc. Dat maakt het karten juist zo leuk vind ik + het is elke maand weer spannend hoe je in de TAC tijdenlijst presteert.... En dan het geval gewicht.... Frankje is er een goed voorbeeld van, want als we de conversie formule erop los laten moet hij ongeveer 11 kg wegen ![Liar :^o](./images/smilies/eusa_liar.gif) om met de TKM een tijd te rijden van 30.40 seconde. Ja, zelfs sneller dan de grote ouwe zware mannen met de Swissauto's ! Daarom hebben we Frankje ook in klasse 5 gezet, want in klasse 4 waar hij hoort zou hij geen concurrentie hebben. Maar los van zijn gewicht kan hij ook wel een beetje sturen, dus dat zal ook wel meespelen ![Applause =D)](./images/smilies/eusa_clap.gif) . Hilco, tot op de baan en we zien je tijd de volgende maand wel verschijnen op de lijsten.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
hilco
|
Geplaatst: do mei 07, 2009 9:09 pm |
|
Geregistreerd: di jan 27, 2009 7:14 pm Berichten: 9
|
jongens , jongens wat een reacties... erg leuk, maaruuu het ligt toch allemaal niet zo gevoelig ?? Er zijn natuurlijk heel erg veel zaken toe te wijzen en natuurlijk als je heel erg goed kan rijden maak je ook een goede tijd ! Stroomlijn sokken helmen etc schelen allemaal, maar we weten ook dat accelereren op driebergen ook heel erg belangrijk is. Gasgeven en wegrijden van iemand is dan een kwestie van veel geld hebben.. en willen uitgeven. Dat gewicht hierbij ook een hele grote rol speelt, weten sommigen wellicht nog van schooltijden (hoe was het ook alweer iets iets met m en a en F??). De rest van alle zaken is veelal van ondergeschikt belang bij het gewonen gasgeven op het rechte stuk. Als ik me rot schrik als er weer zón wankel op het rechte stuk en na 1 van de bochten me voorbij komt, vraag ik me toch af hoe hij die snelheid krijgt en haalt... Ik vind dat geen kunst. Dat is een kwestie van het pedaal diep intrappen en ervoor zorgen dat er voldoende (dure ) sappen naar het aggregaat worden gestuurd, die vervolgens het rubber met heel veel kracht op het asfalt drukt.. Het mooiste zou zijn, als je bij dezelfde kart, met dezelfde berijder gewicht kan toevoegen naar een normgewicht. Ga daarna de ronde tijden (max tijden) nog maar eens bekijken. Dit doen ze toch ook bij prokart ? Ik kart regelmatig, ben laatst op zón huurkart gewoon zoekgereden door een collega die 30 kg lichter was. Leg dat maar eens uit.
Ik ben ook zeiler, en daar werkt het eigenlijk ook zo, alleen met de boot zelf. Een snelle boot heeft een lagere handicap en moet daarom in een wedstrijd ver vooraan varen. De tijden worden met die handicap verrekend tot een eindtijd. Zo kan het zijn dat iemand met een zware stalen schuit de wedstrijd gewoon kan winnen.
Ik ga me lekker inschrijven en kijken hoe het gaat. Ik vind het leuk om mee te doen, en mijn eigen tijden te zien. Bedankt voor alle reacties, ik zal mijn buurman ook vragen, die heeft een subaru. Valt hij ook in klasse 4 ?
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |