Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: vr apr 03, 2009 5:02 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Deksel, Ik denk niet dat ze het absolute ronderecord gebroken hebben, want zoals Frankje al aangaf is er in een wat verder verleden door de zoon van de eigenaar met een wankel gereden. Ik weet niet welke tijd er toen is gereden, maar dat dat veel sneller is dan 31s staat boven water, mede doordat de betreffende rijder echt wel een potje kan sturen, er voordat de Stegmoto's er waren door een andere Wankelrijder reeds onder de 31s is gereden en recent door iemand ( ![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif) ) met een TKM 30.77 is gereden. Dus het absolute baanrecord is niet verbroken met 8 tiende van een seconde en misschien wel helemaal niet verbroken... Ik zal het eens navragen. Wat niet wegneemt dat de Stegmoto jongens snel waren, en dat zonder specifieke afstelling voor Driebergen en met oude banden. Maar dat het sneller kan staat vast, want ik heb tijdens het inrijden van mijn Swiss al 30.74 gereden zonder echt volluit te gaan. Dit jaar gaan we wel zien waar we met de Swissen op uitkomen en wie weet kunnen we eind van het jaar met de Stegmoto's afspreken op Driebergen en zien waar we staan t.o.v. de profs (wij zijn "maar" recreanten).
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Ruud
|
Geplaatst: vr apr 03, 2009 9:59 pm |
|
|
@frank ik heb wel een gebruikte 70 tands voor je Heb ik altijd bij me Dus als je wil kan je die morgen middag erop zetten Moet je maar kijken
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Frankje
|
Geplaatst: vr apr 03, 2009 10:11 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@Ruud Thnx voor het aanbod!! Heb toch maar besloten om een andere dag te gaan rijden. Hopelijk volgende week ook nog zulk weer ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) Veel succes morgen (en hopelijk zit je gelijk goed met het geluid van de swiss)
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Ruud
|
Geplaatst: zo apr 05, 2009 11:04 am |
|
|
Gister getest wat geluid betreft, Was duidelijk ee stuk zachter dan de orginele uitlaat. Na een meting een piek van 97dB gemeten einde lange stuk achter op het circuit. Dit zou te hard zijn maar Rebco vondt dit al een heel stuk beter en vind het nu even geen bezwaar dat er mee gereden wordt. We gaan wel afwachten wat straks de demper van Ben doet op kees zijn kart om te kijken of die nog wat rustiger is. Dit is gewoon gemeten met een analoge meter we moeten straks dus gewoon het verschil bekijken met de demper van Ben en afwachten wat de Baan zegt.
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Frankje
|
Geplaatst: zo apr 12, 2009 7:17 pm |
|
|
Was weer leuk om te rijden vandaag. Record van de TKM naar de 30.40 gebracht. OP naar de 30 laag @ruud Neem je volgende keer een bbq voor me mee ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
954rr
|
Geplaatst: zo apr 12, 2009 8:03 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Een wereldtijd Frank, kan haast niet beter zal je denken!!!!!!!! De tijd zal het leren. We moeten inderdaad een keer een BBQ ontsteken, en dan gaan we je VETMESTEN, of vrijwillig met 40Kg lood aan de stoel.
@Wilfred hoe is jouw dag verder verlopen? tijd?
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
jeffrey1991
|
Geplaatst: zo apr 12, 2009 8:25 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
ik zag je rijden etiene ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) met de seat en de mooie kart achterop ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Frankje
|
Geplaatst: zo apr 12, 2009 8:41 pm |
|
|
@Etienne Thnx man Kan nog wel beter, heb om half 7 nog even afgesteld en reedt toen nog een 30.53. De tijd van Wilfred was volgens mij 30.58. Hij was toen nog niet helemaal ingereden. Ik denk dat Wilfred uiteindelijk 29 hoog/half gaat rijden
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Wilfred
|
Geplaatst: zo apr 12, 2009 9:36 pm |
|
|
Ok Frank, Wat hadden we nou afgesproken..??? Je zou niet harder gaan dan ik... In ieder geval echt een beste tijd ! En terecht dat je bij ons in de klasse zit ! En misschien hebben we het je niet verteld, maar de TKM heeft echt maar 20pk hoor en geen VT250 pk's..... Niet nog harder gaan, want dan staan wij met onze VT250 zo voor l... ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
954rr
|
Geplaatst: zo apr 12, 2009 9:45 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@Wilfred Je zal toch een keertje gas moeten gan geven want jij bent tenslotte toch de vaandeldrager van de VT250 @Jeffrey Kan inderdaad kloppen, ik ben even samen met Ruud naar Driebergen geweest om een uitlaat te testen, word ik dus ook al onderweg gespot ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Frankje
|
Geplaatst: ma apr 13, 2009 1:48 am |
|
|
@Wilfred Thnx! Was wel leuk om te rijden met elkaar!!! Aiiii....aan die afspraak wou me rechtervoet niet luisteren en ook die motor naast me niet Blijf me best doen om je voor te blijven in de Time Attack, de vraag is ...... Hoe lang kan ik dat volhouden Denk namelijk de eerstvolgende dag dat we samen op de baan zitten kijhard wordt ingehaald door je. Dan maar een nieuw doel voor mezelf: 29 hoog ![Liar :^o](./images/smilies/eusa_liar.gif) hihihiihihhwhahahahha
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Wilfred
|
Geplaatst: ma apr 13, 2009 9:53 am |
|
|
@Et, Ging best aardig gisteren. Alleen moet ik nog wat aan mijn rijstijl schaven om het potentieel uit de Swiss te halen. Gister nog ff met Ruud gesproken en die heeft hetzelfde idee als ik: je moet de kart niet laten rollen in de bochten (doe ik nog te veel in de langzame bochten) maar meer met het gas erdoorheen trekken. Maar goed, heb ik weer wat om uit te proberen. Daarnaast moet ik mijn voorremmen laten reviseren en dan ben ik er helemaal klaar voor om alle toeren/power te gaan benutten. En was nog een leuk gevechtje aan het einde van de middag tussen een Biland en een TKM op Driebergen gister..... op het begin van de rechte stukken zat de TKM steeds naast de Biland, waarna het vermogen van de Biland ervoor zorgde dat de TKM er net niet voorbij kwam. Maar na een paar rondjes zat de TKM rijder toch eerder naast de Biland en kon aan het einde van het rechte stuk er voorbij ! Vooral het bochtenwerk zorgde ervoor dat de TKM-rijder sneller was dan de Biland, echt leuk om te volgen dat gevecht. Toen de TKM er voorbij was het gelijk niet meer spannend, want per ronde liep deze rijder > 1 seconde uit..... Applaus voor het gevecht en hulde aan de rijders (netjes gereden, elkaar respecteren, maar wel vol ervoor gaan op de milimeter naast/achter elkaar). Ik weet niet waar die TKM (rijder) vandaan komt ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif) , maar er is weinig mis mee.... ![Applause =D)](./images/smilies/eusa_clap.gif) . Gelukkig heb ik gehoord dat je pas een VT250 mag rijden als je meer dan 70kg weegt, dus dat gaat voorlopig nog wel goed. En vaandaldrager ??? Dat is Kees toch, aan hem de eer want hij was de 1e met de Swiss !
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
954rr
|
Geplaatst: ma apr 13, 2009 11:22 am |
|
|
Haha, mooi verslag. Keep up the good work en ik kijk uit naar de 27e
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Allkart
|
Geplaatst: ma apr 13, 2009 11:39 am |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
Dat leuke gevecht waren ik en Frank. Dat frank gister weer de snelste was ,was goed te zien vanuit de pits ook. per ronde was ik echt grip aant verliezen (dat niet wil zeggen dat ik sneller ben dan frank) enigste wat ik kon doen was verdedigend rijden. maar dat hield ook snel op. frank moest profiteren ,en dat deed ie ook. ik verlies zoveel grip dat ik wijd in de bocht in het midden kom. en flits.... daar ging frank me voorbij aan de binnenkant!! en kon idd niet meer in de buurt komen van frank . maar.... nogmaals. twas super leuk. met een leuk aandenken van dit duel. voor het eerst blaren op de band gehad. en tot canvas opgereden.
En dat uitstapje van mij gister ,dat ik in de boes boes terecht kwam. Het zag eruit als een domme actie ,wat ik zelf ook niet snapte. na de kart uit de struiken gehaald te hebben (frank ,hier me bedankje nog voor) heb ik hem nog terug gereden. Het zag ernaar uit dat er niets aan de hand was. na een rondje te rijden. wist ik pas wat er op het moment gebeurd was. m'n hele achterrem was weggevallen. waardoor ik rechtdoor schoot. het was de 2e keer dat ik ermee ree. Ik weet nu wel ,wanneer je een gebruikte kart koopt. je ook goed de remcilinders moet controleren. De cilinder is niet kapot. maar was verkeerd in elkaar gezet. waardoor een borgpen was weggelopen van de rem-hevel.
Het is allemaal goed afgelopen. en was een fantastische dag !
ps. wil niet zeggen dat we de remmen nooit gecontroleerd hebben. de olie ververst en opnieuw ontlucht. maar het technische mankement niet gezien. @ruud. ik zag je db-meten langs de baan toen ik aan het rijden was met de Biland. Heb je de Biland ook gemeten ?
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Wilfred
|
Geplaatst: ma apr 13, 2009 1:08 pm |
|
|
Ha Ronald,
Ik wist wel dat jullie dat waren hoor ! Was een leuk gevecht, zo zie ik ze graag. En ik wist ook dat je banden ver heen waren, dus niks ten nadele van jou hoor ! Volgende keer nieuwe banden en dan weer het gevecht aan met Frank (wordt tijd dat ie een keer niet de snelste is, nog afgezien van de Wankel dan maar daar komt ie ook al aardig in de buurt...).
En ik had al zo'n vermoeden dat het iets met de remmen moest zijn, want anders ga je er op dat punt niet op die manier vanaf !
En wat ik gehoord heb van Ruud is de Biland veel stiller dan de Swiss.
Was inderdaad weer een lekker kartdagje, met inrijden ben ik nu klaar en heb mijn PR inderdaad verscherpt naar 30.58; en omdat ik van Et nu eindelijk eens echt moet gasgeven gaan we voor een tijd in de 29 seconde als doelstelling. Ben benieuwd wie die tijd als eerste gaat rijden; TKM, Biland, Swiss of toch die Wankel (adel verplicht)....
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |