| Auteur | Bericht | 
	
			| ronracing4 | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo maart 22, 2009 5:58 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo maart 01, 2009 5:54 pm
 Berichten: 52
 | 
				
					| he hallo mannen
 nou heb het kartje lopend
 heb op een industrie terrein even lekker kunnen rijden
 nu heb ik nog een paar vragen
 is er iemand die mij kan komen helpen met het afstellen van het blokje
 krijg hem met een spanbandje vrij makkelijk aan maar aanduwen wil hij niet echt aanslaan
 ik denk dat dat gewoon een kwestie van afstellen is of zie ik dat verkeerd
 ook heb ik er nieuwe benzine in gedaan heb op 9 liter benzine een half flesje olie gedaan dus ongeveer 1op 18
 maar na ff gereden te hebben gooit hij aan alle kanten de olie uit de uitlaat is dat normaal of doe ik iets helemaal verkeerd
 en nog ff een vraag je over de ketting ,hoe strak moet die staan????????
 graag hoor ik van jullie
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| -Nick- | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo maart 22, 2009 6:06 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di feb 12, 2008 5:57 pm
 Berichten: 488
 | 
				
					| Het is vrij normaal dat er olie uit de uitlaat komt als hij wat te rijk staat. De ketting moet niet strak staan, maar ook niet bungelen zeg maar.   _________________
 Merlin - Rotax Max sr.
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| ronracing4 | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo maart 22, 2009 6:45 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo maart 01, 2009 5:54 pm
 Berichten: 52
 | 
				
					| ok maar wanneer staat ie nou armer of rijker is dat het stelschroefje  indraaien of uitdraaien en dan mag ik aannemen dat dat bij de lucht ook zo is
 
 
 groeten ron
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Riseoffear | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo maart 22, 2009 7:06 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do jan 29, 2009 7:43 pm
 Berichten: 188
 | 
				
					| Wij draaien hem in , Ketting kan je het best zetten dat je hem iets heen en weer kan tikken _________________
 Intrepid Cruiser/ 125CC ICC CRS
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| jeffrey1991 | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo maart 22, 2009 7:11 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
 Berichten: 1749
 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
 | 
				
					| de ketting moet je ong. een cm tot anderhalf heen en weer kunnen bewegen.. Als je teveel mengt ( teveel olie ) lijkt het me logische aangezien hij de olie niet volledig ontbrand (A)
 
 Succes ermee
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| ronracing4 | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo maart 22, 2009 7:23 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo maart 01, 2009 5:54 pm
 Berichten: 52
 | 
				
					| oke als je hem te veel smeertmaar heb dus net gezegd dat ik op 9 liter benzine een halve liter olie hebt gegooid dus ongeveer 1op 18
 is dat dan te vet of juist niet
 en als je de schroefjes indraaid staat ie dan juist rijker of armer
 
 
 groeten ron
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| David | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo maart 22, 2009 10:53 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
 Berichten: 9713
 Woonplaats: Puttershoek
 | 
				
					| Als je de schroefjes indraait, dus met de klok mee, dan staat ie armer. 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| ronracing4 | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo maart 22, 2009 11:16 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo maart 01, 2009 5:54 pm
 Berichten: 52
 | 
				
					| hehe dank je dat wou ik ff weten bedankt 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| The overtaker | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma maart 23, 2009 9:50 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm
 Berichten: 252
 | 
				
					| Je kan ook even proberen tijdens het rijden, als je volgas rijdt het gas iets terug te nemen en kijken of hij dan nog even blijft doortrekken dan staat hij ook te rijk. _________________
 Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| ronracing4 | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma maart 23, 2009 8:44 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo maart 01, 2009 5:54 pm
 Berichten: 52
 | 
				
					| oke bedankt mannen voor de antwoordenben in een korte tijd al een stuk wijzer geworden dankzij het forum
 nu alleen nog een raceoveral schoenen en handschoenen en een witte voorbumper(spoiler) en het kapje voor voor het stuur en dan een eerste dagje naar strijen
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Dutchman40 | 
				
				
					|  Geplaatst:  di maart 24, 2009 10:22 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma dec 08, 2008 12:02 pm
 Berichten: 22
 Woonplaats: Nieuw-Vennep
 | 
				
					| volgens mij is het beter om 1 op 25/30 te mengen,beetje afhankelijk van welk type motor.kan het verkeerd hebben hoor maar hier zijn meerdere topics over,suc6
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| DH-karting | 
				
				
					|  Geplaatst:  di maart 24, 2009 2:14 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
 Berichten: 752
 Woonplaats: Rijswijk
 | 
				
					| Als je snel van je motor af wilt misschien.Maar een 100cc moet je gewoon 1:18 / 1:20 smeren
 _________________ 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Swiss 100cc iame Racer | 
				
				
					|  Geplaatst:  di maart 24, 2009 5:53 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
 Berichten: 481
 Woonplaats: geesbrug
 | 
				
					| 1:18 altyd goed  _________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan  
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| joris | 
				
				
					|  Geplaatst:  di maart 24, 2009 6:14 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
 Berichten: 4140
 Woonplaats: lieshout
 | 
				
					| wel zorgen voor de juiste olie bij een volle syntheet wil die niet goed lopen als je hem 1 op 20 smeert 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  |