Auteur |
Bericht |
954rr
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 10:47 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@Wilfred
Even een kleine correctie. Mijn as is niet krom door een buitenbaans uitstapje, simpelweg omdat die niet gemaakt is. Wat jij denk ik bedoelt is mijn kunst en vliegwerk aktie (met 4 wielen los) door het foutief aanremmen en daardoor ver van de ideale lijn toch de bocht door, en tsja daar zit een ................hobbel.
@Kees Leuk je ook eens te "lezen"op het forum. Wat je zegt zal wel eens kunnen kloppen en dat moet proefsgewijs worden uitgevogelt. Net wat Wilfred zegt daar krijgen we wel de ruimte voor op de baan, want ik moet zeggen dat de bereidwilligheid er wel is om dit tot een goed einde te laten komen.
@Ronald Jij hebt er wel een hoop werk van gemaakt joh, heb je dat naar aanleiding van de klachten in Driebergen gemaakt of heeft het een andere reden gehad?
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Allkart
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 10:52 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
@marlon_ruchtie
nee... de voorkant van de sidepod had ik dicht gemaakt. en had ik in de sidepod een extra luchtfilterbak gemaakt. die je op de foto niet ziet. vandaar dat er ook aan de zijkant een rooster (opening) zit.
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
|
Allkart
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 11:00 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
@etienne
Dit heb ik zelf niet bedacht. wel heb ik het iets aangepast dat met de extra filterbak in de sidepod. Dit komt van Frits af (je weet wel ,die met de Wankel) die heeft dit zo'n 3 jaar geleden moeten doen. en hebben wij dit zo overgenomen. En dat was idd voor Driebergen.
Nu staat het blok op een andere frame met andere type sidepods. waar ik wel weer iets anders moet verzinnen. omdat de sidepods wat kleiner zijn. de slangen blijven zoiezo wel voorlopig. Ben nog bezig iets anders te maken. maar dat moet ook nog gestest worden. zodat het allemaal wat netter en compacter word.
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 11:41 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm Berichten: 154
|
@Wilfred, Dat uitstapje was einde rechte stuk daar zitten nu net geen gaten.
Verder is het zo dat er nu een norm wordt aangehouden van 90dB, maar men meet uit de losse pols met een handmetertje. Ik weet dat als je dit wil meten het 6meter uit de baan moet zijn en op 3meter hoogte. Laat ze dit dan doen dan weet je werkelijk wat het geluid is, en zet er dan een duidelike meter neer zodat iedereen die daar rijdt het kan zien. Er zijn namelijk ook honda blokjes die over de 90 heen gaan. Vervolgens hoor je dat het niet om de dB gaat maar om het gehoor, het klinkt harder.....zegt men. Nee het klink zwaarder en dat hoeft niet altijd harder te zijn. Dus wat is het nu wat je hoord of wat je meet, ik denk wat Et ook zegt, laat ze nu eens met richtlijnen komen dan weten wij ook waar we aantoe zijn, en roep niet zomaar wat. Want!!!! en daar komt i ,,,,, Eigenlijk mogen er alleen maar honda motoren rijden"zegt men nu ineens weer" Duuuuussss mogen wij daar zowiezo eigenlijk niet rijden. "toch"of zie ik dat verkeerd. Wat heeft aanpassen dan voor een zin, want als men komt controleren ( wie dat ook mag wezen) zal dan constateren dat de baan zowiezo in overtreding is, met of zonder te veel geluid. en lopen ze zowiezo het gevaar hun vergunning kwijt te raken. Maar eigenlijk snap ik er niets meer van, en waarom!!! omdat er eerst gezegt wordt dat de baan alleen voor 4takt is, maar er wel een vergunning is voor 2takt, maar om ellende te voorkomen de 2takt wordt geweerd om het geluid en nog een reden, maar die doet hier niet terzaken, vervolgens wordt er gezegt dat er eigenlijk alleen met 4takt honda mag worden gereden.????????? wat is het nu???? Ik weet het niet meer, maar een ding is duidelijk er moet wel wat veranderen, want zo kan het niet langer wat mij betreft en zal er met de baan overleg moeten plaats vinden en er richtlijnen moeten komen. want nu zegt de een dit en de ander dat, en dan heb ik het niet over de mensen die de baan bezoeken. SPREEK DUIDELIJKE TAAL, SCHRIJF HET OP, EN HANG HET OP, ZET HET OP DE SITE. en men weet wat er aan de hand is, is ook handig voor de mensen die van verkomen,die staan dan niet voor een dichte deur (hek) Zo moeilijk kan het toch niet wezen
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
|
Allkart
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 11:55 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
Ik ben het verders wel met ruud eens. Nu het drukker word op driebergen ,moeten ze idd komen met juiste voorschriften. zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is (ook mensen die er nog nooit zijn geweest). er moet idd wat ondernomen worden. Dit wekt ook alleen maar frustraties op ! daa hou ik het ff bij *edit* 1 ding ben ik zeker. Driebergen doet dit niet om mensen te pesten. Eigen rijders en normale gezellige rijders staan hoog in het vaandel in driebergen bij de eigenaars.(mede door het goede sfeer daar) alleen zitten zei denk ik ook met de handen in het haar. gewoonweg "denk ik" dat ze nooit gerekend hebben op zo'n toename met rijders op driebergen en daarbij de vt-250 karts. paar jaar geleden reden er eigelijk nauwlijks tot nooit vt-250 ers. bedoel. weinig omwonenden zullen klagen over een paar huurkarts ,pro's en 390's . nu word het anders ,en daar zijn ze bang voor denk.. "slapende honden moet je niet wakker maken" vandaar dat ze alles zo stil mogelijk willen hebben. Ik heb begrip voor beide partijen.... wij karters en baan-beheerders. maar nogmaals ,het is idd tijd om te weten hoe alles nou werkelijk inelkaar zit. ook ik ben dan niet zeker met de Biland. Gr ,Ronald
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di maart 24, 2009 9:16 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ruud,
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de duidelijke richtlijnen en de juiste manier van meten (ge-ijkte meter + juiste afstand/hoogte tot de baan). Hierover zullen we inderdaad met de eigenaresse moeten praten en zullen we binnenkort maar eens inplannen lijkt mij. Ik heb nog niet vernomen dat er klachten zijn binnengekomen; ik heb nog niet geprobeerd tot waar je het geluid van de Swiss kunt horen als je van de baan afloopt dus voorlopig zijn alle uitspraken wat mij betreft subjectief en niet onderbouwd. Alleen neemt dit natuurlijk niet weg dat er wel problemen zijn die kunnen uitlopen op het weren van vele rijders. Ik heb begrip voor de angst van de eigenaresse omtrent het geluid omdat het om hun broodwinning gaat, maar ook het belang van de klant moet niet vergeten worden. Het gaat wel om een vaste groep rijders die reeds jaren met plezier op Driebergen komt, maar nu tegen allerlei problemen (en investeringen) aanloopt nu men over is gestapt naar snellere motoren (4-takt !).
Wat betreft de reden voor de kromme achterassen: ik wilde niet zeggen dat het veroorzaakt was door enerzijds naast de baan te komen (Ruud) en anderzijds het laagvliegen van Et => ik wilde uitsluiten dat het daardoor kwam (en zeker geen verwijt naar jullie toe, maar dat begrepen jullie wel denk ik)! Nu weten we dus dat de reden de hobbelige staat van de baan is..... (nu mijn achteras nog checken, maar ik vrees...).
Ronald,
Jouw kart heeft inderdaad exact de aanpassingen waar ik op doelde (ex Frits). Alleen ben ik niet zo'n voorstander hiervan, want enerzijds ben ik a-technisch en anderzijds vind ik het veel te ver gaan om zulke modificaties aan te moeten brengen. Ik heb genoeg geld uitgegeven aan mijn gehomologeerde VT-250; ik wil best kijken naar goedkope en makkelijke aanpassingen maar hetgeen je met de Biland hebt moeten doen gaat me te ver. We zullen het zien, maar ik ben minder enthiousiast omtrent mijn hobby dan circa een jaar geleden en dat is niet de bedoeling. In ieder geval kun je op deze manier met je Biland rijden op Driebergen!
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: di maart 24, 2009 10:05 am |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Ik ga mijn biland echt niet zo heftig aan ga passen speciaal voor driebergen. Ik was sowieso al van plan om op meer banen te gaan rijden met mijn biland maar als ik al die aanpassingen moet gaan maken om te mogen rijden kan ik net zo goed een kwartiertje extra rijden naar Berghem. Ik begrijp dat de baaneigenaren geen risico willen lopen maar het lijkt mij handig als er wat meer duidelijkheid komt over wat er wel en niet is toegestaan.
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
djraymo25
|
Geplaatst: di maart 24, 2009 1:52 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 11:50 am Berichten: 117
|
Extra demper is extra gewicht, en vermogens verlies, Zelfde geldt voor luchtfilters,
Ben van 10 tot 1 uur geweest daarna had ik zoveel blauwe plekken dat ik naar huis ben gegaan, Asfalt is zeer slecht in driebergen ik kwam er vroeger veel, maarik rijdt liever 30 min extra naar eindhoven voor een nette baan waar je over het asfalt kan zoeffen,
Ik heb alleen zondag mijn bilandje getest dus denk niet meer dat ik daar kom, Zal wel eindhoven worden,of bergem,
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di maart 24, 2009 4:04 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Even een ander onderwerp: leuke foto's van de VT250's op Driebergen afgelopen zaterdag zijn te vinden via de volgende link: http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=5753684DF42B35A1
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: di maart 24, 2009 7:00 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Dat zijn zeer mooie foto`s. :d En inderdaad zoals je zei: Aardig wat !! Zelf net even de kart schoongemaakt en velgje gechecked (en ja die liep hard leeg) Deze band ff opnieuw gedaan en morgen kijken of die nog steeds leegloopt. Klasse 5 - HERE I COME!!!
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
djraymo25
|
Geplaatst: wo maart 25, 2009 10:54 am |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 11:50 am Berichten: 117
|
Heb deze airbox besteld 2x voor mijn biland en dan even een meting doen,
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: do maart 26, 2009 8:36 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm Berichten: 154
|
@djraymo Waar ga je die meting dan laten doen? Op de baan of thuis? heb je een meter daar voor? Als je het op driebergen wil laten doen, dat wordt niets. Daar meten ze met een los app. Dus zul altijd verschillen meten. Als ze een vaste opstelling hebben dan zou het beter gaan. Maar succes ik hoop dat het werkt.
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
|
djraymo25
|
Geplaatst: vr maart 27, 2009 8:51 am |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 11:50 am Berichten: 117
|
Heb zelf een meter dan even kijken of ik verschil zie,
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr maart 27, 2009 9:21 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@djraymo,
Waar ga je de meting doen ? En is deze meter geijkt ? En wellicht ten overvloede, maar hou er wel rekening mee dat je de meting doet bij volgas belast; dus niet alleen op de bok en dan gas geven want dat klinkt anders dan wanneer je over de baan rijdt.
Mocht je op Driebergen willen gaan meten, dan wil ik er ook wel bij zijn om mijn Swiss te meten. Misschien kunnen we dan de meter op de juiste manier bij de baan zetten op een paal of iets dergelijks ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: vr maart 27, 2009 11:44 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm Berichten: 154
|
Als je die meting gaat doen dan kan je hem bv even aan zo'n reclame bord binden. Is wel niet helemaal op de juiste plek maar je krijgt dan wel en indruk hoe het geluid is ongeveer. En als je dan wat hebt aangepast dan kan je wel zien of het geholpen heeft. Mocht je het toevallig op driebergen gaan testen, vraag dan of je de meter van Rep ook even mag gebruiken, dan kan je zien of er veel afwijkingen onderling zijn. Als ze het zelfde aangeven kan je er vanuit gaan dat de meting wel klopt, wijken ze veel af van elkaar dan zou je even ergens een geijkte meter moeten zien te regelen om te weten welke er klop en wat dan de afwijkinge onderling zijn zodat je dat kan verrekenen
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
|