Auteur |
Bericht |
Frankje
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 4:50 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Denk dat de verschillende partijen maar is om de tafel moeten gaan zitten om dit te bespreken. En desnoods een geluidsdag houden met een geijkte meter. (want wat is nou eigenlijk de toegestane hoeveelheid geluid op Driebergen??) Wat mag wel/niet van de gemeente. Lijkt onderand inderdaad wel op Tunen van een auto ofzow (lullige is dat je het niet voor het uiterlijk doet) Nogmaals ik begrijp het van beide kanten (maar er moet wel een streep getrokken worden) Me ribben het trouwens wel goed te verduren gekregen (ondanks bodyprotector)
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 5:04 pm |
|
|
@frank Het was geen verwijt dat jij niet zuinig met je materiaal zou omgaan, helemaal niet. We weten dat jij heel snel bent,dat heb je al eerder bewezen. Ik ben er ook zeker van overtuigt dat je sneller bent dan ik en dat is puur omdat jij beter bent, daar kom ik gewoon voor uit. Waar het mij omgaat is dat (en ik heb dat heel sterk) ik constant naar de baan zit te kijken of ik de gaten kan ontwijken en daardoor minder bezig ben om de goede lijnen te rijden en ik weet gewoon dat daar wat tijd in zit die ik verlies. Het ontneemt bij mij wel een stukje plezier in de hobby. Het zou een stuk prettiger zijn als je daar niet op hoeft te letten en je puur op het rijden kan concentreren zonder dat als je een foutje maakt de boel aan puin ligt. Ik heb nu al een slinger in mijn achteras terwijl ik weet dat die perfect was. En dan heb ik nog niet eens rare dingen gedaan, zoals door een gat net langs de baan bv.(ok ben er 1x afgeschoven maar daar zaten toevallig geen gaten) Ik vind wel! dat je niet in onze klasse mee mag doen. Dit omdat je te jong bent en je hebt geen bierbuik Nee geintje, gewoon omzetten de boel en lekker mee doen in klasse 5, welkom! Trouwens, ik denk dat je daar straks alleen rijdt want wij maken met de swiss wel 100dB terwijl hij er maar 98 kan maken maximaal en je op de baan max 90dB mag hebben. Rara is weer actief, ik zie nog even geen goede oplossing daarvoor of we moeten met verschillende dempers gaan testen en om er een extra demper bij te zetten is ook geen pan. Je gaat de boel alleen maar smoren en is niet best voor het blok. We wachten wel af hoe het gaat verlopen. Oja er is weer een nieuwe regel bij gekomen, eigenlijk mogen er alleen maar honda blokjes op de baan in driebergen. Even wat stickers bestellen denk ik
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 5:24 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Met afwachten komen we er niet ben ik bang voor, vroeg of laat word je gewoon de toegang geweigerd en kun je naar huis. Het ontbreekt aan rechtlijnigheid (schrijf ik dat goed?) Volgens de eigenaar van de baan mogen er alleen kart rijden tot 90dB en alleen van het merk Honda!!!!!!! gekkenwerk natuurlijk. Ook dB metingen uit de losse pols met een niet geijkte meter werkt volgens mij niet, hier zijn richtlijnen voor. Echter wordt er al verteld dat de Swiss/ Vampire teveel geluid maakt zonder dat er überhaupt een meting verricht was. Er zal gewoon met de leiding van de baan om de tafel gezeten moeten worden om tot een oplossing te komen, een andere weg zie ik niet. Mijn kart verbouwen is voor mij geen optie, het enige wat ik ga doen is een motorfiets demper erop om te kijken wat die dan doet, puur en alleen omdat ik die nog heb liggen, andere kosten ga ik niet maken. Ik heb ook geen zin om een eindeloze dicussie aan te gaan, inmiddels is ook bij mijn kart een kromme as aangetroffen na 1 keer rijden (inrijden nog wel), dus ben ik van mening dat de baan in zijn huidige staat niet geschikt is voor mijn kart. Als dit alles niet tot een goed einde komt dan trek ik mijzelf terug uit klasse 5 en ga elders mijn geluk zoeken, helaas maar waar ....................
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 5:57 pm |
|
|
Ik ben blij dat ik er dus niet alleen zo over denk. Ik heb een krachtige motor gekocht omdat ik daar meer de kick in zag. Maar ben er ondertussen ook achter gekomen dat dit op een baan in de staat zoals driebergen te veel van het materiaal gaat eisen. ook lichamelijk krijg je zulke opdonders dat je de dag na het karten kompleet stram bent. Dit had ik niet met de TKM maar door de hogere snelheden en vermogen komt het extra hard aan. De baan is naar mijn mening in deze staat niet geschikt om er het maximale uit te halen, en dan ook nog dat gedoe met het geluid...... ik weet het nog niet, maar ik vind het even niet zo leuk meer en zit er ook hard aan te denken om het verderop te gaan zoeken.
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 7:05 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Klinkt als lijkenpikkerij, maar zo is het zeker niet bedoeld !!! Heren, jullie zijn van harte welkom bij de VT 250 wedstrijden ( zoals ik al eerder heb gemeld). Met 16 gelijkgestemden afgelopen zondag een mooie race gehad.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 7:18 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Hahaha die Alex blijft het proberen, de aanhouder ....................... wint dit keer niet.
Wat maakt de Vampire voor db's? en hoe gemeten? Ik had begrepen dat jullie een goede start van het seizoen hebben gehad, leuk.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 8:41 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
He Alex,
Was inderdaad een mooi gezicht zondag, ik was nog even wezen kijken en heb de eerste wedstrijd manche met de VT250 gezien (+ de wankels en RK1). Het is inderdaad een mooie klasse, maar ook voor mij geldt dat de aanhouder niet wint (ook al zou ik willen, het ontbreekt me helaas aan tijd en sponsors).
Wat betreft de achterassen van R&E; ik geloof dat jullie allebei een uitstapje naast de baan hebben gemaakt hetgeen de reden van de kromme achteras zou kunnen verklaren. Begrijp me goed, ik wil hiermee de situatie op Driebergen niet goedpraten, maar wellicht is dat uitstapje naast baan de reden want je weet nooit precies wat je dan raakt. Het staat voor mij in ieder geval als een paal boven water dat de asfaltlaag + alles ernaast goed moet worden opgeknapt, want nu is kans op schade hierdoor vele malen groter dan bij de meeste andere banen. Ik probeer ook de meeste hobbels te ontwijken en dat komt niet ten goede aan de tijden. En op een circuit moet je je kunnen focussen op het rijden, niet op het ontwijken van potentiele "kart-slopers" in de baan. En ook ik moet toegeven dat het plezier van het rijden op Driebergen wel is afgenomen en de hoofdreden is het gezeur over het geluid en de staat van de baan dus hierin ben ik het met jullie eens. Ik heb geen idee hoe mijn achteras erbij staat, maar ik zal dat snel checken en mocht ook die niet helemaal recht meer zijn, dan is het echt de staat van de baan die dat veroorzaakt. Ik ben er niet afgegaan en heb bijna dezelfde tijd gereden als de wedstrijd-Vampires twee weken geleden, dus ik ben benieuwd. => misschien kunnen de heren Vampire rijders ons hierover uit het ongewisse helpen: er waren er 4 aanwezig twee weken geleden en ik ben heel benieuwd naar de eventuele opgelopen schade aan hun karts door de staat van de baan. Dus graag jullie reactie hierop!!
Wat betreft het stram zijn na het rijden; dat heb ik ook en komt denk ook nog een beetje door het moeten wennen aan het geweld van de Swissjes (maar de hobbels etc. maken het wel erger, daar ben ik van overtuigd). Ik vind het jammer als we de baan zouden moeten vermijden door enerzijds het geluid, en anderzijds de staat van de baan. Voor mij betekend dat dan waarschijnlijk einde hobby, want ik heb geen idee waar ik mijn kart moet stallen (helaas geen garage tot mijn beschikking).
Maar goed, ik denk dat we allemaal even teleurgesteld zijn in de recente gebeutenissen en wie weet wordt de soep toch wat minder heet gegeten dan hij tot op heden is opgediend..... En anders, Alex: heb je nog een blik sponsors of zo ergens liggen misschien ? De karts en de rijders zijn er, dus misschien zoek je meerdere rijders voor uitbreiding van team Simone...... (geintje)
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 8:58 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Jullie willen niet weten hoe ik me voel op dit moment. Kan nog nauwelijks lopen haar kammen en noem maar op. IK heb wel een enorm leuk weekend gehad. het was genietn hoe de Vamp's en de Swiss's met elkaar aan het strijden waren. Ik telde nog niet eens mee met men 11e plaats. Julliehebben het over de kwaliteit van Driebergen. Ik weet niet hoe die baan er bij ligt maar Veldhoven is voor mijn gevoel al qua asfalt afgeschreven. Het is alleen maar hobbelen.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 9:09 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
the duke schreef: Jullie willen niet weten hoe ik me voel op dit moment. Kan nog nauwelijks lopen haar kammen en noem maar op. Als je maar lol hebt Peter Simone heeft de wedstrijd gereden met een door de fysiotherapeut ingetapete rug ivm een beklemde zenuw, je wil toch niet zeggen dat vrouwen ................. enfin, maak zelf maar af 't was in ieder geval een geslaagde dag. Tot in Emsburen ? Lex en Simone.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 9:19 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@Laten we maar hopen met ze alle dat het allemaal uiteindelijk goed komt en dat er ook maar is een nieuw laagje asfalt mag komen. (Zou toch zonde zijn als alle vaste klanten verdwijnen)
@Alex Wanneer wordt ik in het team opgenomen???? hihhihihi (geintje)
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 9:21 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Hey Alex, Ik red met een gekneusde rechter pols. Dit na een crash vorig weekend op Kerpen. Volgas de banden in en ook nog berg af. K.... wat ging dat hard. Maar we zeuren niet. Het was een geweldig evenement. Emsburen en Emmen zijn we niet van de partij. Dit door dat Joris dan Rotax Max Olympisch rijd of moet trainen. Hij staat nu 1e in het kampioenschap en dat wil ik voor hem niet verspelen. Men is op wraak uit, want hij reed nml 9,3 sec los van nummer 2. Dus tot Spa of als we ons eerder op de baan tegen komen. Want het kan best zijn dat als hij traint ik de SWISS CORSE EM SWISS AUTO mee neem. Enkele klanten zijn er ook al wild op.
groet Peter en Joris
|
|
Omhoog |
|
|
Kees
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 9:33 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 27, 2007 8:12 pm Berichten: 17 Woonplaats: Driebergen
|
"Swissers", ja zelfs die MAC man klimt maar eens in de pen. Vandaag contact gehad met iemand uit de motorsport over "ons" geluidsprobleem. Het probleem lijkt te zitten wanneer wij uit accelereren, ons probleem lijkt dus de inlaat te zijn en niet de uitlaat. De nieuwe airbox heeft 2 luchtfilters, we zouden kunnen testen door er 1 op te zetten (de oude dus) en het inlaat gat van de 2e af te plakken. Kijk maar naar onze 2takt vrienden die hebben tegenwoordig ook van die mega luchtfilters. Lijkt mij het proberen waard. We moeten dan van de eigenaar(s) wel de ruimte krijgen om dit uit te proberen.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 9:51 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ha Kees, Alle hulp en ideeen zijn welkom ! En je kunt wel eens gelijk hebben, want in het verleden heeft men een Biland ook op deze manier veel stiller gemaakt. Ik geloof alleen niet dat het originele luchtfilter op de gaten past van de airbox, want als ik het goed heb zijn deze kleiner omdat het twee zijn. Zou ik eens moeten passen, maar heb helaas de kart niet thuis; jij wel dus probeer het eens en laat het maar weten. Zonder de airbox met originele filter maakt hij iets meer herrie in ieder geval, maar niet echt heel veel vind ik. Medewerking krijgen we wel op Driebergen om het uit te testen, daar ben ik van overtuigd daar het ze veel klanten kan gaan kosten want ook de Bilands en de TKM's maken zeer waarschijnlijk meer geluid dan de genoemde 90db...... @The Duke, Misschien heb jij nog een tip ???
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Allkart
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 10:18 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
@wilfred Het klopt dat de Biland's ook aangepast moeten worden. Tkm heb ik overigens niets over gehoord !? . Dus de SA is niet de enige. -------------------------------------------------------- De Biland's moeten zoiezo een extra demper hebben en een aanpassing aan het luchtfilter. Zondag heb ik geluisterd naar de Biland's en de Swiss van Mike. wat blijft opvallen is dat de biland het meeste geluid maakt via de carb. en de swiss via de uitlaat. ook heeft Mike de airbox er weer even eraf gehad. maar hoorde eigelijk nauwlijks geen verschil. Al die aanpassingen maken het ook niet leuk ,en vaak ook niet mooier op de kart ,dat snap ik ook ! maarja... dit zijn mijn vindingen van Zondag. misschien zit ik er helemaal naast Voor de gene die geen idee heeft hoe een Biland na aanpassingen eruit ziet. hier een foto ! deze voldoet voorlopig aan de eisen van driebergen. en mochten ze met bepaalde db's komen. Kan ook ik buiten de boot vallen. Dus ik hoop echt dat alle Snelle vt-250 ers Kunnen blijven rijden op driebergen. Gr ,Ronald
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
Laatst bijgewerkt door Allkart op ma maart 23, 2009 11:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 10:42 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Is dat wel handig, je luchttoevoer in de sidepod? Krijg je dan niet alle zooi die van je wielen af komt in je inlaat?
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|