Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: za maart 21, 2009 10:17 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Swiss brigade heeft heerlijk gereden vandaag, met 4 man sterk.
Kartjes liepen goed en die van Et is nu ingereden, die van Ruud bijna en die van mij nog circa 40 minuten te gaan. En die van Kees is al ingereden (de mazzelaar). Was weer gezellig en ook nog mooi weer + nieuw PR !!
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: zo maart 22, 2009 6:00 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
FRANKY RULES....!! Big time ---------NEW LAP RECORD--------- Jammer dat m'n record met de TKM eraan is, maar ik moet zeggen : RESPECT ! Ik zal nog even niet vermelden wat het nieuwe record is, want wellicht is de tijd nog iets sneller gezet nadat ik wegging vanmiddag?? Maar ik denk dat de wedstrijd-Vampire rijders die er laatst waren ook onder de indruk zouden zijn, en mocht er nog iemand een wedstrijdrijder zoeken voor in zijn team, dan zou ik weten wie gebeld moet worden.... Frankje, hou ons niet te lang in spanning en laat straks je tijd weten.... Ps: Ben blij dat je geen Swiss rijdt.....
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: zo maart 22, 2009 7:19 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@WIlfred Thnx man voel me zeer gevleid Was inderdaad leuk daggie om te rijden ( En de Energy icm de TKM loopt als een tierelier) Het nieuwe record is niet meer nadat je wegging verbroken, Ik moet wel even velgje checken want 1 bandje liep beetje erg hard leeg. Nog gezellig dat je ff langskwam ps: Ik wil iedereen nog even bedanken die mij geholpen hebben om toch weer door te kunnen rijden nadat ik me bandje was verloren
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: zo maart 22, 2009 8:00 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
He Frank,
Je vergeet helemaal het nieuwe record met TKM te vermelden........ niet te bescheiden zijn hoor, want je mag best zeggen dat het bijna 4 tiende sneller is dan het vorige record en nu staat op :
30.77 seconde
Dus bijna net zo snel als ik gisteren met de Swiss reed.... Cool !
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: zo maart 22, 2009 8:48 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
!!!!!!! RESPECT !!!!!!!!Chapeau Frank in 1 klap alle records naar de @#$&*#. Enig idee hoe hard iedereen heeft gesleuteld, getraind, gezwoegd, gestreden en gereden heeft????????? Heel knap gedaan joh, ik ben bang dat ik met de Swiss nog ruimte moet laten zodat je me voorbij kan hahaha, Volgende tijd 30.5? ik ben benieuwd.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: zo maart 22, 2009 8:58 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@Etienne Thnx man Ik reed wel natuurlijk op Soft-Compound Met swiss ga je wel minimaal 30 laag rijden denk ik hoor. (En watbetreft tijd die jullie erin hebben gezet met sleutelen enz gelukkig, geen flauw idee) Volgende tijd, ik ben zelf ook benieuwd (er kan iengeval nog paar tienden vanaf dus wie weet is de 30.5 te halen)
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: zo maart 22, 2009 10:06 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
He Frank,
Nog sneller !!&%#$# Wacht er nog maar even mee, ik moet eerst nog verwerken dat je nu al zoveel sneller bent dan ik ooit voor elkaar heb gekregen (zelfs niet met Maxxis MM, ook een zachte band). Maar goed, gewoon doorgaan en als je te snel wordt voor ons met de Swiss, dan moeten we maar een Wankel aanschaffen om je voor te blijven.....(geintje).
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: zo maart 22, 2009 10:11 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
HIhihi Srry , maar het zit er denk ik wel in. (Bedoel verschil met Yja en Hg3 was merkbaar (en dat was alleen achter) Volgende keer zit voor er ook op. Enigste is dat ik even naar achterste velg moet kijken (die liep dus beetje hard leeg) Nieuw doel: 30.30 Komt allemaal alleen doordat het stoeltje verder naar achter staat
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: zo maart 22, 2009 11:28 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm Berichten: 154
|
@Frank Zo dat zijn tijden!!!! waar haal je het vandaan?? Ik weet wel dat ik je voor moet laten want om onder de 31 te gaan rijden wordt voor mij nog een hele kluif. Maar misschien rijd ik anders dan de jullie. Ik probeer constant al die gaten te ontwijken en dat komt niet ten goede wat de tijden betreft. Ik zag Et een keer helemaal los komen van de baan en ik heb zelf ook al een paarkeer het gevoel gehad dat ik los kwam. Voor mijn gevoel is het een kwestie van tijd dat een van ons een frame totaal kromrijd op deze baan. En als mij dat overkomt is de hobby voorlopig voorbij, ik heb namelijk niet de middelen om zomaar wat anders neer te zetten. Zoals ik merk wat voor een opdonders je krijgt in bepaalde bochten, kan dit nooit goed zijn voor je materiaal maar ook zeker niet voor je lichaam. Ik vind driebergen een leuke baan, maar als je zuinig bent op je materiaal kan je hier niet vol gaan.
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 12:18 am |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@Ruud Uhm........ magische schoenen Kan ik begrijpen als je zuinig bent op je materiaal, en geloof me dat ben ik natuurlijk ook (Heb helaas geen magisch geld boompje, of sponsor) Dat neemt niet weg dat ik toch wel zo hard mogelijk in de rondte wil gaan. En ja het baantje vergt meer van het materiaal dan andere banen. Maarre hebbe gij die wedstrijd rijders is gezien (kan voor me gevoel een kartframe best wat hebben) Denk wel dat het inderdaad met Swiss helemaal pittig is (ook wat ik hoorde) Maar ik probeer toch op zo`n dag niet ernaast tegaan of te ver uit te wijken (dan kan je inderdaad afentoe een gat tegenkomen) En voor de rest rij ik zo hard mogelijk. Heb me frame toch echt niet de grond zien of horen raken, en heb ook niet gevlogen volgens mij. (Wilfred heeft de ronden gezien toen ik in de 30 zat en die kan mischien meer vertellen of ik het frame in de totale destructie hielp of dat het toch wel mee viel. Enigste echt hekele punt is de bocht naar begin rechtestuk / start/finish / . En ja ik stop er met rijden met de TKM zodra ik merk dat me frame continu de grond raakt (maar dan kan je hem nog eventueel wat hoger zetten). En kan natuurlijk wel begrijpen dat de 1 wat verder gaat voor rondetijden dan de ander, maar ik heb niet echt het gevoel dat het frame er veel meer onder te lijden heeft. (Is meer stukje, verbetere van je lijnen, en wanneer je op het gas gaat (En dat kan met de Energy heel erg vroeg (Aantal bochten gewoon kart zetten en dan door de bocht heen met volgas (en dan pak je op het rechtestuk gewoon paar tienden) (Ik reedt van 31.56 opeens naar de 31.17 door bandenspanning lager te gooien zodat de sliphoek wat groter was voor de achterste bocht.
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 9:28 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Ruud en Frank, Voor beide argumenten is wat te zeggen. Ik ben het met Ruud eens dat je met de Swiss meer klappen krijgt - zowel het frame als de rijder (ben zelf nog enigszins beurs op dit moment). Ik heb met de Swiss wel gemerkt dat je in de chicane echt niet zondermeer volgas moet gaan. Tot op heden heb ik met het inrijden de chicane nog niet vol gereden, maar al wel gemerkt dat de te rijden lijn in de chicane met de Swiss heel nauw komt. Door de hogere snelheid en het grotere vermogen loop je met de Swiss serieus het risico om inderdaad even los te komen om daarna bij de landing door de plotselinge zijwaartse krachten en grip van de baan gesmeten te worden..... en daar zit ik - net als Ruud - niet op te wachten. Maar vooralsnog heb ik verder niet heel veel last gehad van de beroerde staat van het asfalt en de gaten naast de baan. In ieder geval niet meer dan met de TKM. Het rijden met de Swiss is wel een enorme uitdaging op Driebergen, want je moet echt voorzichtig zijn met het rechtervoetje in de bochten. Iets te veel gas en je gaat er heel snel af ! Maar daar staat tegenover dat je juist met het gas kan sturen en dat is echt fun . Maar als ik wat meer gewend ben aan het frame en de motor, dan ga ik zeker proberen om op de limiet te rijden (wel de hobbels etc. vermijden, maar dat de ik met de TKM ook al) om een voor mij toptijd neer te zetten (welke dan zeker niet het maximale zal zijn dat er uit frame/motor te halen is gezien hetgeen Frankje met hetzelfde materiaal kan rijden). Uiteindelijk is de kart daarvoor bedoeld natuurlijk. De tijd zal dan leren of het frame er zo zwaar onder zal leiden dat het scheuren gaat vertonen of niet . Ik denk dat het wel mee zal vallen, gezien het feit dat wij recreanten er veel voorzichtiger mee omgaan de wedstrijdrijders (Vampires laatst). Ik hoop het in ieder geval, want ook ik heb voorlopig genoeg geinvesteerd in mijn hobby en er staat nog steeds geen geldboom in de tuin toen ik gisteren keek . Zo lang het frame/remschijf/tandwiel niet structureel de grond raakt, maak ik me geen zorgen; en gisteren heb ik ook de TKM van Frankje nergens de grond zien of horen raken (alleen een andere kart..... door een klein foutje van Frank, maar 't liep goed af ), ondanks dat er enorm mee werd gepushed !! En Frank, die snelle ronden zagen er zeer strak en netjes uit ! Zo dat was het laatste kompliment voorlopig omtrent de rijkunsten van anderen ! Ik ga me nu voorbereiden op het feit dat ik straks een TKM op mijn bumper heb zitten die ik met moeite zal kunnen losrijden......
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 11:13 am |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@Wilfred Wel ziek eigenlijk dat je kart in de chicane gewoon los komt dan En ja dan kan ik begrijpen dat je gewoon in chicane even lift ( Vlieegn met een kart wordt zo lastig) Watbetreft dat klein foutje (was ook heel dom foutje) Heb daarna ook gelijk me excuses aangeboden (had helemaal niet door dat ie achter me reedt) Maar voor de rest was gezellig en vooral snel daggie. Dan maar rijden in klasse 5????
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 12:51 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
He Frank, Bij deze zal ik dispensatie aanvragen voor klasse 5, maar ik geef je weinig kans want het is een ouwelullen klasse en daar past zo'n jong (veel te snel) ventje natuurlijk niet bij (geintje). Zonder dollen, lijkt me leuk als je in klasse 5 wilt meedoen, zowel voor jou als voor ons, want dan moeten we serieus aan de bak om jou voor te blijven.... En in klasse 4 heb je denk ik geen tegenstand ben ik bang. Dus, deal wat mij betreft (even nog de andere TAC managers checken). En ja, met het warmrijden zijn er wel andere karters op de baan die op dat moment sneller zijn dan jij.... is ook weer eens een nieuwe ervaring voor jou ! Maar er was geen schade en gelukkig geen boze gezichetn, dus liep goed af.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 3:27 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Zou wel leuk zijn om in jullie klasse mee te doen. Tijd om maar snel met ze alle een dagje te gaan karten. Je kan volgens mij het best met zoveel vermogen beter Soft Compound eronder gooien, mischien heb je er dan minder last van dat de kart los komt.
Heb je trouwens nog wel ruimte om een extra demper op de swiss te zetten of wordt dat lastig?
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma maart 23, 2009 4:32 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Extra demper..... wat een eng woord is dat !!! En nee, met de huidige uitlaatbocht tot de demper is er niet veel plaats over (alleen in de hoogte, maar dat zie ik niet zitten). Ik ga binnenkort maar eens informeren of het mogelijk is een demper erop te zetten die het geluid veel meer dempt. Moet alleen nog een adres vinden, misschien heeft Et een idee m.b.t. een motorfietsdemper ?
Maar eigenlijk baal ik steeds meer van deze situatie (en ik niet alleen, want ook de Mac rijder onder ons heeft al te kennen gegeven een beetje klaar te zijn met de modificatie perikelen; budget houdt een keer op), want heb je een mooie kart met leuke motor dan zit je niet te wachten op dergelijke problemen.
Wat betreft het compound denk ik dat je wel gelijk hebt, maar ik wil ook wel een enigszins leuke levensduur van mijn banden. Ik denk dat je soft compound binnen 1 dag oprijd met de Swiss en dat is me iets te kostbaar. Ik hou het bij de medium compound voorlopig, geeft ook redelijke grip en je kunt er leuk mee driften met dit vermogen.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|