@ Ben,
In antwoord op je opmerking:
Citaat:
Ik vraag me af of je dit probleem met 2 verende voorwielen oplost. Als je door een bocht gaat veer inderdaad het buitenste wiel naar binnen. Maar veert dan ook niet het binnenste wiel door de druk. Dan blijft de starre as alsnog aan de grond als je het mij vraagt. Want als je bocht in gaat naar links moet de kart in principe op het rechter achterwiel en het linker voorwiel steunen.
Zoals gezegd zal je dit moeten testen. Het is wel de bedoeling dat je dit zo verkrijgt als je met wat snelheid door de bocht gaat. Hierdoor verplaatst je zwaartepunt naar buiten. Dus: Linkerbocht -> gewicht verplaatst naar de buiten kant (rechts) -> je rechtervoorwiel zal meer inbuigen dan je linkervoorwiel -> linkerachterwiel komt lichtjes van de grond en zo zal je kar beter de bocht omgaan. Maar het is net als met een gewone kart zo dat als je geen snelheid maakt het hele principe niet zal werken. Dat heb je duidelijk gemerkt toen je de donorkart gewoon vooruitduwde. De snelheid was dan té laag om te werken.
Citaat:
Wat ik me dus afvraag, is of het wel effect heeft (en nodig is) om het stuur systeem zo inrichten als op mijn voorgaande animatie en om ook nog te laten veren. Misschien dat dit juist averechts werkt.
Als je je stuursysteem zo laat werken als op een gewone kart (zoals op je animatie) en je plaatst een vering is het zaak om die straf genoeg te maken zodat die enkel bij een grotere kracht zal werken. Simpelweg wat veertjes steken is niet voldoende.
Maar ik kan het niet genoeg zeggen: het hele ding zal pas werken bij ietwat snelheid én dus verplaatsing van het zwaartepunt.