Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 87  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1293 berichten ] 

Met welke kart rijd jij op De Woerd??
GX160/200 15%  15%  [ 13 ]
Prokart 11%  11%  [ 10 ]
390 26%  26%  [ 23 ]
TKM K4S 4%  4%  [ 4 ]
Biland 6%  6%  [ 5 ]
RK1 17%  17%  [ 15 ]
B&S WF 3%  3%  [ 3 ]
Swissauto SA250 10%  10%  [ 9 ]
Vampire 8%  8%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 89
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 8:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
He Frank,

Da's balen van de olie aflaatbout. Is het schroefdraad beschadigd of is de bout afgebroken of zo ? Hopelijk niet de schroefdraad... anders moet je maar eens contact opnemen met Ronald; misschien heeft hij wel een oplossing. Blok is van alluminium, dus kwetsbaar als er iets aan gedaan moet worden bij die bout.

Succes en we spreken binnenkort wel af op de baan in Driebergen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 1:56 pm 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Wat voor draad zit daarin? Meestal zul je het wel met een helicoil kunnen verhelpen. Uitboren, nieuwe draad tappen, helicoil erin draaien en gaan. In de meeste gevallen zul je je blok dan wel grotendeels moeten demonteren om te voorkomen dat metaaldeeltjes door je blok gaan zwerven, maar als je een beetje handig bent los je het voor weinig op en is je draad veel sterker dan dat hij oorspronkelijk was.

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 4:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Zit M10 in, heb ik ook gehad, althans ik draaide de kop van de bout eraf :oops: Heb even met een M10 en kering rondgereden, gaat perfect alleen heb je niet de magneet voor de kleine deeltjes

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 7:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
@Etienne

Yep de kop is afgebroken. En ik neem aan dat je die olieaflaat bout via Ronald/Bedrijf bestellen?
Dan maar snel weer karts inelkaar zetten. Ik wil in de zomer namelijk me pr met me 390 verbreken.

De time attack is van april t/m oktober?

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 7:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
We hebben het toch over de TKM? of over de 390.
Ik heb toen via Schuurmans in Oss een nieuwe bout kunnen bestellen.
Het zijn hele zachte bouten, lijkt wel aluminium of zoiets,uitkijken dus

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 7:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
Yep is de TKM.
dan maar binnenkort ff nieuwe bout bestellen.
Wilfred had me nog netjes gewaarschuwd. Was alleen vergeten briefje in me stoeltje te leggen dat ie al aangedraaid was.

Hmmm denk dat ik toch maar TKM binnen laat staan en met de 390 ga rijden. Ik durf niet meer zkrz niet tegen die Birel. Heheheh
Wel mooi frame man :D

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 8:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Frankje,

Voor de Birel hoef je niet bang te zijn hoor, 't gaat om de rijder erop namelijk..... dan kun je beter uitkijken voor de eerste de beste(n) op andere frames ! Ha Ha ha. First to go fast, you first have to drive (First) fast... of iets dergelijks. Geintje hoor, want inderdaad zijn mooie chassis die Birel, maar kost ook wat namelijk.

Maar goed, we gaan het allemaal zien vanaf april in de TAC op 3bergen en daarna praten we wel weer verder.

Succes met de bout en we zien het TKM ronderecord wel een keer sneuvelen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 10:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
Pfff grenzen opzoeken met een TKm, doen we maar voortaan met mooi weer ( Ben er paar keer afgegaan en 1 keertje redelijk hard 1ste bocht na rechtestuk Wilfred heeft volgens mij het nog gezien.
Voor de rest moet ik zeggen dat ik voordat ik op Driebergen kwam rijden al ervaring had met een kart (duo) met een 390 erop. Maar zo`n TKM is toch echt andere koek, moet zelf heel erg wennen aan hoeveel gas je bocht uit moet geven en wat ik me heel erg afvraag wat gebeurd er als te hard een bocht ingaat? Ik denk zelf gewoon overstuur en rondje draaien. Maar met me 390 niet overkomen. Als ik er aan toe kom wil ik dit seizoen richting de 32,6 met me 390. Gelijk ff groot onderhoud voor beide karts en dan hopelijk in maart de baan op.

@Wilfred
Volgens mij zat jij wel snel aan de 31,3 met TKM als ik naar exel sheet kijk.
Denk dat eerst dag (na het inrijden met swiss) je al vrij snel aan de 30 half zit. Als ik beetje zag hoe hard Frits die wankel van hem door de bochten knalde.

@Etienne
Staat je kart al helemaal klaar? Kom maar op met die zon dan kunnen we Attacken.
Laat me ff weten wanneer je met versleten banden gaat rijden, dan kom ik ook, natuurlijk met nieuwe bandjes :lol:

@Ruud
Ey ey ey, staat dingetje van jou al klaar :P of moet je hem eerst nog uit je auto halen whahahaha :mrgreen:

Ik zie trouwens nog geen echte foto`s van de nieuwe beestjes hier staan (wanneer komen die?)

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 10:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Foto's komen eraan, ben nog aan het bouwen.
Ik zal morgen wel ff wat schieten om wat te laten zien.

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 11:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
He Frank,

Als ik te hard de bocht in ging kreeg ik voornamelijk overstuur (behalve bij de 3e rechterbocht na de pitsuitgang, die scherpe voordat je gelijk weer naar links draait het middenstuk op; daar heb ik haast altijd onderstuur...), maar omdat jij de stoel naar achteren hebt gezet zou dat wel anders kunnen zijn nu (en ons gewicht is ook niet hetzelfde; heeft allemaal invloed). Maar ik ben wat dat betreft een voorzichtige rijder; ik probeer langzaam mijn limiet te verleggen en niet teveel tegelijk. Ik ben voorzichtig met mijn materiaal en ga liever 1/10 langzamer dan 100 euro schade bij wijze van spreken. En zeker op 3bergen is er kans op schade als je naast de baan gaat, want er zijn wel wat plekken die verbeterd kunnen worden wat dat betreft !

En wat betreft die 31,3; dat klopt bijna. Binnen twee weken zat ik op 31.4 en 6 maanden later op 31.3 en na een jaar op 31.14 (mijn PB op 3bergen met TKM). Deze trend zie je bij mij meestal; ik rij redelijk snel op mijn eigen limiet. Voordeel is dat ik snel redelijk hard ga op een baan of type kart, maar nadeel is dat ik ook niet heel veel meer verbeter. Komt ook doordat ik dus voorzichtig ben met mijn materiaal, want ik weet zeker dat er meer uit te halen moet zijn met de TKM/Energy die jij nu hebt. Maar dan komt het denk ik op echt talent aan en het accepteren/incalculeren dat je ook eens er echt af gaat en dan waarschijnlijk wel wat schade hebt.
Maar wat dat betreft denk ik nog steeds dat dat wel goed komt bij jou en dat de beste rondetijd met TKM wel op jouw naam komt. En wat betreft de grip; ook dat is persoonlijk, want zoals je weet heb ik mijn PB gereden op HG2 en niet op banden met meer grip; ik hou er wel van om een beetje te glijden en zo de kart onder controle te houden, maar ook dat is persoonlijk en zegt misschien meer over mijn rijkwaliteiten met veel grip ( :oops: ) dan over het werkelijke potentieel van de TKM...

Maar goed, wat dat betreft ben ik heel benieuwd wat er gaat gebeuren met de Swiss. Veel meer vermogen en heel ander chassis... kan niet wachten tot de motor ingereden is en het weer beter wordt (blijf een mooi weer rijder denk ik). Foto's volgen als hij helemaal af is; op naar de shake-down samen met de twee Birels :mrgreen: =D) !

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 5:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
@Wilfred
Wabetreft voorzichtig met materiaal ben ik ook wel, met me 390 kan ik het nog op 1 hand tellen dat ik van de baan af ben gegaan. Daarintegen met wat slechter weer ben je met de TKM sneller de lul dan met een 390. Dus 390 staat binnenkort klaar voor k*t weer. Vind wel jammer dat als je eraf gaat dat de kans op schade bestwel hoog ligt. (gaan ze nog onderhoud houden aan de baan?) En wat was Bill haar verassend statement nou?

Ik vraag me af wat je chassis met je Swiss gaat doen, wordt wel een feest om al dat geweld op de baan te zien. Vraag me ook af of er weer nieuwe deelnemers aankomen. Er rijd nu nog 1 iemand rond met TKM op Driebergen.
En we moeten nog steeds keertje vreemdgaan door indoor te rijden (op Driebergen huren =D) )

Mischien leuk om aan het begin van het seizoen klein wedstrijdje te doen op Driebergen met de vefschillende klasses? Ik wil zowiezo wel vlaggen :P

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 7:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
zijn der al plannen om de baan op te knappen ???

om een keer in een wiekend de baan dicht te gooien. Wat asfalt en beton laten komen zodat er een perfect laagje overheen komt ???:P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 8:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Frank,

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik bedoel niet dat jij niet voorzichtig bent. Ik wilde hiermee alleen maar zeggen dat ik mezelf aan de voorzichtige kant vindt; ik kies er bewust voor om langzaam snelheid op te bouwen en niet lomp uit te proberen waar de grenzen liggen. Hiermee laat ik denk ik wel wat tijd liggen, maar dat is mijn bewuste keuze. Wedstrijd rijden doe ik niet, dus heb ik die allerlaatste tienden niet nodig. Wel wil ik natuurlijk hard gaan en gelukkig is dat wel gelukt afgelopen jaar in de TAC.

En ja, je zult zeker verschil merken tussen het net wel / net niet op de baan kunnen houden van een 390 of een TKM; bij de laatste is de foutmarge kleiner omdat er meer vermogen en meer snelheid aanwezig zijn en je dus automatisch minder tijd/ruimte hebt om een fout te corrigeren zonder van de baan te gaan. Geeft gelukkig wel aan dat je met de TKM niet gauw uitgespeeld zult zijn t.o.v. je 390 en zeker op Driebergen is het leuk vergelijken met deze twee.

En voor wat betreft de staat van de baan + wat er naast ligt; dit is iets wat al langere tijd op de agenda staat om aan te pakken bij Bill. Ik weet alleen niet wanneer, vorig jaar was er sprake dat het toch echt snel zo gaan gebeuren, maar helaas nu dus nog niet gedaan. Binnenkort hoop ik er meer over te weten. Em wat Jeffrey voorstelt is een idee, maar ik ben bang dat we het alleen daarmee niet redden, want je moet het wel goed doen en aan een lappendeken (wanneer je hier en daar wat opvult) heb je niets; op korte termijn is de ellende dan alleen maar groter. Kortom, blijft nog een wazig verhaal, maar ik blijf er naar vragen op de baan en wie weet....

Nieuwe deelnemers voor TAC komen er zeker - de inschrijfformulieren voor 2009 liggen reeds in de kantine! Ik heb al gehoord dat er zeker 5 TKM's op dit moment zijn (met mogelijk nog twee erbij op korte termijn), er zijn 2 extra Bilands bij gekomen, en voor zover ik weet zijn er 5 Swiss rijders. Dus als deze personen allemaal gaan meedoen krijgen we een leuke TAC dit jaar op Driebergen.

En een wedstrijd kan wel, maar ik ben benieuwd of we dat kunnen inplannen en of er dan een redelijk startveld zal zijn (iedereen moet maar net kunnen op die dag). Ik zelf ben er niet zo'n voorstander van i.v.m. eventuele schade; is mijn kartje nog net even te nieuw voor op dit moment.

En vreemdgaan ben ik niet een fan van, maar voor deze ene keer moet het dan maar en moeten maar een keer afspreken op de huurkarts cq indoorkarts. Maar wanneer.... eerst maar eens de Swiss afbouwen morgen en dan inrijden en dan..... geht's loss....

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 9:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
haha nee maar ik bedoel meer van.. enig sins is het asfalt niet eens een heeeeeeeeeel erg probleem volgens mij..

maar als je ooit een klein foutje maakt is alles kapot....

Als er nou een paar mensen zich inzetten.. En wat beton kopen.. en 2 potten verf :P

je graaft wat af.. En je maakt er curpstones van...bijv. de eerste bocht als je de pits uit komt.. is het naast de baan een refrein.

Denk dat er genoeg mensen zijn die hun handen daar wel een keer vuil aan willen maken... 8)

En de mensen van de karbaan.. kunnen ook inisatief nemen om eens 1 klein laagje asfalt erover heen te laten leggen.
Ze verdienen genoeg.. toch ??
Dan wordt het wat degelijker om te rijden,.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 10:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Hoi Frank ben je uit je winterslaap :mrgreen: ik bedoel, het was wel even stil
En dan komt i terug moet je gelijk een opmerking geven over mijn spullen :(
Maar zoals je weet heb ik meer te doen dan alleen mijn eigenkart
Ik ben bezig met die van Wilfred en die van Wilfred en die van Wilfred :lol:
Maar hier dan even iets wat je doet vlekken veroorzaken in het gordijn
Afbeelding
En dan is hij nog niet eens klaar
PS die blauwe op de achtergrond is een belichtings foutje :ddd :ddd :ddd
Die first is to slow to go fast and to bleu to beat the red....devils , Klinkt misschien wat grof, maar je moet natuurlijk de boel even uit de winterslaap opschudden B:B B:B

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1293 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 87  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David