Auteur |
Bericht |
The Iceman
|
Geplaatst: do maart 17, 2005 9:18 am |
|
Geregistreerd: za nov 20, 2004 3:53 pm Berichten: 696 Woonplaats: Burgum
|
* Update * zie eerste post
_________________ Licht is sneller als geluid daarom zien mensen er slim uit totdat je hen hoort spreken!!
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: do maart 17, 2005 10:30 am |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Hallo mensen,
Klinkt als een mooie motor. Voor welke klasse is deze geschikt, WF? of komt er een eigen klasse voor. Uiteraard past ie ook in 4-takt vrij, zoals bij de 4-takt KCT maar dan kom je denk ik niet echt mee.
groeten, Maarten Jansen
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
The Iceman
|
Geplaatst: do maart 17, 2005 10:45 am |
|
Geregistreerd: za nov 20, 2004 3:53 pm Berichten: 696 Woonplaats: Burgum
|
hoeveel cilinders mag je hebben bij de WF klasse van jullie ?
en volgens mij mag ie niet meedoen met de vrije klasse want daar mocht je maximaal 2 cilinders hebben en deze heeft er 4
en als er genoeg van verkocht zijn dan wordt er een eigen klasse voor gelanceerd
_________________ Licht is sneller als geluid daarom zien mensen er slim uit totdat je hen hoort spreken!!
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: do maart 17, 2005 11:04 am |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Dit blokje heeft vier cilinders?
zo, wat een apart blok is het dan. Ik dacht namelijk eerst dat je een typfoutje had gemaakt en dat je vier kleppen bedoelde. Maar vier cilinders is wel bijzonder voor een kartmotor. het was toch ook maar 125cc? dan zijn het ook zeer kleine cilindertjes lijkt me. Maar oke het zij zo. Nee dan lijkt het er inderdaad op dat ie niet in het vrije reglement valt. Ondanks dat het reglement nog niet helemaal klaar is, en mischien nog kan veranderen.
groeten, Maarten Jansen
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: do maart 17, 2005 4:21 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
Weet je heeeel zeker dat het om een 4 cilinder gaat?
en niet 4 kleppen per cilinder? (dus bij 1 cilinder, 4 kleppen)
4 cilinder motor ontwikkelen voor het karten is dure zaak.
En je vertelde ook dat hij in scooters gebruikt word? voor zover ik weet zijn er geen scooters met 4 cilinder motoren ?????
Heb je foto gemaakt?
Dan zal alles duidelijker zijn
of mischien is het deze motor: de RK1
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do maart 17, 2005 5:30 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Kan me niet voorstellen dat het een viercilinder is. Dan krijg je inderdaad hele kleine cilindertjes, en een betrekkelijk hoog gewicht voor 150cc.
Vier kleppen per cilinder kan ik me meer voorstellen, zou wel leuk zijn aangezien je dat nog niet veel ziet.
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: vr maart 18, 2005 3:24 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
een plaatje lijkt mij een boel opheldering geven!
|
|
Omhoog |
|
|
The Iceman
|
Geplaatst: vr maart 18, 2005 3:36 pm |
|
Geregistreerd: za nov 20, 2004 3:53 pm Berichten: 696 Woonplaats: Burgum
|
ik dacht dat ik 4 cilinders hoorde maar nu jullie zo praten denk ik toch dat het 4 kleppen zijn *schaamt zich enorm*
@ SkeurijzeR dat plaatje van jouw lijkt dr wel veel op als je nog 1 van de andere kant hebt kan ik meer zeggen
jammer genoeg kon ik geen foto's maken ..m'n pa het de digitale camera uitgeleend
ik heb er wel mee gereden trouwens en dat was schitterend
_________________ Licht is sneller als geluid daarom zien mensen er slim uit totdat je hen hoort spreken!!
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: vr maart 18, 2005 5:19 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: vr maart 18, 2005 6:26 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
Zal de RK1 wel zijn denk ik.
Dat is denk ik de mooiste |('snelste') WF motor van dit moment.
Ze zullen niet voor niets voor 150cc gekozen hebben, terwijl ze 200cc mogen hebben. En 10.000 rpm, dat draait nog geen één WF motor (de piaggio komt met 9500 in de buurt, maar die is watergekoeld, dus extra gewicht).
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr maart 18, 2005 6:30 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik denk dat bij 10.000 rpm waterkoeling geen overbodige luxe is. Nu is het wel zo dat bij 15 pk het gewicht natuurlijk ook wel een rol speelt.
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: vr maart 18, 2005 6:39 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
wat zie ik nu?
Op http://www.classiccars4all.com/wf.htm staat dat de motor uit een quad afkomstig is;
kijk net op markplaats.nl in de rubriek qauds; en zie ik een impoteur adverteren Nieuwe 150cc 4-takt yamaha look qaud! 899 euro ex btw, even kijken natuurlijk; en vergelijk zelf;
RK1
Qaud:
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr maart 18, 2005 6:57 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hmm lijkt idd wel verdacht veel op elkaar. Zou de motor gewoon ongetuned zijn?
Prijs is met Btw ongeveer hetzelfde, alleen heb je er dan nog wel een quad omheen.
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: vr maart 18, 2005 7:04 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
haha ja.............als zag ik net ook want meer qauds met zon motor, en die hadden ook nog 3 versnellingen (vooruit) en 1 achteruit. Dus soort universeelmotorje mischien. In iedergeval waren die ook wat duurder (1800 oid) maar ja........lijkt wel op elkaar!
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
The Iceman
|
Geplaatst: vr maart 18, 2005 7:08 pm |
|
Geregistreerd: za nov 20, 2004 3:53 pm Berichten: 696 Woonplaats: Burgum
|
dat is m
_________________ Licht is sneller als geluid daarom zien mensen er slim uit totdat je hen hoort spreken!!
|
|
Omhoog |
|
|