Auteur |
Bericht |
nijpel
|
Geplaatst: di jan 13, 2009 5:18 pm |
|
Geregistreerd: di aug 19, 2008 10:45 am Berichten: 54 Woonplaats: vledderveen
|
|
Omhoog |
|
 |
md motortuning
|
Geplaatst: di jan 13, 2009 6:06 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 29, 2008 5:46 pm Berichten: 15 Woonplaats: nistelrode
|
ff van uitgaan dat je een zuiger gevonden hebt met de juiste diameter, is dit een heel makkelijk foefje om snel te kontroleren of een zuiger past. je steekt de stompen half in de orginele zuiger en schuift dan de nieuwe zuiger over de andere helft. als de bovenkant van de zuiger nu gelijk is zou deze er in kunnen passen. de onderkant mag korter zijn (behalve als de inlaat zuiger gestuurd is, want dan veranderdt de timing). als de nieuwe zuiger korter is aan de onderzijde moet je de zuiger in de cilinder zetten in BDP (bovenste dode punt) en dan mag de uitlaat niet open zijn aan de onderzijde vergeet hierbij niet de twee extra uitlaatpoortjes. succes met testen.... mazzel 
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di jan 13, 2009 6:45 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
let ook op of je wel of geen smeer gaatjes in je zuiger hebt cilinders met een vlinder poort hebben een lange spijl in het midden van de uitlaat (de meeste crossers) en die hebben van die smeer gaatjes nodig een icc heeft dit weer niet
|
|
Omhoog |
|
 |
md motortuning
|
Geplaatst: do jan 15, 2009 5:43 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 29, 2008 5:46 pm Berichten: 15 Woonplaats: nistelrode
|
die gaatjes kun je er altijd zelf wel inboren. ik zou het ook altijd doen, omdat als de motor zou vast lopen hij dan eigenlijk ook altijd wel op de spijl klemt. een ander ding wat ik nog niet gezegd had was het zuigerveer pennentje. het hoeft niet op dezelfde plaats als standaard te zitten maar je moet wel goed in de gaten houden waar hij zit. bij een icc tm zit deze altijd aan inlaatzijde van de zuiger en loopt hij door de achterste spoelpoort. mazzel 
|
|
Omhoog |
|
 |
a.g.karting
|
Geplaatst: vr jan 16, 2009 10:05 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 16, 2009 9:55 pm Berichten: 1 Woonplaats: vledderveen
|
he nijpel
wil het een beetje lukken met de tm
gr harm
|
|
Omhoog |
|
 |
dion
|
Geplaatst: vr jan 16, 2009 10:52 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 6:56 pm Berichten: 26 Woonplaats: oosterhout
|
vraagje over het inrijden van mij n tm blok 1255 cross, moet je hem echt inrijden of mag hem ook 10 min in de versnelling laten draaien op de bok, geheel koud laten worden, weer herhalen, en de laatste keer rustig inrijden op het circuit, of moet je dit echt op mhet circuit doen
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: za jan 17, 2009 9:06 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ha Dion Lijkt mij beter op de baan want op de bok heeft hij geen weerstand.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
The overtaker
|
Geplaatst: za jan 17, 2009 10:15 am |
|
Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm Berichten: 252
|
ik deed altijd wel 1x goed warm laten worden op de bok weer laten afkoelen en dan nog 2x (warm rijden/afkoelen op de baan.
@kartje wat is er slecht aan al heeft ie geen weerstand. behalve dat je op moet passen dat je niet teveel toeren draait?
_________________ Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: za jan 17, 2009 10:28 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
@Nijpel ik kan een Tip geven meld je bij www.boonstrakarts.nl die zijn op het gebied van Cross Motoren in de Kartsport de #1 van Nederland zeer goede service en Top prijzen!
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za jan 17, 2009 10:59 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Voor een tweetakt is onbelast warmdraaien niet zo'n probleem volgens mij. Bij viertakt is het niet echt bevorderlijk voor je oliedruk e.d.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: za jan 17, 2009 1:48 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Het gaat toch om inrijden en niet warm laten draaien toch. Als ik het mis heb moet iemand die het wel weet me maar verbeteren hoor. Maar op de bok heeft hij toch ook minder koeling dan dat je rijdt. Of is dat niet belangrijk met het inrijden van een zuiger. En op de bok zit je al snel in de hogere toerentallen of maakt dat ook niet uit met inrijden.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: za jan 17, 2009 2:15 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het heet ook inrijden niet inwarmdraaien en dat doe je op de baan het is heel belangrijk dat je volgas met niet teveel toeren rijd en dat gaat op de bok niet want dan maakt ie meteen veel toeren als vol gas geeft gewoon zoals hier al eerder aangegeven 1 keer op de bok netjes warm draaien en dan inrijden op de baan 2 maal 10 min met niet teveel toeren maar wel voluit (is bij een schakel makkelijk gewoon short shifte) dat is wat ik doe 
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za jan 17, 2009 6:20 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Oké excuses, te vlug gereageerd...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
nijpel
|
Geplaatst: za jan 17, 2009 8:50 pm |
|
Geregistreerd: di aug 19, 2008 10:45 am Berichten: 54 Woonplaats: vledderveen
|
Nou ik heb toch maar een standaard tm zuiger gekocht maar evt ideen mag altijd Ik zal zeker nog wel eens wat proberen
|
|
Omhoog |
|
 |
The overtaker
|
Geplaatst: zo jan 18, 2009 11:42 am |
|
Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm Berichten: 252
|
Het gaat erom dat je zuiger goed inslijt en dus optimale prestaties levert(dat is volgens mij je doelstelling). De een doet het zo en de ander doet het weer op zijn manier. @ joris, Je moet inderdaad oppassen met veel toeren op de bok, je motortje is meestal niet helemaal warm en er kan dus verkeerd slijtage optreden. Mijn blokje heeft een grote revisie gehad en ik heb gister even op de bok laten lopen. Ik heb ook een nieuw frame dus moest ook kijken of de benzine enzo goed doorliepen en of me waterpomp/ benzinepomp goed functionereerde. Dus voor mij was het handig om even op de bok te laten lopen. Je moet natuurlijk niet je zuiger proberen "in te rijden" op de bok. Teveel gas met te weinig toeren is ook niet goed volgens mij. anders heb je toch teveel smering en slijt de zuiger niet (goed) in. short-shifte is volgen mij ook het best inrijden. 1x gewoon rustig en de 2x kan je af en toe wel is beetje doorhale in de toeren(athans dit is mijn manier en te werkt tot nu toe prima  .
_________________ Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002
|
|
Omhoog |
|
 |