Auteur |
Bericht |
RAM Racing
|
Geplaatst: za jan 03, 2009 8:17 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Kijk eens rond op de kartbanen waar je wilt gaan rijden en praat eens met de mensen die met zo een motor rijden. Wij hebben de mazzel gehad om zonder goede info (zelf te weinig onderzoek gedaan) een rotax max als eerste motor te kopen. Wij zijn hiermee verder gegaan en rijden nu wedstrijden bij de Chrono. Voor ons voldoet de Rotax Max prima en was dus een schot in de roos. Wat ik ermee wil zeggen is: laat je goed informeren over de motor die je wilt. Ik bedoel niet technisch maar voldoet de motor aan jouw verwachtingen en kun je er in de toekomst wedstrijden mee rijden (als je dat wilt tenminste). Het is nl. zonde om een motor te kopen die niet het vermogen levert die je wilt hebben of waar je geen wedstrijden mee kunt rijden. Onderdelen: Als jouw dealer die niet op voorraad heeft zoek je er toch eentje die dat wel heeft......
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: vr jan 16, 2009 8:02 pm |
|
|
Ik zou inderdaad de dealer bij je kart zoeken en niet een kart bij je dealer.
B&S of RK1 ontlopen elkaar wat snelheid betreft niet zoveel dat je daar echt een keuze in hoeft te maken, dat zou ik eerder door de hoeveelheid onderhoud/betrouwbaarheid/kosten/evt raceambities laten bepalen. Van beide motoren weet ik te weinig om je daar een goed advies in te geven, maar als je het puur voor recreatie gebruikt, zou ik ze persoonlijk wat aan de langzame kant vinden. Dan zijn er leukere alternatieven beschikbaar. Als je wilt gaan racen kan het wel een leuke klasse zijn om de kosten enigszins binnen de perken te houden en toch erg close te kunnen racen en veel te leren.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: vr jan 16, 2009 9:25 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@hvb, ook voor de recreatie zijn ze in mijn ogen de goedkopere blokken die er nieuw te koop zijn (1100 euro) Wat je snel of langzaam vind is natuurlijk ter eigen beoordeling, je zou hiervoor een testrit kunnen maken in verschillende karts. Al is dit wel moeilijk te regelen. succes.
groeten roeland
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: vr jan 16, 2009 9:58 pm |
|
|
Nou ja, ik race zelf in een prokart en vermaak me daar prima mee, maar vooral omdat ik ermee race, voor recreatief gebruik zou ik er redelijk snel op uitgegeken zijn denk ik. Kwa snelheid/sensatie is dat redelijk vergelijkbaar met beide genoemde motoren.
@Claude, als je per seizoen ongeveer 1500 uitgeeft en je nieuwe kart kost nu al 4000, dan haal je dat er zelfs na 3 jaar nog niet uit, want je hebt nog een hoop kosten voor baanhuur, reparaties, onderhoud, etc. Als het je alleen om de kostenbesparing te doen is, zou ik het nog maar eens narekenen. Maar dan ben je met een goede gebruikte kart altijd beter uit.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: wo jan 21, 2009 7:05 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Ik zou zeker voor de RK1 gaan. Wij gaan dit seizoen met 11 junioren naar buiten, waarvan er 9 een RK1 motor krijgen en 2 wat kleinere, zullen Cadet gaan rijden. Allen op een Intrepid cassis. Wat betreft onderhoud en bijkomende kosten is dit mijn inziens ook een aantrekkelijkere Klasse dan de B&S. Ook mbt eventuele competitie binnen wedstrijden is de RK1 erg op komst. Daarnaast is het verschil in de motoren ook een enorme persoonlijke voorkeur. Ik heb met beide gereden en mijn keuze is wel duidelijk.
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
|