Auteur |
Bericht |
sok
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 4:00 pm |
|
|
Dag mensen, Ik ben Olaf Heemels met bijnaam sok. Ik heb regelmatig indoor gekart bij maasmechelen indoorkarting en ben eigenlijk sinds me 12e verslaafd en zoek dus nu een kart om me eigen ervaring op te doen. heb gezien wat de jaarkosten plaatje is en helaas groeit geld niet aan de boom en me pa heeft geen al te dikke portemonnee. heb zo hier op dit forum rondgekeken en ben spontaan verliefd geworden op de CRG karts met rotax max maar zoals vele weten is dat voor sommige mensen niet mogelijk. wat ik ziezo wel wil is een 2takt dat geluid is gewoon om van te:twisted: springen nu heb ik op meerdere tweedehands online site`s gekeken zoals marktplaats.nl en 2dehands.nl speurders.nl en heb eigenlijk 2 karts gevonden die me wel aanspraken maar nu heb ik jullie nodig om uberhaupt even te weten welke ik zou moeten kiezen dat ik hiervoor kan gaan. http://link.marktplaats.nl/195490653 of http://www.2dehands.nl/crg-road-rebbel- ... crg%20kartNu vroeg ik me dus af of die 100cc`tjes voor iemand van mijn "postuur" wel vooruitkomt ( dat zoiezo maar ook tijden scoort) Hier volgen de specs van mijzelf: Lengte ca. 1,80m. Gewicht: ca.75kg. mochten jullie nog iets willen weten gewoon effe pm`e Groetjes sok. En alvast bedankt voor de moeite.
|
|
Omhoog |
|
|
DH-Racing
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 4:06 pm |
|
Geregistreerd: do nov 06, 2008 4:13 pm Berichten: 184 Woonplaats: Maastricht
|
Hallo Sok,
ik zie dat je in Maasmechelen kart. Daar karten wij (DH-Racing) ook. Minimaal 1x per week trainen we daar. Onder welke naam kart je daar? Misschien kennen wij je wel. Over deze karts heb ik niet zoveel verstand, wij zijn net pas bezig met 3 maanden met outdoor te rijden met een MS-Kart 125cc schakel, dus wij zijn ook nog volop aan het leren. Heb me wel laten vertellen dat de CRG-karts wel "je-van-het" is. Meer durf ik er ook niet over te zeggen, daar zullen andere forumleden je wel over aanspreken. Verder hebben wij eigenlijk meteen voor de 125cc gekozen. Waarom? Gewoon puur om het feit dat onze keuze daar vast op stond, meteen het uiterste zeg maar. En verder wij zijn allebei 1,75m en wegen 70 KG dus. Ik hoor wel van je!
Gegroet,
DH-Racing
_________________ MS-Kart 125cc ICC SGM blok #299 ---------------------------- http://www.dh-racing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 4:11 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Een 100cc is sneller dan een gemiddelde rotax max. ik zou dan toch voor de 2de gaan ( watergekoeld ) Maar het nadeel is dat je ze ( allebei ) moet aanduwen, en dat is zeker de eerste keren geen pretje. Ook gaan deze blokjes nog geen 10 uur mee dus moet je ze al snel reviceren. maar als je een 100cc goed op orde heb is het wel een van de leukste blokjes om mee te rijden.
|
|
kartje
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 4:22 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Hoi Sok Allereerst welkom op het forum ik weet niet wat je te besteden hebt maar is dit niets: http://link.marktplaats.nl/2168632371 blok probeer je te verkopen heb je toch een leuke crg voor een redelijke prijs en een 125cc 2-takt.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
DH-Racing
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 4:28 pm |
|
|
@kartje Inderdaad een mooie kart voor die prijs! @sok Check deze maar eens, erg nice!
_________________ MS-Kart 125cc ICC SGM blok #299 ---------------------------- http://www.dh-racing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 5:06 pm |
|
|
@DH, een Rotax Max heeft een startmotortje dus dat scheelt weer lopen. @Sok, wat wil je met je kartje, wil je zelf gewoon lol hebben met een supersnel apparaat en verder niet onwijs veel zorgen, dan kom je eigenlijk niet om een TM Cross heen, die koop je voor relatief weinig geld en gaat echt behoorlijk hard. Een icc is weer wat gevoeliger, terwijl een Max kwa revisie net wat langer meekan dan een Cross. Daarentegen is hij wel weer wat langzamer, vooral onderin. Een 100cc is wel erg spectaculair en kwa snelheid op veel circuits net zo snel als een cross, maar vraag wel weer meer onderhoud. Het is maar net waar je van houdt, maar zeker als beginnende hobby'ist, zou ik het niet de meest voor de hand liggende keuze vinden. Gaat het je echt om het goed leren rijden, dan zou je ook eens een prokart kunnen overwegen en aan races deelnemen. Kwa geld/rijtijd is die competitie onverslaanbaar. Maarja, het klinkt niet zo stoer als een 2takt en het gaat ook minder snel, daar kan ik niet omheen.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
DH-Racing
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 5:15 pm |
|
|
Met aanduwen had ik in het begin erg veel moeite mee.. Pff, vergt veel energie. Maar opzich daar word je ook handig in. Nu is het ff lopen en hoppppaa gassssssen..
|
|
Omhoog |
|
|
sok
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 5:33 pm |
|
|
Bedankt allemaal voor de tot nu toe responses ik zit namelijk met het probleem ik wil geen schakel net het automaat vind ik het leuke eraan gewoon hetgevoel niet ofja bijna niet te hoeven nadenken daarom kwam ik met die crg automaat maar jullie raden wel aan gewoon direct voor 125cc te gaan dat is waar ik naar zocht voor niet al te veel geld heb op dit moment geenbudget om ik niet van plan ben om op vandaag op morgen een kart te kopen dit is over een tijdje maar ben zoiezo van plan een te kopen liefst een crg met 125cc dan maar probeer eens te kijken wat jullie vonden van de bovenstaande links want die kan ik niet echt opmaken uit de reacties nogmaals bedankt (K)
|
|
Omhoog |
|
|
DH-Racing
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 5:48 pm |
|
|
Onder welke naam kart je bij Maasmechelen? En wat is je tijd?
Gegroet,
DH-Racing
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 5:54 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Hoi Sok Ik ben niet een kenner van de 100cctjes maar het ziet er een beetje gedatteerd uit en vergt wat meer onderhoud dan een 125cc. Mijn advies spaar nog even lekker door totdat je een aardig budget hebt.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 5:58 pm |
|
|
Wowwwww, probeer even wat punten en komma's te gebruiken, nu is je verhaal echt serieus lastig te lezen. En geloof me, ik heb m'n best gedaan... Maar vergeet niet dat je er met de aanschaf van je kart alleen niet bent, onderhoud, banden, kettingen en tandwielen, zeker in het begin zul je ook nog vaak schade rijden. Kortom, hoeveel heb je per jaar ongeveer voor je hobby te besteden en hoe vaak wil je voor dat geld kunnen rijden?
|
|
Omhoog |
|
|
sok
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 6:02 pm |
|
|
Zoals ik vermeld had in de Pm kart ik onder de naam Olaf of sok maar voornamelijk Olaf ben afgelopen 2 januari voor het laatst geweest met snelste tijd van 38.565 dit zijn niet echt tijden vind ik persoonlijk maar karts waren dan ook niet warm had ik het gevoel :$
|
|
Omhoog |
|
|
sok
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 6:06 pm |
|
|
Ik heb gezien wat voor kosten er allemaal bij komen en ben op de hoogte dat het niet alleen bij aanschaf van een kart is. Dit heb ik allemaal gezien op het kosten plaatje dit staat ook wederom vermeld dacht ik bij mijn "intro". Wat ik per jaar zou willen uitgeven is wat het kosten moet dus eigenlijk veel van wat ik verdien . en hvb83 zal er rekening mee houden ben van de nieuwe generatie werk zelf nooit zo met interpuncite :$.
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 6:57 pm |
|
|
Als de hele 'nieuwe generatie' dan zo schrijft, dan gaat die hele nieuwe generatie later geen baan vinden, of in ieder geval niet iets waarbij ze zich schriftelijk goed moeten kunnen uitdrukken... En je hebt gezegd dat je hebt gezien wat het per jaar kost, maar je zegt daarna zelf al dat je pa en jij dat geld niet hebben. Dus dan weten wij als lezer nog weinig over wat je dan wél te besteden hebt. We willen je best helpen, maar dan zul je zelf wel met de benodigde informatie moeten komen, zonder dat diegene daarbij gelijk een veeg uit de pan van je krijgen omdat het er zogenaamd zou staan.
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: do jan 08, 2009 7:24 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
hoi sok, beide karts zijn te duur naar mijn mening! het is verstandig om een 125 cc watergekoeld te kopen een goeie koop je v.a.1000 euro heb je daar niet het budget voor dan kun je voor een 100 cc luchtgekoeld kiezen,hier heb je meer onderhoud aan maar het rijdt niet minder als een 125 cc sterker nog als je een blok hebt met een roterende inlaat heb je meer power als de meeste andere automaten de kosten van een revisie zijn niet erg hoog [125 euro voor lagers keringen en de zuiger incl montage]je moet wel elke 8 uur de zuiger vervangen. deze karts koop je [een goede gereviseerde] v.a.500 euro ik hoop dat je er wat mee kan
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|