Auteur |
Bericht |
claude
|
Geplaatst: vr jan 02, 2009 9:30 am |
|
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 12:17 pm Berichten: 9 Woonplaats: kruishoutem(B)
|
ben dus vorige week hier in de streek een beetje gaan rondkijken voor mijn eerste eigen kart. natuurlijk krijg je advies, maar bij elk advies komt een waarschuwing. Tweedehands=goedkoper ,maar je weet niet wat je koopt nieuw=duuuuurder maar wat dan? en hoeveel?zit wel 1000euro boven vooropgesteld budget. dus twijfel nu om arrow(x1) /alpha(mercury) en motor b&s/rk1 rk1 minder gekend langs hier, 150cc hoge toeren b&s rijden er veel van, 200cc lage toeren WAT NU.Mijn hart zegt nieuw kopen en mijn verstand...
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: vr jan 02, 2009 9:46 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Tja het is vooral belangrijk om te weten wat je zelf wil. het is zola sje zegt dat 2dehands goedkoper is en anders om. Maar het wil niet zeggen dat als je een 2dehands kart koopt je een kat in een zak koopt , integendeel. Vb==> Ik heb een 100cc kart gekocht vorig jaar NOOIT of NOOIt problemen mee gehad. Ik hbe ook de Rotax Max world finals gevolgd in La Conca. Dat waren allemaal nieuwe motoren er zijn er wel genoeg uitgevallen met een kapotte motor ....
Heb je nu een nieuwe of 2dehands op het oog ?
Grtzz
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: vr jan 02, 2009 10:18 am |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
hey,
Aller eerst het aller beste voor 2009! Een vraag aan je, wat wil je gaan kopen ? een 2- of 4takt ? Als je een 4 takt tweedehands wil kopen is er niet vaak snel wat mis. Een 2 takt daarin tegen kan meer snel iets mis mee zijn.( heeft vaker revisie nodig ) Ook zou ik even kijken naar gewicht+bouw+leeftijd voor de kart en motor die je wilt kopen.
Als je nieuw koopt heb je idd nooit geen last met verrassingen... Maar een goeie tweedehandse ( zijn ze vaak wel ) heb je meestal ook geen last mee. maar dan moet je wel goed opletten wat je koopt.
Hoop dat je er wat aan hebt.
succes ermee!
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: vr jan 02, 2009 10:44 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
jeffrey1991, hij is er al uit of hy een 2of 4 takt neemt. het wordt dus een 4takt ( of is rk1 geen 4takt ? )
Grtzz
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: vr jan 02, 2009 11:46 am |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Je kan ook een tweedehands kart kopen bij een karthandelaar. Zal goedkoper zijn en je weet dat ze hem hebben nagekeken (als het goed is).
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr jan 02, 2009 12:13 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Een combinatie kan ook nog, nieuwe motor icm met een goed tweedehands chassis. Zeker bij de RK1 is dat het overwegen waard aangezien die motoren nieuw niet zo heel erg duur zijn. Overigens vind ik dat je met een tweedehands viertakt minstens evenveel risico loopt als met een tweedehands tweetakt, er kan veel meer mee aan de hand zijn, en tis moeilijker om te controleren. Een kijkje in de cilinder van een 100cc blokje nemen is een kwestie van 5 minuten werk, dat duurt bij de gemiddelde viertakt toch een stukje langer.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: vr jan 02, 2009 12:43 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
haha ik bedoel het anders david... Het is idd moeilijk te zien. maar meestal kan je al aan de onderhoud van het buitenkant van het blok al zien of die beetje goed onderhouden is. En mocht er wat mis zijn dan hoor je dat erug snel bij een 4takt.
|
|
Omhoog |
|
|
claude
|
Geplaatst: vr jan 02, 2009 1:02 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 12:17 pm Berichten: 9 Woonplaats: kruishoutem(B)
|
heb voorstel gehad, indien een nieuwe kart koop een bepaalde periode gratis kan karten die toch wel een bepaald bedrag inhoud.ik heb eens nagerekend wat ik in 2008 heb betaald aan huurgeld zonder overall helm stoel en kwam op bijna 1500 euro .ik hoop met eigen kart die kost te drukken.nieuwe kart zal ongeveer 4000 euro zijn
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: vr jan 02, 2009 11:02 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
als je voor een rk1 of b&s gaat zou ik een nieuw blokje kopen, omdat ze niet zo heel erg duur zijn. Een goed tweede hands chassis is echt wel te vinden (met een beetje technisch inzicht) Gewoon flink wat karts gaan bekijken en dan pas beslissen. Of een betere optie, vraag iemand van 't forum of ie mee wil gaan kijken.
succes.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr jan 02, 2009 11:56 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
met andere woorden.. energy 390 meldt zich aan Ik doe het zelfde als wat DAVID zij. ik ga ook een 2e hands chassis kopen van maximaal 3 a 4 jaar oud en een nieuwe motor er op ( PRD fireball 125cc TaG ) dan ben je rond de 2000/2500 euro klaar en is het achteraf niets dan kan je er ongeveer het zelfde bedrag wel voor terug krijgen en dat lukt je never nooit niet met een nieuwe kart. succes in ieder geval!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
claude
|
Geplaatst: za jan 03, 2009 11:44 am |
|
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 12:17 pm Berichten: 9 Woonplaats: kruishoutem(B)
|
Nu nog een twijfelgeval. De dealer zou me het liefst een b&s wf verkopen ipv rk1 .(geeft bijna alle b&s onderdelen in stock maar kent de rk1 niet goed) Wat denken jullie ervan???RK1 OF B&S
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za jan 03, 2009 1:06 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Als je een B&S koopt bij de dealer heb je altijd reserve stukken als er iets stuk gaat koop je ene RK1 dan heeft hij die niet ... Dan zou ik de B&S nemen.
Grtzz EN nog vééél succes
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za jan 03, 2009 7:03 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
Ik heb zelf ook een B&S gehad als 1 van de eersten motor nummer 000000054 mij is de B&S erg tegen gevallen omdat de koppeling een hoog aangrijp punt heeft ( pas rond de 4000rpm ongeveer ) en vind de snelheid wat tegen vallen! ik werd op amsterdam van alle kanten om de oren gereden! en dat beviel mij niet.. ik heb er maar 1x mee gereden en toen verkocht! de RK1 is wat sneller geloof ik
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: za jan 03, 2009 7:30 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Bij de SEP (nk viertakt) waren het afgelopen seizoen de B&S sneller dan de RK1. Deze motoren blijven natuurlijk uitermate geschikt voor junioren. Tot ca. 15 jaar. Als je er een volwassene mee laat rijden dan zal die er minder fun van hebben.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za jan 03, 2009 8:07 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ah oke top dat wist ik niet
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|