Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2005 9:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Een schakel klasse is er wel geweest van 4 takt club twente, en ook de formula TKM hebben ze gehad, hier is (was) geen animo voor. Hierdoor zijn ze afgeschaft. Nu willen ze denk ik een klasse beginnen waarin alle snelle(re) viertakt karts terecht kunnen, mooi initiatief toch.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2005 9:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
precies! good job!
nu hopen dat er genoeg rijders komen!

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2005 10:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
jij bijvoorbeeld? Hoe ver ben je met de aankoop van je kart gevorderd?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 15, 2005 10:59 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Almelo
Beste moderator,

Mijn excuses voor het vier keer plaatsen van het bericht, daar ik nog niet erg thuis ben op dit forum plaatste ik ze alle vier, om er zeker van te zijn dat de juiste mensen het lezen.

Om even wat vragen te beantwoorden die ik hier zoal ben tegen gekomen:

Het begrip "vrije klasse" betekend inderdaad dat ELKE 4-takt motor onder de 400cc en met 1 of 2 cilinders mag meedoen. Echter, bij de 4-takt KCT zijn er al jarenlang meerdere klassen voor de junioren en standaard honda motoren. Deze vrije klasse is dus vooral bedoeld voor de meer speciale snellere 4-takten, waarvan er in nederland vrij veel zijn, maar geen goede competitie is. En uiteraard kun je voor elke motor apart een klasse beginnen, maar daar is de animo weer te klein voor.

En op het moment dat je je dus voor deze klasse inschrijft, weet je van tevoren dat je tegen snellere motoren kan uitkomen, dat is je eigen keus uiteraard. Gelukkig zijn oldenzaal en eefde circuits waar de verschillen in motor nog niet zo groot zijn.

Dan over het reglement:
Aangezien de 4-takt KCT sinds dit seizoen een nieuw, fris, sterk en gezond bestuur heeft, gaan er een aantal zaken veranderen, die de gehele gang van zaken, reglementen, competitie ten goede komen. Ook horen hier enkele reglements wijzigingen bij, en uiteraard moet het reglement van de vrije klasse nog opgenomen worden in het totaal reglement. Dit aangezien nog maar pas vast staat dat de klasse georganiseerd word. Zodra deze zaken afgerond zijn zal het reglement zoals elk seizoen online verschijnen, en leden krijgen het in boekvorm toegestuurd.

Ik hoop zo weer wat onduidelijkheden weg genomen te hebben. Voor gedetaileerdere vragen, kijk ook eens onder het kopje "contact" op de site: www.kartclubtwente.nl

Maarten Jansen
PR-afdeling 4-takt Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 15, 2005 11:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Almelo
Beste mensen,

Na het topic nog eens gelezen te hebben zag ik dat ik enkele vragen nog niet beantwoord heb.

Dempers: de in en uitlaat dempers zijn de enige restrictie aan de motoren die gesteld worden. Als inlaatdemper dient de wel bekende FIA/CIK inlaat demper gebruikt te worden, die ook te zien is op bijvoorbeeld 125cc schakel blokken.
Als uitlaatdemper dient een door de FIA/CIK goedgeurde demper gebruikt te worden. Welke dit precies zijn volgt zo spoedig mogelijk, en uiteraard zal dit ook in het reglement staan zodra deze online komt.

Zodra er vragen zijn, hoor ik het graag.
De animo is momenteel al groot voor deze klasse, potentiele deelnemers melden zich al bij de 4-takt KCT van friesland tot in belgie!

Maarten Jansen
PR-afdeling 4-takt Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 15, 2005 3:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
Energy 390 schreef:
jij bijvoorbeeld? Hoe ver ben je met de aankoop van je kart gevorderd?

eigen wedstrijd kart zit er nog niet in. Moet eerst rijbewijs halen (alsof ik niet kan rijden ;)). Dus tegen die tijd maar weer kijken hoe de zaken ervoor staan.

Ik hoop dit jaar nog wel weer met de yamaha op pad te mogen, en wil ook wel keer een wedstrijd meerijden. Maar omdat de kart niet van mijzelf is, zal ik daarvoor wel eerst goedkeuring nodig hebben van de eigenaar. En omdat de kart nu nog steeds niet geprepareerd is, zal het nog wel even duren voordat er evt geraced kan worden.


M.Jansen schreef:
Dempers: de in en uitlaat dempers zijn de enige restrictie aan de motoren die gesteld worden. Als inlaatdemper dient de wel bekende FIA/CIK inlaat demper gebruikt te worden, die ook te zien is op bijvoorbeeld 125cc schakel blokken.
Als uitlaatdemper dient een door de FIA/CIK goedgeurde demper gebruikt te worden.


Welke banden mogen wel/niet?
Word er minumum gewicht geeist?
Op de yamaha zit een IXIL demper, is deze ook toegestaan?
Afbeelding

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 15, 2005 3:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Almelo
Hallo skeurijzer,

Bedankt voor je vragen. En kom zeker eens meedoen wanneer je de mogelijkheid hebt.

De regels waar je om vraagt zijn, natuurlijk afgezien van de motor, hetzelfde als de andere klassen bij de 4-takt Kartclub twente.

Dat betekend dat er gereden wordt met Maxxis HG2 banden.
Het minimum gewicht zal in het reglement vermeld staan. Zeer binnenkort zal deze gepost worden, samen met een extra document voor de vrije klasse rijders, met aanvullende informatie die voor jullie relevant is.

Wat betreft jou inlaatdemper, dat ziet er uit als zijnde de juiste. Van jou uitlaatdemper kan ik niet direct zeggen of hijs is toegestaan. Dit zal echter allemaal te lezen zijn in het extra document voor de vrije klasse dat zeer binnenkort online komt.

Wederom geld dat je ten aller tijde ook iemand kan bellen van het bestuur. Kijk voor contact info op www.kartclubtwente.nl en dan onder het kopje "contact".

Met vriendelijke groet,
Maarten Jansen PR-afdeling 4-takt Kartclub Twente

_________________
BRM-Rotax-Max NAB


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2005 12:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 20, 2004 3:53 pm
Berichten: 696
Woonplaats: Burgum
ik mag al niet meedoen aan de vrije klasse ben te jong :evil: :(
en mijn RK1 heeft volgens mij een accu :( mag ook niet

_________________
Licht is sneller als geluid daarom zien mensen er slim uit totdat je hen hoort spreken!!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2005 12:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 20, 2004 3:53 pm
Berichten: 696
Woonplaats: Burgum
ooh...en hier voor de liefhebbers het complete regelement:


Aanvullend reglement voor de open klasse 2005

Voor de Open Klasse geldt het reglement 2005 ( A.R.) van de 4-Takt KartClub Twente en de volgende regels en aanpassingen:
-4B Open Klasse

Nummers: Rode borden met zwarte cijfers
Leeftijd: 16 jaar of ouder: Indien men voor het eerst aan een wedstrijd van de 4-takt Kart Club Twente deelneemt is vooraf toestemming nodig. Leeftijdsdispensatie is mogelijk, te verlenen door het bestuur van de Club.
Minimumgewicht: 170 kg
De technische commissie heeft het recht het minimumgewicht in loop van dit seizoen te wijzigen.
Motor: Vrij, mits niet meer dan 2 cilinders .
Cilinderkop: Vrij
Kleppen: Vrij
Nokkenassen: Vrij
Zuiger: Vrij
Drijfstang: Vrij.
Krukas: Vrij
Ontsteking: Vrij.
Startinrichting: Startmotor en startkrans mogen verwijderd worden. Geen Accu’s toegestaan!
Versnellingsbak: Vrij, automatische koppeling zowel als versnellingsbak toegestaan.
Overbrenging: Vanaf de motor rechtstreeks naar de achteras; verder vrij.
Carburateur: Verstelbare sproeiers zijn niet toegestaan.
Luchtfilter: Maximaal één CIK gehomologeerd luchtfilterhuis, met maximaal twee inlaatopeningen; bewerking van het luchtfilter en/of de bijbehorende originele en standaard inlaatpijpjes is niet toegestaan. Liefst met inductiefilter(s).
Uitlaat: Mag op geen enkel punt uitsteken boven het hoogste punt van de motor (zonder luchtfilter); mag niet achter de achterbumper en mag nergens buiten het midden van de zijspoilers (dwars op de rijrichting gemeten) uitsteken.
Uitlaatbocht: Mag niet verder dan 40 mm binnen in de CIK demper reiken.
Uitlaatdemper: Standaard 100cc of 125cc CIK kartuitlaat (één uitmonding: het type waarbij het eindpijpje één geheel is met het chromen eindstuk).
Geluid: N.B.: De Technische Commissie is gerechtigd om te allen tijde een motor af te keuren wegens teveel geluid, ook als aan bovenstaande eisen is voldaan! Men mag met staalwol o.i.d. het geluid verder dempen, als maar gekozen wordt voor een stevige en blijvende oplossing.
Koelers: Water- en/of oliekoelers mogen niet voor de zijkantrand van de kuip reiken.
Banden: slicks regenbanden
Maxxis HG 2 Bridgestone WEM YHP 4.5x10.0-5
Maxxis HG 2 Bridgestone WEM YHP 6.0x11.0-5
Aantal banden per wedstrijd is vrij.
Brandstof: De brandstof is handelsbenzine en kan vrij aangeschaft worden bij welk tankstation tankstation dan ook , deze mag “95%“ 0f “98% “octaan bevatten zonder
extra toevoe-gingen.
Er mag ook niets uit de brandstof verwijderd worden.
Ontluchtingen: Alle ontluchtingen (carterventilatie) dienen uit te monden in het luchtfilterhuis. Bij uitzondering kan een reservoir van mini-maal 0,25 liter worden toegestaan, echter deze moet stevig aan het chassis bevestigd zijn en bij de technische voorkeuring en vóór de diverse starts dienen deze reservoirs leeg te zijn.
In plaats van artikel 7.9 uit het A.R. , deel CHASSIS:
7.9. Remmen: Voor de karts in de open klasse zijn remmen op de voorwielen toegestaan en
aanbevolen.
Indien de rem alleen op de achteras werkt, moet deze effectief zijn .

_________________
Licht is sneller als geluid daarom zien mensen er slim uit totdat je hen hoort spreken!!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2005 12:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 20, 2004 3:53 pm
Berichten: 696
Woonplaats: Burgum
ik hoop dat het een beetje te lezen is :wink:

_________________
Licht is sneller als geluid daarom zien mensen er slim uit totdat je hen hoort spreken!!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2005 2:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Almelo
Het is prima te lezen Iceman!

Uit het feit dat je dit reglement post begrijp ik dat je dit toegestuurd hebt gekregen van het bestuur van de 4-takt Kartclub Twente?
En dat je niet mee mag doen is jammer! Maar mag je met deze motor wel meedoen in de WF klasse bij de 4-takt Kartclub Twente? Heb je dit ook nagevraagd?

Groeten!

Maarten Jansen
PR-afdeling 4-takt Kartclub Twente

_________________
BRM-Rotax-Max NAB


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2005 2:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 20, 2004 3:53 pm
Berichten: 696
Woonplaats: Burgum
waarschijnlijk mag ik daar wel aan mee doen maar die voorzitter (ben z'n naam kwijt) die zei dat ik dan maar eens moest gaan testen op Oldenzaal en dan zouden ze kijken of ik met mn uitlaat mee zou kunnen doen en oko naar de lucht inlaat dinges :P

_________________
Licht is sneller als geluid daarom zien mensen er slim uit totdat je hen hoort spreken!!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2005 2:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Almelo
Oke,

Nou, lijkt me inderdaad een redelijke besluit. De WF klassen in Nederland, en dus ook bij de 4-takt KCT zijn tenslotte open voor slechts de Briggs motor. Mocht je na een test dus toegelaten worden, dan lijkt me dat een ideale competitie om toch met een WF motor anders dan de briggs te kunnen racen.

Alvast veel succes ermee!

Maarten Jansen.

_________________
BRM-Rotax-Max NAB


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2005 4:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 20, 2004 3:53 pm
Berichten: 696
Woonplaats: Burgum
mijn motortje is lichter en maakt meer toeren dan de briggs dus dan moet ik toch een klein voordeeltje hebben op motorgebied of zie ik dat verkeerd :?:

_________________
Licht is sneller als geluid daarom zien mensen er slim uit totdat je hen hoort spreken!!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2005 5:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Almelo
Dit zou goed mogelijk zijn. Maar dat weet je pas zeker als je er tegen gereden hebt.

Ik zou zeggen succes!

_________________
BRM-Rotax-Max NAB


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David