Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 7:32 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Juist ja, ook als die 390's wel op regenbanden staan?
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 7:51 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Vergeet niet dat jou pro-kart volgens mij getuned is en kwa vermogen bijna gelijk is aan een 390 + dat de rijders kwaliteiten vrij zwaar doorwegen in de regen. Dus kan best dat jij sneller bent dan de aanwezige 390 rijders. Ik zou zeggen doe volgend seizoen mee met de Time Attack.
ps: Wat was je snelste tijd op Driebergen in je Pro-kart?
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
djraymo25
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 8:28 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 8:31 pm |
|
|
OP het droge? Of heb je alleen in de regen gereden?
En nu rij je biland toch? Dat is wel vet blok
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 8:47 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@Frankje was je met de TKM of met de 390? uit je verhaal lees ik dat je met de TKM was. Welke slang heb je dan op de uitlaat gehad?
@djraymo25 Vooral op een natte baan is de setup van de kart van heel groot belang, op een natte baan komt het vermogen niet tot zijn recht, het verschil tussen een pro en en 390 (standaard) is dan te verwaarlozen.
Mijn tijden op Driebergen zijn:
Prokart standaard 34:09 Bridgestone YJB
TKM 31:74 Heidenau RKMS (deze tijd moet scherper)
Zoals Frankje al zegt gewoon in 2009 meedoen met de T.A.C. een geheel vriendschappelijke competitie, geheel gratis en heel erg gezellig.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 10:16 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
He Et,
Het was de grote olieslang waarmee je de olie bijvult; dordat Frank het stoeltje naar achter had gezet was de positie van die slang veranderd en is deze onder het rijden tegen de uitlaat aangekomen. Hierdoor is er een gat in gebrand en is er olie uit het blok over de as, luchtfilter, carb etc gezogen (door vacuum effect denk ik). Ik zag dat er wat begon te roken onder het rijden en heb Frank toen maar binnen geroepen. Toen bleek dus dat de uitlaat een gat in de slang had gebrand en dat er olie op de uitlaat druppelde (was de rook).
Na montage nieuweslang kon Frank weer verder gelukkig. Zo dat was de update in het kort.
Tot later maar weer op Driebergen!
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 10:24 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Die slang is de carterontluchting en tevens om de overdruk kwijt te kunnen, vandaar het opvangreservoir aan het einde van die slang.
Zo'n slang kan ook heel behoorlijk roken hoor, maar evengoed mooi dat het ter plekke verholpen kon worden. Maar wat was er nou met de remmerij aan de hand?
Bill belde me nog of ik van mijn TKM blokken af wilde, heb jij misschien spijt van de verkoop Wilfred? Ik heb haar mar doorgestuurd naar JPR Belgium, die hebben volgens mij nog wel veel TKM.
Kon je het niet laten om even naar je oude kart te gaan kijken Wilfred? of had je andere redenen om naar de baan te gaan?
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 10:40 pm |
|
|
En daarmee had ik heel veel geluk dat Wilfred het zag, want anders had ik het mischien heel laat doorgehad. Het remprobleem is waarschijnlijk remvloeistof. Cupjes waren nog goed alleen ze sloten heel laat met weinig kracht. Frits had het wel over het soort remvloeistof wat erin zit aangezien het met het zelfde vervangen moet worden. Voor de rest prachtig kartje met goeie wegligging. Ben er wel 2x afgegleden achterin waar het echt glad was (ik was niet de enigste die bij dat punt er last van had.voor de rest ging het wel aardig en heb ik even lkkr kunnen genieten en vooral wennen aan het vermogen
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 10:48 pm |
|
|
Frits bedoeld dat je de remvloeistof moet bijvullen met remolie met dezelfde Dot waarde.
Je kunt beter de vloeistof vervangen voor nieuwe.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma dec 08, 2008 8:41 am |
|
|
@Frank,
De remmen zelf zal het probleem niet zijn, want de hele klauw + blokken + cupjes etc. is net nieuw. Wel raar dat de remdruk minder werd, want alles was vernieuwd en opnieuw gevult. Maar zal inderdaad wel iets simpels zijn zoals remvloeistof. Dus inderdaad wat Et zegt, even alle olie vervangen en klaar !
@Et,
Doordat er een gat in de slang was gebrand, liep er olie op de uitlaat. Deze werd waarschijnlijk door de onderdruk nu omhoog gezogen, of kan dat niet ? De slang zelf rookte niet, alleen maar weggesmolten.
En ja, ik kon het niet laten om toch nog ff te gaan kijken naar mijn vorige scheurijzer (wachten duurt lang zoals je wel weet) en gelukkig kon ik Frank helpen door de lekkage tijdig te ontdekken.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: ma dec 08, 2008 9:54 am |
|
|
@Wilfred
Was inderdaad toch wel handig dat jij er nog even was
En natuurlijk weer gezellig
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma dec 08, 2008 12:25 pm |
|
|
@Frank,
Dank en ik wilde graag even op de baan kijken (ik wist dat je er zou zijn) om mijn vorige kart te bekijken en te zien wie er nog meer bikkels zijn.
Enne, graag gedaan natuurlijk.
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: di dec 09, 2008 12:46 am |
|
|
Hey Wilfred,
Zou je je foto niet eens aanpassen? of mis je hem zo!
@Frank,
Het is wat Et al zei, dit is de slang van de karter ontluchting.
Hier vul je ook het blok met olie bij, als er om de een of andere reden veel onderdruk ontstaat ( dit kan zijn versleten zuiger of te veel olie in het blok of te hoge toeren draaien of te hoge toeren bij koude motor of gewoon een te warme motor) dan gooit hij olie omhoog via die slang.
Dit komt dan in het flesje terecht.
Als je deze slang niet aansluit moet het blok gewoon doorlopen, hij kan iets anders gaan lopen omdat de tegen druk die onstaat in het metalen huisje weg is. ( het metalen huisje waar de slang op zit en het flesje onder) maar het mag haast niets uitmaken.
Het is dus wel zeker zaak om altijd te kijken of er veel olie in het flesje komt, een klein beetje is niet erg maar het moet niet zo zijn dat er een cm olie in het flesje staat na het rijden op een dag.
Is dat wel zo dan moet je gaan kijken wat er mis kan zijn.
Let goed op de hoeveelheid olie die je in het blok doet, 250mLiter en niet meer. let daar goed op. hou je strikt aan deze maten en je zal veel plezier hebben van dit blokje.
Want met te veel olie maak je er een olie zuiper van.
Ps ook natuurlijk goed het toerental in de gaten houden en de temp, hij mag ook niet te koud zijn. ze zeggen dat je boven de 50 graden kan planken ( ik vond het te koud en ging pas planken boven de 65 a 70) het best is rond de 80 graden
Dus met koud weer tape op de radiator om hem op de 80 te krijgen,
Hij is dan sneller warm (dus beter) en je zit in de aanbevolen temp.
Let tijdens het rijden wel goed op de temp dat hij dan weer niet te warm wordt want dat is nog slechter, het liefst niet boven de 90 graden uit.
Tijdens het rijden wil je nog wel eens vergeten om op de temp te letten ( teminste dat had ik nog wel eens) wordt hij tijdens het rijden te warm even wat tape verwijderen.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt en Suc 7 en let op je tijd he!! niet onder de 31.74 .......... want dan wordt Et Boos! en dat zou je niet moeten willen.. HE He He
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
Laatst bijgewerkt door Ruud op di dec 09, 2008 5:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di dec 09, 2008 9:46 am |
|
|
@Ruud,
Ik was wel een beetje aan mijn Energy gehecht geraakt hoor; maar je hebt wel gelijk hoor.... dus bij deze dan maar de foto aangepast, hopelijk niet te confronterend ? Maar ja, ik heb nog geen goede foto van een complete nieuwe kart. Ten eerste is de motor er nog niet en ten tweede is het chassis nog uit logeren....
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: zo dec 14, 2008 1:16 am |
|
|
Nog harstikke bedankt voor de tips. Voorlopig helaas even geen tijd om me karts op orde te krijgen + het is toch veeels te koud eigenlijk
Offtopic:
Net terug van de fabrique en met nog 3 jongens de 6 uurs race gewonnen
|
|
Omhoog |
|
|