Auteur |
Bericht |
DH-Racing
|
Geplaatst: zo nov 16, 2008 4:08 pm |
|
Geregistreerd: do nov 06, 2008 4:13 pm Berichten: 184 Woonplaats: Maastricht
|
Logisch
_________________ MS-Kart 125cc ICC SGM blok #299 ---------------------------- http://www.dh-racing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo nov 16, 2008 10:53 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Nee ok, ik kreeg de opmerking als je het fout intepreteerd, je koppeling wel erg hard zal gaan slijten
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma nov 17, 2008 9:29 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Waarom snap ik niet dat je koppeling harder slijt als hij hoog stationair loopt? Als het een icc is zit er gewoon een handmatige koppeling op....
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma nov 17, 2008 10:05 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Hmmz heb je gelijk in.
Maar als ik wil mieren n*ken dan is die opmerking ook niet helemeel waar...
[mierenn*k modus : aan]
Aangezien je koppelingsplaten altijd iets in contact zijn met elkaar.
Draai maar eens ana je motor terwijl je ketting eraf ligt, dan draaid je tand wiel altijd wel iets .
Slijt dit ook wel iets.
[mierenn*k modus : uit]
Maar met mijn heldere hoofd had ik er niet bij stil gestaan dat we het hebben over een schakelblok....
Daarin tegen is het wel makkelijker wegrijden, met wat hoger stationair .
(Niet doen )
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma nov 17, 2008 5:21 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik laat m'n icc gewoon afslaan als die stationair draaid omdat dat makkelijker is met binnen komen ( hij slaat gewoon af als je hem in de vrij zet) dood remmen kan ook maar is niet zo goed voor je versnellings bak
en als je spint slaat hij toch af als je niet op tijd bij de koppeling bent of die nu wel of niet stationair loopt
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma nov 17, 2008 5:30 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
@Incinerator: die speling op je tandwiel is van de schakelmoffen (ook wel "dogs" genoemd), hier zitten uitstekende stukjes op die in gleuven in je tandwielen vallen. Aangezien deze uitstekende stukjes kleiner zijn dan de gleuven in je tandwielen heb je dus dat je je tandwiel kan bewegen terwijl je blok in de versnelling staat...
Verder ben ik het eens met joris, de lagers in je blok en bak vinden het nou niet echt leuk als ze elke keer een opdonder krijgen omdat je hem anders niet uit krijgt... Als je spint kun je trouwens ook gewoon de koppeling intrekken en een beetje gas houden, werkt prima!(spreek uit ervaring )
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma nov 17, 2008 5:37 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
@Incinerator: Excusé, na nogmaals doorlezen begrijp ik dat je bedoelde als de motor ontkoppeld is. Dan klopt het inderdaad wel dat je koppelingsplaten over elkaar schuren, echter is dit zo minimaal dat je hier volgens mij niet echt over slijtage kunt praten...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma nov 17, 2008 7:28 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
@marlon_ruchtie
Non taken, vandaar de mierenN*K modus .
Ik denk dat de TS wel antwoord heeft op zijn vraag.
Wat tevens ook misschien relevant is, niet te hard laten draaien stationair.
Dit is een schaars mengsel wat de motor krijgt, aangezien het vrijloopt en weinig vermogen moet leveren. Hierdoor heb je de kans dat je ondersmeerd. (dit is uiteraard weer minimaal )
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|