Auteur |
Bericht |
hvb83
|
Geplaatst: ma nov 10, 2008 11:14 am |
|
|
Gister stonden ze van de kartbaan uit (volgens mij?) wel flyers uit te delen tijdens de Kings wedstrijd in Emmen. Dus men steekt er wel tijd en moeite in om helemaal vanuit Lelystad naar Emmen te komen om er daar ruchtbaarheid aan te geven. Ik maak daaruit op dat ze er zelf wel vertrouwen in hebben dat het goed zou moeten komen...
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di nov 11, 2008 5:39 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
hbv83....
Ja dat klopt... maar die meneer is niet vanuit Lelystad... dhr. Swart stond daar om promotie te maken voor een evt. nieuw circuit wat in de omgeving van Almere zou moeten komen.
Ik kom later nog wel even met een update.
gr.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: di nov 11, 2008 5:47 pm |
|
|
Ja dat bedoel ik, het is allebei Flevoland.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di nov 11, 2008 6:07 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Heren, hierbij dan een status update van de stand van zaken omtrent de Kartbaan in Almere:
Er is gesprek geweest met de Afdeling Stedelijke Ontwikkeling van de Gemeente Almere. Hieronder een korte samenvatting.
Plan circuit in Industrieterrein De Vaart,
De huidige locatie welke in eerste instantie als zeer positief werd ontvangen is helaas afgewezen, deze locatie zou in de toekomst nodig zijn voor industrie/woongebied uitbreiding.
De gemeente moet zuinig zijn met de beschikbare ruimte die Almere op dit moment nog heeft. Veel grondgebied er omheen is van staatsbosbeheerd en dat is niet zomaar te koop, dus ook niet voor een gemeente.
Alternatieve locaties??
Met de gemeente is bijna geheel de kaart van Almere doorlopen op zoek naar passende alternatieve locaties.
Het binnengebied van Almere rondom de rijksweg A6 zal in zijn geheel niet beschikbaar zijn voor welk doel dan ook. Deze omgeving zal in de nabije toekomst verdubbeld ‘moeten’ worden.
Het westelijke gebied van de A27 is in zijn geheel voorbestemd voor industrie en woningbouw.
Almere Poort en Almere Pampus zijn in zijn geheel gereserveerd voor woning bouw, dus ook die westelijke kant van Almere is geen ruimte beschikbaar.
Het noordelijke deel van Almere is ook geen mogelijkheid ivm natuurgebied aldaar.
Tijdelijke (ca 20 a 30jaar!!!) locaties??,
Ook is onderzocht of er tijdelijke locaties kunnen worden bestemd voor een circuit, hier in kon de gemeente weinig over zeggen nog, mede doordat er nog niet beslist is welk gebied uitgebreid zal gaan worden.
Wellicht is er een mogelijkheid om een tijdelijk circuit nabij de “Stichtse Brug” langs de A27 onder te brengen (nabij modelvliegtuig club), dit moet uiteraard verder onderzocht worden, mede door de huisvesting en geluidsoverlast daar.
Tevens zal onderzocht kunnen worden over er ruimte is langs de dijk ter hoogte van Almere Pampus, ook daar zijn wellicht plekken tijdelijk beschikbaar.
Enkele andere locaties, welke ook zeer geschikt blijken, zijn weer geen eigendom van de Gemeente Almere maar van Staatsbosbeheer, dit houdt in dat deze locaties nimmer verkocht of verpacht gaan worden voor een evt. kartbaan (volgens de gemeente).
Overige ideen voor locaties zijn altijd welkom, dhr. Swart zal dit inbrengen bij de Gemeente zodat zij op hun beurt desbetreffende locatie kunnen onderzoeken en daar een uitspraak over doen.
De zgn. 2e partij of initiatiefnemer in Flevoland??,
Er is geprobeerd om de “andere” partij boven water te krijgen, dit is echter niet gelukt. Het is wel bevestigd dat het NIET de bij ons voor ogen zijnde Stichting uit Lelystad is. Gemeente deelde mede dat het terrein binnen 30 min. rijden was vanuit Almere, naar mijn idee kan het dan nog bij de nieuwe ijsbaan (Flevonice) zijn of bij het evenementen gebied van het pretpark Walibi Flevo. De laatst genoemde wilde al eens eerder het terrein beschikbaar stellen voor een NK Pocketbike wedstrijd dit jaar.
Overig,
Dhr. Swart heeft met de gemeente gesproken over de noodzaak van het circuit in Almere, tevens heeft hij hem een duidelijke belang en verwachting toegesproken dat het binnen Almere moet gebeuren omdat anders de Almeerse jeugd hier geen baat bij heeft.
De wethouders staan niet negatief tegenover ons plan maar echter wel gebonden aan de mogelijkheden die er zijn.
Wat te doen??,
Er zijn zoals jullie gelezen hebben beperkte mogelijkheden die op verschillende wijze benaderd kunnen worden.
- Zoeken naar een alternatieve locatie, al dan niet tijdelijk.
- Sportloket nogmaals benaderen, plannen voorleggen en een locatie
eisen.
- Almeerse partijen achter ons zien te scharen om de wethouder overtuigd te krijgen voor zijn besluit.
- Veel publiciteit uitoefenen jegens de Gemeente Almere.
- Afwachten op de andere initiatiefnemer…??
Ik hoop jullie allen hiermee even voldoende te hebben geïnformeerd en zie jullie reacties met belangstelling tegemoet.
(p.s. graag het verzoek om hier geen negatieve reclame over te maken aub. de wethouder doet wat hij kan e is ons goed gezint, echter ook wij zullen met ideeen moeten komen zodat de beste man ook binnen de gemeente meer munitie heeft)
gr.
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: di nov 11, 2008 6:14 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Hulde voor alle inspanningen en verrichtingen. Woningbouw en industrie gaat uiteraard voor een kartbaan, bij woningen en bedrijven zijn veel meer mensen gebaat. Wat dat betreft hebben jullie een moeilijke gemeente uitgekozen! Goed om te lezen dat de gemeente in principe positief tegenover het idee van een baan staat.
|
|
Omhoog |
|
|
evert123
|
Geplaatst: di nov 11, 2008 6:36 pm |
|
|
Mooi om te zien dat de gemeente positief is!! Maar wat wordt er bedoeld met een 2e initiatiefnemer? Nog iemand die daar een kartbaan wil opzetten???
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: di nov 11, 2008 6:46 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
het realiseren van een nieuw circuit is niet eenvoudig.
in venray heeft het 10 jaar geduurd voor het eindelijk rond was.
er zijn milioenen euro s voor nodig geweest om alles voor elkaar te krijgen.
zelf al heb je de gemeente op de hand[was in venray ook het geval]dan zul je jaren moeten procederen om alles rond te krijgen.
het probleem in nederland is dat er altijd tegen alles bezwaar gemaakt word.
zoeken,onderzoeken indienen ennn afwachten..
meer kun je niet doen.
maar er is hoop.......
als er 1 gebouwd kan worden kunnen er meer gebouwd worden.
iedereen die er mee bezig is en echt doorzet vind een plaats als je de middelen hebt kan het dus echt.....hoop doet leven.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Ross1961
|
Geplaatst: di nov 11, 2008 8:09 pm |
|
Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm Berichten: 269 Woonplaats: Nieuwegein
|
Ik zal maar even wijzenlijk mijn mond houden over dit "fenomeen"
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di nov 11, 2008 9:04 pm |
|
|
Ross...
Ook jouw hulp hebben we hard nodig en dat weet je. Je hebt al veel gedaan en dat is alleen maar positief.
Als iedereen een beetje doet, komen we heel ver, ben ik van overtuigt.
L8ter
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: di nov 11, 2008 9:33 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Ik ben er een behoorlijke tijd weggeweest, maar er is dus niet veel vooruitgang. Jammer jongens, maar blijf jullie best doen, meer kunnen jullie niet doen. Alleen jammer dat het hier in NL altijd zo verschrikkelijk veel problemen oplevert.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: wo nov 12, 2008 4:44 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
ik vind 700 meter best wel lang en ik woon bij almere zijn er al plaatjes van hoe het er uit komt te zien als het er komt of nog niet
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo nov 12, 2008 8:56 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
@vincenzo: waar haal jij 700 meter vandaan? Ik dacht dat het toendertijd de bedoeling was om er een NK circuit van te maken wat langer zou worden dan 1000 meter....
Ik hoop toch echt dat er nog progressie komt, een nieuw kartcircuit is een welkome toevoeging...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: wo nov 12, 2008 10:53 pm |
|
|
Heren,
1000mtr zou echt maximaal zijn en er zijn zeker nog geen plaatjes... die komen er pas zodra de gemeente de GO geeft voor het plan uiteraard.
Kan je alvast verklappen dat het een circuit wordt met asvalt en bochten er in....oh ja.. ook nog een stukje recht.... (voor de wat mindere rijders zoals ik)
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: wo nov 26, 2008 7:59 pm |
|
|
Hallo allen, ter info,
Vanaf heden heeft de Stichting KBMN eindelijk een passende hoofdsponsor kunnen contracteren, het is “ ARROW Karts afdeling Nederland”.
De hoofdsponsor zal de stichting waar nodig o.a. financieel ondersteunen, de samenwerking is zeer positief te noemen en er wordt onderzocht om enkele endurance races van 2 uur te organiseren.
Vertel het verder en steun onze hoofdsponsor en je steunt dan tevens de Stichting KBMN.
Hier enkele links,
www.KBMN.nl ( gewijzigde website)
www.arrowkarts.nl ( de dealer importeur (almere)
www.arrowkarts.com ( de fabriek)
L8ter
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo nov 26, 2008 10:31 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Kijk aan, dat is goed nieuws!
Betekent dit dan ook dat er op niet al te lange termijn weer kijk is op iets concreets met betrekking tot de baan in Almere, of loop ik dan een beetje vooruit op de zaken?
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|